Tinker taxi
Als wij op vakantie gingen, boekten we bij onze reis de laatste jaren ook meteen vervoer bij Tinker taxi, en werden altijd netjes op tijd opgehaald en thuisgebracht, zo ook voor onze reis binnenkort naar Spanje. Een dag nadat we op de radio over Tinker hoorden, kregen we onderstaande mail:
Beste reiziger,
U heeft bij ons een taxirit geboekt. Helaas kunnen wij door omstandigheden deze rit niet voor u uitvoeren.
Wij verzoeken u uw vervoer van/naar de luchthaven op een andere manier te regelen.
Onze excuses voor het feit dat wij u hierin op dit moment niet kunnen helpen. Wij betreuren de situatie enorm.
Met vriendelijke groet,
Tinker
Team Customer Service
customerservice@tinker.travel
Er werd niets gezegd over het al betaalde geld, en op de mail waarin wij om ons geld vroegen, werd niet gereageerd, en telefonisch zijn ze niet te bereiken..
Wat kunnen wij nu doen om dat geld terug te krijgen? Wij zijn vast en zeker niet de enige die hun, toch al betaalde, vervoer kwijt zijn.
Topantwoord
Hallo Nellies ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
U bent inderdaad niet de enige ,
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=95&t=171099
https://www.taxipro.nl/special/2017/05/05/voortbestaan-tinker-lijkt-erg-onwaarschijnlijk/
Topantwoord
Dit gelezen?
https://www.emerce.nl/nieuws/online-vervoersbedrijf-tinker-wankelt-na-schuld-25-miljoen-euro
Ga er maar van uit dat u uw geld kwijt bent.
Topantwoord
Er jammer, want het is/was inderdaad een goede service. Helaas is Tinker zo goed als failliet.
Tinker meldt dat er i.v.m. een "technische storing" momenteel niet geboekt kan worden.... 7 goede en 56 slechte reviews op Google. Dat wil toch wel wat zeggen. Wij hebben ook zeer slechte ervaringen met Tinker. We werden veel te laat van Schiphol opgehaald, telkens werd ons verzekerd dat de taxi al op Schiphol was, maar die kwam bijna 2 uur te laat (achteraf hadden we de thuisreis beter per o.v. kunnen doen). Wij kozen, om de vakantie mooi af te ronden, een business class taxi. Dat zou een een luxe taxi zijn, maar het was een kleine, oude auto, bestuurd door een chauffeur die al van dienst was, maar was teruggeroepen. Jammer, want een betrouwbaar Schiphol-taxibedrijf zou beslist een aanwinst zijn.
Mijn ervaring is anders. Twee maal gebruik gemaakt van Tinker, eerste keer was het heel druk en moesten 10 minuten wachten, tweede keer verliep alles keurig netjes via planning. Midden in de nacht voor rond de vijftig euro, wat in een reguliere taxi minimaal 100 euro kost, naar huis worden gebracht vind ik een prima service.
Wij hadden toch ook goede ervaringen met Tinker, de taxi, van firma Dortmans, was altijd netjes op tijd aan huis of op het vliegveld ( Eindhoven Airport )
Toch jammer..
Afgelopen woensdag, na een lange nachtvlucht sta ik met bagage te wachten op mijn taxi van Tinker. Niemand te zien. Gebeld, maar telefoons waren afgesloten. 1,5 uur gewacht. Tnker om laten roepen door Schiphol, maar geen reactie. Zag inmiddels via mij mobieltje dat het niet goed ging met Tinker. Heb een reguliere taxi gehuurd en dus 100 euro armer. Ze hebben het fatsoen niet om mensen een berichtje te sturen dat ze waarschijnlijk geen mogelijkheid hebben om mensen op te pikken. Ik hoop dat er nog mogelijkheden zijn om het geld terug te krijgen, misschien collectief
misschien collectief
Als ze zo goed als failliet zijn, sta je op de bekende plaats, helemaal achteraan in de rij, dus "lauw kans" op iets, maar reken maar op niets.
Heeft u misschien op advies van of via een touroperator bij Tinker een taxi gereserveerd? Lees dan de ervaring van een lotgenoot:
Topantwoord
@nellies ,
Zie hier de uitzending van Kassa ( vanavond ) over Tinker , klik op de rode regel , klik ook rechts op het filmpje v.a 17.10 daar hoort u ook de reactie van èèn van de eigenaren .
https://kassa.vara.nl/gemist/nieuws/belbus-taxibedrijf-tinker-travel-laat-klant-letterlijk-in-de-kou-staan
Misschien verstandig om een feedback te geven?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer