Sukaldaru
door Sukaldaru Oct 29, 2018 om 20:44
Vakantie & reizen

Ryan air

Familie is met Ryan Air vanuit Bruusel naar Barcelona, ivm met stakingen bagage afhandeling, zijn diverse vluchten geanuleerd.
Maar nu zit een groep vrienden (11pers) vast i Barcelona, zouden eerst zaterdag 27-10  terugvlucht hebben, eerst uitgesteld tot 30-10 en nu weer uitgesteld tot a.s donderdag. Bij Ryan air zegt men nu al dat er geen vegoeding tegenover staat. Mensen kunnen niet naar hun werk etc. Wat kunen mijn vrienden NU doen?

3383 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 29, 2018 om 20:49
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Wachten tot ze weer naar huis kunnen. En uiteraard moet Ryan Air wel degelijk schadevergoedingen gaan betalen. Ryan Air kan zoveel zeggen. Dit alles is gewoon geregeld als men een oponthoud heeft, beginnend bij 4 uur vertraging. Uw vrienden moeten gelijk een formulier gaan invullen en dan zal het zaakje wel gaan rollen. En er komt hier vast iemand met een link wat er alzo gedaan moet worden.

jo
door jorisw Oct 31, 2018 om 14:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het was geen staking van Ryanair personeel. In dat geval hoeft de airline geen vergoeding te betalen.

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2018 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Baas bellen en vrije dagen vragen. Of op de trein stappen of bus.

marita5
door marita5 - Oct 29, 2018 om 21:26
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sukaldaru ,

Bij Ryan air zegt men nu al dat er geen vegoeding tegenover staat.

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.ryanair.com/nl/nl/nuttige-informatie/Klantenservice/Veelgestelde-vragen/annuleringen-van-vluchten#0-0

Lees hier wat uw rechten zijn .

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/gedupeerd-door-staking-ryanair-claim-compensatie

tenormin
door tenormin Oct 29, 2018 om 22:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, wachtte al op jouw reactie: je weet mijn probleem: linken. ;-)

marita5
door marita5 Oct 29, 2018 om 22:28
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin , dat u wachtte op mijn reactie begreep ik uit uw antwoord ;-)) . De links van u zijn ook goed , alleen duurt het wat langer , maakt niks uit .

tenormin
door tenormin Oct 30, 2018 om 00:39
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, O.T. Mijn Google info bron is verdwenen van de PC. Krijg allerlei 'rare' dingen, dus zelfs opzoeken lukt niet meer. Ook duckduckgo krijg ik niet meer. Ding (pc) is kennelijk kaduk. Maar voor mij niet van levensbelang ☼

marita5
door marita5 Oct 30, 2018 om 06:09
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , gebruikt u nog altijd FF , lees dan hier : Klik rechtsboven op de 3 streepjes , klik op opties > klik dan links in de lijst op zoeken > op de rechter pagina klik onder standaardzoekmachine op het pijltje kies voor duckducgo .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2018 om 21:38
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de al gegeven verwijzingen naar de betaalplicht maar het is wel duidelijk dat Ryan Air dat in ieder geval traineert.
Daar zijn al een veelheid van publicaties over geweest. Helaas betekent bij Ryan Air goedkoop is duurkoop- en daaebij was het bekend dat er sprake zou zijn van diverse stakingsacties.

En waarom terugvliuegen met Ryan Air als die getrioffen wordt door staking op Zaventem (Brussels Airport waar het personeel van Avia Partners staakt en het nog zal niet zeker is wanneer die staking voorbij is. Vanuit Barcelone zijn er ook andere mogelijkheden om naar Nederland te komen en zelf met Ryan Air via een ander vliegveld.
M.b.t werk, werkgever bellen en situatie uitleggen.

aurora1
door aurora1 - Oct 30, 2018 om 00:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou deze mensen adviseren wat @tijger1 hier adviseert. Dus verstand gebruiken en praktisch handelen.

va
door vanja81 - Oct 30, 2018 om 10:45
6 Antwoorden / Vragen

Vul een claimformulier voor schadevergoeding in bij Ryan Air en zorg ervoor dat je hier achteraan blijft gaan. Ik heb zelf ook ervaring met het aanvragen van een schadevergoeding bij Ryan Air en het kan wel maanden duren voordat je het geld ontvangt. Heb zelf heel vaak contact opgenomen via de livechat en dit heeft uiteindelijk het proces versneld. Succes!

mo
door mof - Oct 31, 2018 om 13:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Vergoeding staat er wel tegenover, alleen doet ryanair daar standaard moeilijk over.
hoe kom je terug? Andere vlucht boeken of touringcar, flexbus of zo.

tja, er zijn al jaren stakingen en problemen bij RyanAir, dat is ondertussen bekend. Wie nu nog voor een dubbeltje op de eerste rang wil vliegen met ryanair en boekt heeft ondertussen toch ook wel boter op zijn hoofd .... ga niet lopen klagen als er weer eens wordt gestaakt
VLIEG NIET LANGER MET RYANAIR!!

bharmsen
door bharmsen - Oct 31, 2018 om 13:08
32 Antwoorden / 2 Vragen

Pak de trein in Barcelona en je bent in plm 10 á 11uur in Brussel.

ja
door jan4073 - Oct 31, 2018 om 14:26
83 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie hier heel veel foute antwoorden staan. Ryanair heeft gelijk als ze zeggen dat dit overmacht is. Het is niet het personeel van Ryanair dat staakt maar het grondpersoneel op Zaventem en dat is niet van Ryanair. Je zult dus het bedrijf van het grondpersoneel voor de rechter moeten halen.
Er zijn 3 oplossingen (enkele zijn al genoemd):
>Je vakantie verlengen
>Met de tein terug
>Of aan Ryanair vragen om via bijv Weeze terug te vliegen. Gelukkig is omboeken bij Ryanair (zoals trouwens bij de meeste budget lines) heel goedkoop meestal ben je met €15 - €25 klaar. Bij de KLM wordt je gewoon verteld dat de ticket verlopen is en koop maar een nieuwe.