bs
door bsnijders Jan 13, 2016 om 08:44
Vakantie & reizen

TUI geeft niet thuis, na slechte vakantie

We hebben een rondreis geboekt bij ARKE nu TUI, door de USA van 24-08-2015 tot 17-09-2015.
Bij aankomsten bij bijna alle hotels/motels in de avonden (inchecken bij alle hotels/motels c.a. 20:00 -20:30 uur). Kwamen we tot de conclusie dat deze allemaal smerig en erg slecht waren. We hebben in nederland al voor onze boeking al te horen gekregen dat er 1 hotel in Miami, verbouwd zou worden. Hebben een ander hotel gekregen. De Essex House, deze staat bekend om zijn feestgangers van de Clevelander (naast gelegen hotel). We hadden al onze klacht hier in nederland bij Arke nu TUI neergelegd. Dat we geen overlast wilden hebben. Volgens TUI en Travel Trend was dit niet waar. TUI en Travel Trend hebben zelf met elkaar gesproken en mail verkeer gehad. Ook van ons, met de vraag over deze klacht met uitleg hierover. We hebben echter daar 3 nachten niet kunnen slapen, te veel herrie en lawaai (muziek). Om terug te komen op onze rondreis, we sliepen maar gemiddeld 1 nacht i.v.m. de rondreis per auto. I.v.m. de slechte tot geen antwoord op onze klacht, hebben we tijdens onze rondreis besloten niet te klagen, maar dit te doen na de rondreis in nederland (we hadden er ook geen vertrouwen in om ter plaatse te klagen, gezien eerder antwoord in nederland van het hotel in Miami, Essex House). Ook gezien we erg laat bij onze hotels/motels waren. Ook gezien de dure mobiele telefoonkosten, wilden we onze rondreis niet in het water laten vallen door de slechte hotels/motels.
We hebben sinds onze terugkomst na de vakantie een klacht ingediend bij Arke nu TUI. Tui heeft te kunnen gegeven dat hun niet verantwoordelijk zijn. Travel Trend zou dat moeten zijn. na maanden van mailing en telefonisch contact met TUI. Heeft Travel Trend zich verschuilt achter hun voorwaarden. We hadden moeten klagen in de USA, tijdens onze vakantie. En ook hebben er 2 hotels extra geld van onze creditcard afgeschreven. Van 1 hebben we het geld na 2 maanden teruggestort gekregen. Ook heeft Travel Trend ons een cheque van €50,00 korting voor het ongemak gegeven. We hebben dit nog niet geaccepteerd, we zijn ervan overtuigd dat TUI of Travel Trend een deel van onze vakantie moet vergoeden. Maar als we dit met TUI bespreken, zeggen ze dat hun niet aansprakelijk zijn. Dit zouden we bij Travel Trend moeten doen. Wij vinden dit vreemd. We hebben toch een reis geboekt via Arke/TUI en niet bij Travel Trend. De rekening is ook betaald aan Arke/TUI.

Graag antwoord op onze vraag en wat te doen.

[edit, gegevens weggehaald - redactie]

2671 3 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Jan 13, 2016 om 09:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat te doen? Om te beginnen je adres en email adres weghalen lijkt me. Dit is een openbaar forum. Je had overigens wel tijdens de reis zelf moeten klagen. Dan hadden ze er eventueel nog wat aan kunnen doen. Ik weet niet wat de reis heeft gekost, maar het zou best kunnen dat binnen het budget dit gebruikelijke accomodaties zijn.

zoekster1
door zoekster1 - Jan 13, 2016 om 10:29
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U had tijdens de reis moeten klagen. bij TUI, dat is een grote fout. U had toch ook een mail kunnen sturen naar TUI?

Verder is degene bij wie u de reis boekt verantwoordelijk voor het naleven van de overeenkomst. Daarom moet u uw pijlen richten op TUI. Probeer zoveel mogelijk schriftelijk binnen te krijgen (diit mag ook per mail). U staat met 1-0 achter omdat u niet tijdens de reis heeft geklaagd. TUI staat met 1-0 achter, omdat ze de verantwoordelijkheid proberen af te schuiven naar een ander bedrijf, waar u in principe niet de overeenkomst mee hebt. Dat laatste vind ik een slechte zaak. Ik hoop dat u dat bewijsbaar op mail en/of brief hebt.
Het is handig als u foto's e.d. kan overleggen voor een eventueel bewijs.

Een volgende stap is naar de Geschillencommissie Reizen. Ik  weet echter niet hoe dit zal uitpakken, omdat u niet tijdens de reis hebt geklaagd.

Ij
door Ijsbrand - Jun 15, 2016 om 11:20
5 Antwoorden / 1 Vragen

Deze ervaring met Tui komt me heel bekend voor.
Ik weet niet wat er met die company aan de hand is ?
een zeer klant-onvriendelijke maatschappij.
ze nemen totaal geen verantwoording.
Mijn zaak ligt nu bij de geschillencommissie.