va
door vakantieveiling Nov 4, 2011 om 09:05
Vakantie & reizen

Vakantieveiling suggesties/tips?

Ik doe al een tijdje mee aan vakantieveilingen, maar het wil nog niet erg lukken om mooie aanbiedingen te bemachtigen. Op Vakantieveiling zag ik erg veel verschillende websites betreffende het veilen van uitjes, weekendjes weg, vakanties etc. Kan iemand mij wat tips geven hoe om te gaan met dit soort websites/concepten?

3397 12 Rapporteer

de eelco
door de eelco - Nov 4, 2011 om 10:01
607 Antwoorden / 92 Vragen

je gebruikersnaam doet me vermoeden dat je zelf van de vacantieveiling bent.maar goed ik heb zelf een aantal keren een bod gedaan op een aanbieding die telkens door de zelfde persoon op het laats met enkele euro,s werd verhoogt.ik dacht dat het toeval was maar een aantal kennisen overkwam telkens het zelfde en ook met steeds de zelfde persoon.een aantal weken geleden is deze vraag ook al eens gestelt en toen heeft iemand gezegd dat ze met een programma werken die automatisch mee bied.dus mijn mening is gewoon er niet intrappen.

empyria
door empyria - Nov 4, 2011 om 10:17
504 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn persoonlijke tip:

Niet aan beginnen dit soort sites!

Voor je het weet word je belazerd!

naitsoezn
door naitsoezn - Nov 4, 2011 om 10:32
842 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn tip: lees de aanbieding en de voorwaarden goed. Doe geen aannames, maar lees. Als je vervolgens alle ins en outs van de aanbieding kent, zou ik eens gaan zoeken of je een soortgelijke aanbieding ergens anders kunt vinden (bv. op de website van het betreffende hotel zelf oid). Zo kun je een beetje een gevoel krijgen voor wat de aanbieding waard is. Als je dit vervolgens allemaal hebt onderzocht, kun je gaan bieden. Let daarbij op, dat je nooit meer biedt dan het maximale bedrag wat je voor jezelf hebt vastgesteld.

De grootste valkuil i.m.o. is dat je 'verwacht' dat een aanbieding voordelig is enkel en alleen omdat ie op vakantieveiling staat. Dit is natuurlijk onzin. In sommige gevallen wordt er zo hoog tegen elkaar opgeboden, dat het voordeliger is om via het hotel zelf te bieden. Maar als je goed oplet, en veel eigen onderzoek doet, kun je zeker wel een leuke deal sluiten.

we
door wendt - Nov 11, 2011 om 23:00
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad..en al een aantal hele leuke dingen gewonnen!Al je van tevoren de aanbieding en de voorwaarden goed doorleest weet je waar je op gaat bieden..neem een bedrag voor jezelf in gedachten en biedt niet meer dan dat bedrag. Want het kan verslavend zijn.

aa
door aahuijser - Nov 14, 2011 om 20:03
1 Antwoorden / 4 Vragen

Leuk om te zien op VakantieVeiling dat er al zoveel verschillende websites waarop je kan bieden op vakanties etc. Wij hebben pas een leuk weekendje Denemarken gewonnen!

gr
door grootvader_1 - Nov 14, 2011 om 22:59
153 Antwoorden / 44 Vragen

Er zijn met dit soort zaken teveel (electronische) mogelijkheden om de zaak te belazeren.
Ik hou mij er in ieder geval verre van.Trouwens mijn manier van vakantie vieren leent zich ook niet daarvoor.

De Vrije Vogel

de
door denise1968 - Jul 9, 2012 om 22:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Lees hier de top10 checklist voor een vakantieveiling Erg handig deze checklist.

Groet,
Denise

fe
door festinger - Jul 10, 2012 om 02:08
410 Antwoorden / 18 Vragen

Ben sceptisch van natuur. Wat ik me afvraag waarom vakantieveiling.nl bestaat en allerlei deals in de verkoop geeft. En vooral waarom ondernemers hieraan meedoen. Topmerken als Center Parcs etc. doen niet mee. Ze laten bewust hun accommodaties leegstaan teneinde de prijs hoog te houden en waarde toe te kennen aan vol betalende gasten die wellicht al blij waren met vroegboekkorting van 15 %.en niet willen zien of ervaren dat de buurman voor haast niets exact hetzelfde heeft.

.

kamphuysen
door kamphuysen - Jul 10, 2012 om 10:10
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=empyria schreef op vrijdag 4 nov 2011, 10:17]Mijn persoonlijke tip:

Niet aan beginnen dit soort sites!

Voor je het weet word je belazerd!

Kijk gewoon op Topic Travel en je zit veilig en wel, geen gedoe heb goede ervaringen en super prijzen. Dus redelijk tot nog redelijker.

van leyden
door van leyden - Jul 10, 2012 om 20:40
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=vakantieveiling schreef op vrijdag 4 nov 2011, 09:05]Ik doe al een tijdje mee aan vakantieveilingen, maar het wil nog niet erg lukken om mooie aanbiedingen te bemachtigen. Op Vakantieveiling zag ik erg veel verschillende websites betreffende het veilen van uitjes, weekendjes weg, vakanties etc. Kan iemand mij wat tips geven hoe om te gaan met dit soort websites/concepten?

Vakantieveiling is gelegaliseerde oplichting, de eigenaar en of medewerkers bieden mee om de prijs op te drijven.
Genoeg sukkels die erin (blijven) trappen, politie en justitie doen er helemaal niks mee en zo blijft die ellende tot in de eeuwigheid bestaan,

Want de Nederlander is nu eenmaal gevoelig voor koopjes, maar denk maar niet
dat er ook maar 1 bieding verkocht wordt zonder goedkeuren van de firma vakantieveiling.

Laat je ook niks wijsmaken door de trollende spammer die ook hier al weer actief is, dat is een truc van die criminelen om aarzelaars over de streep te trekken.

sh
door sheilav - Oct 27, 2012 om 19:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, het bieden op Vakantieveilingen is heel leuk, maar het helpt als je wat tips en ervaringen van anderen leest.
Zelf vond ik de volgende vakantieveiling tips heel handig en het werkt inderdaad!

Veel succes!

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 27, 2012 om 22:53
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je als Park iets aanbied mag je meebieden om te voorkomen dat je onder de kostprijs iets moet leveren.
Meestal gaat de volgende hoger en extreem lage bedragen, je mag enkele seconden voor afloop mee bieden en de eigenaar kan dat ook doen.

Of deze ook de €4,- kosten moet betalen is mij niet bekend maar ik heb sterke vermoedens.
Eerst een aantal waar je geen interesse in hebt volgen en je leerde dat nu bieden niet rendabel is.
Ik bepaal mijn prijs en zet die er alvast in.
De klok zetten en 10 seconden er voor drukken en bevestigen.
Dan maak je een redelijke kans en ik verhoog zelden vlak voor het einde.
Meestal ben je te laat of maak je dure fouten.

Een huisje van €81,- naar €93,- is normaal maar iemand bood ooit €993 dus tik foutje?
De normale prijs was bij het park zelf zonder korting ook maar €434,- dus laat je niet gek maken.
Ze veilen genoeg en vooral in de ochtenden is er regelmatig een koopje te vinden.