Ij
door Ijsbrand May 14, 2016 om 10:18
Vakantie & reizen

Tui heeft volledig lak aan zijn klanten.

Zorgvuldig van tevoren gepland, hebben wij vorig jaar op 2-12-2015 een week vakantie op Tenerife geboekt betreffende de periode 16-04-2016 tot en met 23-04-2016

Toen wij 26-03-2016 de tickets ontvingen, bleek het dat er opeens 14 uur van deze reis zomaar was verdwenen. (??)

Stoelen reserveren lukte niet (??)

Daarna werd de vlucht op 16 april eerst vertraagd van 16.00 naar 17.00

en uiteindelijk plotseling afgeblazen.(dit moesten wij terplekke van een scherm bij de gate op Schiphol vernemen.)

van Tui was er helemaal niemand voor enige uitleg aanwezig.

Iedereen ging ontredderd terug naar de bagageband, koffers weer ophalen en op zoek naar de Tui Balie voor meer info.

Daar vernamen wij dat onze vlucht ter beschikking was gesteld aan passagiers van een andere vlucht die met pech teruggehaald was.

We zijn dus gewoon opgeofferd !…Schandalig!!!!

Onze vlucht werd verplaatst naar 17 april en zou nu om 13.00 vertrekken.

Of we maar met onze koffers naar buiten wilden gaan, want daar zouden we met een bus naar het Ibis hotel worden vervoerd.

De bus was propvol (mijn vrouw heeft nog een kind van iemand anders op schoot moeten nemen.)

Daarna inchecken bij Ibis…alle koffers weer uit de bus…weer allemaal in de rij…en daarna gezeul met koffers naar een piepklein budgetkamertje.

De avondmaaltijd aldaar zou door Tui worden vergoed.

Terplekke kregen we een vaststaand menuutje (fish and chips) voorgeschoteld en bleek het dat wij de drankjes zelf moesten betalen.

(Een puur willekeurige keuze, bleek later, want van andere passagiers vernam ik dat die gewoon geweigerd hebben te betalen.)

Bah…wat een gekruidenier.

De volgende ochtend ontving ik binnen een kwartier twee sms-jes achter elkaar van Tui;

13.00 werd “helaas” 14.30

14.30 werd “helaas” 17.00.

Ik heb een berichtje teruggestuurd en gezegd dat dit onacceptabel was.

Nog een verloren dag rondhangen op Schiphol zagen we helemaal niet meer zitten.

Nadat we uitgecheckt hadden bij Ibis, hebben we ons wederom bij de Tui balie op Schiphol gemeld en verteld dat we er allebei wel klaar mee waren.

We kregen daar te horen dat de totale reis annuleren niet mogelijk was.

Alleen de vlucht konden we annuleren.

Vreemd, we hebben toch het totale pakket bij Tui geboekt ?

Er werd ons mondeling, een vergoeding van 400 euro p.p. voorgesteld.

(tevens later nog een keer schriftelijk, in het vliegtuig d.m.v. een formulier)

Wellicht is zo’n vergoeding aanvaardbaar voor een gezin die twee weken heeft geboekt in een all-inclusive driesterren appartement, (en daar is helemaal niets mis mee) want die mist een paar daagjes niet zo, en heeft meteen zijn totale vakantie betaald gekregen.

Maar dit is natuurlijk niet te vergelijken met de kosten van een week halfpension  in een vijfsterren hotel.

Uiteindelijk vertrokken wij 17 april om 18.00 van Schiphol

(weer een uur later als beloofd !) en arriveerden wij 24.00 (23.00 uur locale tijd) in ons hotel. Helaas de keuken was net dicht.

Drie volledige dagen zijn ons afgenomen.

Door al dit gedoe is onze totale vakantie compleet verpest !

Uiteraard heb ik dit allemaal meteen schriftelijk gemeld.

Ik kreeg een ongeinteresseerd telefoontje en een email met wat standaard antwoordjes waaruit bleek dat mijn klachtenbrief niet eens gelezen was.

Het is een rommeltje bij Tui geworden.

Deze reisorganisatie heeft volledig lak aan zijn klanten.

