Di
door Dick Leeuwenburgh Jan 27, 2024 om 09:28
Vakantie & reizen

Vakantie

Wij hebben een reis geboekt bij TUI naar Curacao met een Aanbiedingskorting van E 650,00 en een Kassakorting van E 200,00 (zogenaamde vroegboekkorting van E 850,00. Dit voor een totaalbedrag van E 4348,00. Op 16 januari zien wij op de site van TUI exact dezelfde reis (vliegtuig, stoelen transfer, hotel en periode) staan voor een totaal bedrag van E 3644,00.  Dus voor E 704,00 goedkoper, onze vroegboekkorting stelt dus niets voor. Wie heeft dezelfde ervaring en wat kunnen wij hier aan doen. Misschien een onderwerp voor het programma Kassa ? Dick Leeuwenburgh

4120 11 Rapporteer
ju
door juliomariner - Jan 27, 2024 om 09:31
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Nee u kunt hier niets aan doen. Op het moment van boeking vond u de prijs blijkbaar passend.
Het staat TUI vrij extra korting te geven bijv als de reis niet goed loopt.
Ik denk biet dat dit een item voor het programma is.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 27, 2024 om 09:37
2080 Antwoorden / Vragen

Dat is volstrekt de verkeerde benadering, nadat u een aanbieding accepteert hebt u een overeenkomst en u bent verzekerd van een plekje. Ook als ze bij wijze van spreken de reis niet vol krijgen en stunten met 90% korting is dat niet uw zaak of probleem.

rj
door rjw - Jan 27, 2024 om 09:50
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Voortaan wachten totdat de prijs nog lager is is de enige optie. Met het risico dat het dan volgeboekt is. Een beetje als bij zo'n veiling bij afslag. Of gewoon betalen wat je een prima prijs vindt en gaan genieten van je vakantie.

mahadma
door mahadma - Jan 27, 2024 om 09:57
11553 Antwoorden / 51 Vragen

Reizen zijn altijd fluid pricing, of te wel vraag en aanbod. Popu reizen zijn sneller verkocht als minder popu reizen, die vaker als last minute goedkoper worden aangeboden, alle stoelen bezet is het streven. U heeft nu tickets en vakantie en laat uw vakantie niet door een prijsverschil verpesten, anders kunt u beter thuisblijven.

ne
door neodutchio - Jan 27, 2024 om 11:01
5157 Antwoorden / 12 Vragen

En wat als de prijs nu €1.000 hoger was geweest, had u dan ook willen bijbetalen?
Is er veel vraag gaat de prijs omhoog, is er weinig vraag gaat de prijs omlaag. Vroeg boeken is zekerheid hebben, laat boeken is een risico. Daar kunt u niets aan veranderen.

mahadma
door mahadma Jan 27, 2024 om 13:02
11553 Antwoorden / 51 Vragen

Dan was het geen geheim geweest dat de boeker/ster € 1.000 goedkoper had geboekt.

ro
door ronny530 - Jan 27, 2024 om 13:18
2787 Antwoorden / 41 Vragen

Dat de vroegboekkorting een gok is had u kunnen weten want er is in de media al aandacht aan besteed.
Het kan daarna met de totaalprijs dalen of stijgen want het vliegtuig en het hotel moeten wel vol want anders wordt zo'n reis verliesgevend.
De totaalprijs kan zodra de animo toeneemt ook weer stijgen en dan bent u goedkoper uit want u bent al zeker van de reis.
U heeft eigenlijk gegokt en voor nu verloren maar wat de totaalprijs in de komende boekingsmaanden gaat doen is nog niet te voorspellen want als opeens iedereen naar Curacao wil afreizen wordt de totaalprijs toren hoog.

1paul
door 1paul - Jan 27, 2024 om 16:31
3162 Antwoorden / 0 Vragen

dit mag gewoon, soms heb je pech en soms heb je geluk, is er veel vraag heb je dus geluk want dan word de reis duurder, is er minder vraag word de reis goedkoper omdat men het vliegtuig vol wil hebben!!

br
door bravehenk - Jan 28, 2024 om 15:47
206 Antwoorden / 0 Vragen

Is een onderwerp geweest in meldpunt van 26 januari jl. Moet kassa dit nu ook doen beetje veel van het goed
Het kan gewoon  ze gaven ook een goed advies kijk zelf maar
Zoek op site meldpunt max het betreffende programma is na eerste onderwerp.
Het kan zelfs zo zijn dat week voor vertrek deze reis nog veel goedkoper is omdat er veel open stoelen zijn

Re
door Reinier182 - Jan 28, 2024 om 19:24
163 Antwoorden / Vragen

Dat kan. Wat als het twee keer zo duur was klaag je dan ook? Jij betaalt deze prijs en prijzen veranderen steeds in duurder en goedkoper. Je hebt het afgesoten klaar. Je maakt jezelf gek op deze manier.

mo
door mof - Jan 31, 2024 om 13:10
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon pech gehad voor u. U vond de prijs goed bij boeking en wilde niet het risico lopen dat die veranderd. Dus niet zeuren!