A.
door A.Postma Oct 21, 2024 om 12:11
Vakantie & reizen

Reisverzekering of annuleringsverzekering van toepassing?

Mijn vrouw wordt tijdens vakantie door val geopereerd in Spanje aan haar knie.Er is sprake van een doorlopende reisverzekering.Door de val missen we geplande vakantiereis naar Griekenland.Is dan de reisverzekering van toepassing( gevolgschade met doorlopende toekomstige werking of ( bij een andere verzekeraar) de annuleringsverzekering van reis Griekenland?

420 5 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Oct 21, 2024 om 12:15
11740 Antwoorden / 52 Vragen

Informeer bij uw tussen persoon of verzekering.

sira
door sira - Oct 21, 2024 om 12:18
2568 Antwoorden / 24 Vragen

Als u de reis naar Griekenland moet annuleren is de annuleringsverzekering van toepassing.

Waarom 2 verschillende verzekeraars? U maakt het zichzelf moeilijk. Breng de doorlopende reisverzekering èn annuleringsverzekering onder bij één verzekeraar. U heeft dan slechts 1 aanspreekpunt en voor de kosten maakt het weinig uit.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 21, 2024 om 12:21
2281 Antwoorden / Vragen

Die gevolgschade kunt u vergeten, daar bestaat geen dekking voor. Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten voor die reis naar Griekenland kunt u die aanspreken, u kunt immers onverwacht niet mee.

Janzegt
door Janzegt - Oct 21, 2024 om 13:29
160 Antwoorden / Vragen

Wat er verzekerd is en onder welke voorwaarden staat in de polisvoorwaarden van de verzekeringen die u heeft afgesloten. Voor er zijn vele aanbieders van deze verzekeringen met allen hun verschillende voorwaardes. Dus u moet zelf de voorwaarden gaan bestuderen en/of de verzekeraar contacten.
Waarschijnlijk moet u uw annuleringsverzekering aanspreken, omdat u de reis naar Griekenland wil annuleren. Reisverzekeringen verzekeren geen gevolgschade, dus zeer waarschijnlijk geeft die niet thuis. Maar zoals al gezegd, in de voorwaarden van de door u afgesloten verzekeringen staan de details, en die kennen de leden van dit forum niet.

gerbera
door gerbera - Oct 21, 2024 om 16:44
7479 Antwoorden / 14 Vragen

Lees uw verzekeringspolis goed door wat ook aan doorlopende reis/anuleringsverzekering zijn veelal beperkingen t.a.v. het aantal reizen.