10337 8 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 14, 2016 om 10:32
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ijsbrand ,

U heeft dit 2x geplaatst , wat een epistel ;-) als het nog mogelijk is verwijder dan uw reactie op deze vraag klik op de knop bewerk .
Anders krijgt u reacties op twee verschillende plaatsen .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/hebben-meer-mensen-slechte-ervaring-met-reisbureau-tui-na-boeking-de-prijs-veran

Lees deze informatie eens door , en rechtsbovenaan ( witte balk ) voorbeeldbrief klacht klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/reizen-algemeen/reisovereenkomsten

chris74
door chris74 May 14, 2016 om 11:25
564 Antwoorden / 44 Vragen

@Marita5
toppic is niet 2x geplaatst het andere toppic is door Berrykoek geplaatst.

marita5
door marita5 May 14, 2016 om 11:29
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@Cris74 , dat weet ik , maar Ts @Ijsbrand heeft exact dezelfde reactie als hier onder het topic van @Berrykoek geplaatst , dubbel.

chris74
door chris74 May 14, 2016 om 11:32
564 Antwoorden / 44 Vragen

ja dat zag ik later pas excuus

marita5
door marita5 May 14, 2016 om 11:35
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Is niet erg is u vergeven ;-)

Topantwoord

Cookies
door Cookies - May 14, 2016 om 10:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoe kom je aan 3 dagen? Vertrek was eerst gepland op 16/4 en werd 17/4, dat is geen 3 dagen.

Drie volledige dagen zijn ons afgenomen.

Ij
door Ijsbrand Aug 10, 2016 om 10:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

De geschillencommissie heeft inmiddels beslist ( begin augustus 2016 )
Tui  is niet eens op komen dagen bij de zitting.
Ik ben blij dat ik in het gelijk ben gesteld.
het is allemaal keurig opgelost en ben zeer tevreden
.
Dank voor alle meedenkers en adviseurs
mvrgr
Ijsbrand

ja
door jackyh - May 14, 2016 om 11:42
953 Antwoorden / 4 Vragen

Deze dingen kunnen gebeuren. Dat mensen reizen boeken en dit voor zo weinig mogelijk geld willen doen is logisch maar besef dan wel dat het geen lijnvlucht is. In dit geval, Tui heeft een beperkt aantal vliegtuigen waar ze weleens mee moeten schuiven. U krijgt een vergoeding van 400 euro, toch niet gek lijkt me. Kunt u nogeens met een kleine bijbetaling een reisje boeken. Ikzelf ben zeer tevreden over Arke/Tui maar boek dan ook altijd een lijnvlucht.

aurora1
door aurora1 - May 14, 2016 om 17:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor dit (lange) verhaal.

Wat is de vraag?

zoekster1
door zoekster1 - May 14, 2016 om 17:47
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kan me uw frustratie vollledig voorstellen. Zodra je op vakantie gaat wil je zo snel mogelijk op je bestemming aankomen en niet in Nederland in een k*t hotel nog een overnachting moeten maken. Dan had je net zo goed de volgende dag kunnen vertrekken. U kunt overigens gewoon de bonnetjes voor het drinken declareren bij TUI die is nl verplicht dit te betalen.

ANVR

De reisorganisator is naar gelang de omstandigheden verplicht de reiziger hulp en bijstand te verlenen, indien de reis niet verloopt overeenkomstig de verwachtingen die de reiziger op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mocht hebben. De daaruit voortvloeiende kosten zijn voor rekening van de reisorganisator, indien de tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst hem is toe te rekenen.

Als u denkt dat u te weinig bent gecompenseerd dan kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie Reizen. Het hangt er een beetje vanaf wat de reis heeft gekost ten opzichte van de compensatie. U heeft behalve recht op vergoeding voor de vertraging ( dat is standaard 400 euro pp in uw geval) immers ook nog gederfd reisgenot, daar mag u ook een compensatie voor vragen.

Ij
door Ijsbrand - May 15, 2016 om 08:32
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor alle nuttige reacties...ik heb inmiddels de geschillencommissie ingeschakeld.
mvrgr

P.s     Wat betreft de drie dagen;
          Eerst is er door Tui zeven uur van de heenreis en zeven uur van de terugreis gepikt.
          en daarna hebben we twee dagen op Schiphol door moeten brengen vanwege vertragingen.
          (In principe had ik bij aankomst  's middags nog lekker op een terrasje kunnen zitten
          en op de dag van terugreis had ik de hele dag nog in de zon kunnen zitten, want we zouden 's nachts
          pas terugkomen.

marita5
door marita5 - Aug 10, 2016 om 14:35
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Reactie Ts ,

DOOR IJSBRAND 10 AUG. 2016 OM 10:24
5 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

De geschillencommissie heeft inmiddels beslist ( begin augustus 2016 )Tui  is niet eens op komen dagen bij de zitting.Ik ben blij dat ik in het gelijk ben gesteld.het is allemaal keurig opgelost en ben zeer tevreden.Dank voor alle meedenkers en adviseursmvrgrIjsbrand .

@Ijsbrand , fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2016 om 14:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gefeliciteerd met het halen van je gelijk via de geschillencommissie.
Neemt weliswaar niet de 'bittere smaak' van de ellende weg, maar is toch een genoegdoening.