ro
door rob99 Jul 17, 2009 om 07:38
Vakantie & reizen

Reistijden , waardoor een dag vervalt

Mijn vluchttijden zijn dusdanig slecht, dat ik eigenlijk 2 dagen vakantie misloop van de 12 die ik geboekt hebt.

Het ziet er als volgt uit :

18/08/2009  20.50 01.20  heen
29/08/2009  06.45 09.40  terug

De heenreis is de eerste dag al voorbij als ik aankom, en als ik terug ga, is de zon die dag nog niet opgekomen.

Wie weet of ik ergens nog iets kan reclameren of hebben we gewoonweg pech ??

Rob

279 2 Rapporteer

cathy1
door cathy1 - Jul 17, 2009 om 09:24
125 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas heb je pech. Zolang met in Nederland met 12 dagen, ipv 11 nachten adverteert  zullen we deze vragen houden. Maar volgens de regels mag het nu eenmaal zo. Je moet er eigenlijk altijd vanuit gaan dat de 1e en laatste dag een reisdag is, waar je mogelijk niks aan hebt op je vakantieadres, dan kan het alleen maar meevallen.

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2009 om 11:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Rob,

Reclameren is niet mogelijk en pech zou ik het niet willen noemen. Het is nu eenmaal zo dat de dag van vertrek als 1e vakantiedag gerekend wordt en de laatste dag is de terugvlucht. Het ligt aan de bestemming of de vlucht 's ochtends vertrekt of later op de dag. Dit is bij alle reisorganisaties zo. Je moet deze reisdagen dus incalculeren. Desalniettemin een prettige vakantie toegewenst!

Met vr. gr. edrick3