Veranderen reistijden
Wij hebben een weekendje Rome geboekt. Weg op 2-5, aankomst rome rond 1 uur 's middags. Terug op 4-5, 's avonds pas weg uit Rome. Totaal dus feitelijk besteedbaar 2 volle dagen. Nu heeft de KLM de terugvlucht uit Rome zelfstandig vervroegd naar 3 uur 's middags. Daardoor valt eigenlijk van het kleine weekendje een dag weg en wordt voor ons het weekendje een zinloos duur avontuur; we betalen al ruim € 1.000,-- omdat het meivakantie is. D-Reizen zegt dat dat kan. Ik vind het niet kunnen. Zij bieden aan om toch 's avonds met een andere vlucht terug te gaan, maar dat kost me € 85,-- pp extra. Ook bieden ze aan een ander weekend. Beide opties vind ik onredelijk; de data zijn ivm onze trouwdag + omdat we maar even in Rome zijn en het dus een heel ander verhaal is dan wanneer je 3 weken op vakantie gaat. Annuleren mag ook niet, zegt D-reizen.
Ik begrijp uw teleurstelling maar helaas de KLM heeft het recht om zijn vluchtplan te wijzigen, het zou anders zijn als u pas de volgende dag terug kon dan is hier een vergoeding aan verbonden voor u maar nu niet, helaas, de andere twee opties die u worden aangeboden zijn redelijk maar inderdaad duur toch kan D reizen hier verder niets aan veranderen, annuleren kan wel als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten maar ook dat kost geld. U kunt uit de 2 kwade de minst kwade uitkiezen en dan maar bijbetalen om een latere vlucht te nemen,
U had natuurlijk veel liever gelezen dat KLM een fout maakt maar neen zij mogen dit doen.
Ik hoop toch dat u uw Trouwdag in Rome kan vieren en alvast van Harte Gefeliciteerd.
Helaas heeft een vliegmaatschappij het recht om tot twee weken van tevoren de vluchttijden te veranderen. De aangegeven vliegtijden zijn daarom ook altijd indicatief. Of u wel of niet mag annuleren om die reden, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Op zich zou dit een goede reden kunnen zijn voor annulatie... Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten, zal ik de verzekeringsmaatschappij eens om opheldering vragen...
Ik zou eens met KLM bellen en uw situatie uitleggen. Ik denk dat onze koninklijke vast wel van coulance gehoord heeft, D-reizen blijkbaar niet want anders hadden ze u wel aangeboden om een andere vlucht te nemen op hun kosten.
Nee, heb je, ja kun je krijgen heb ik altijd geleerd dus bellen met KLM! succes en een fijne trouwdag
Volgens mij is er toch wel alle redenen om je reis bij D-reizen te annuleren. Het is iets anders geworden dan dat je hebt afgesproken. De reis is anders geworden en om dan €85,- pp extra te durven vragen. Verder denk ik dat je een overeenkomst met D-reizen hebt. In princiepe heb je niets te maken met wat de vervoerder, in dit geval KLM, doet. Misschien prikkelt dit D-reizen om eens na te denken over hoe men bij D-reizen met hun klanten omgaat. Bel eens met D-reizen zelf. Volgens internet hebben ze een service afdeling.
Volgens mij is er toch wel alle redenen om je reis bij D-reizen te annuleren. Het is iets anders geworden dan dat je hebt afgesproken. De reis is anders geworden en om dan €85,- pp extra te durven vragen. Verder denk ik dat je een overeenkomst met D-reizen hebt. In principe heb je niets te maken met wat de vervoerder, in dit geval KLM, doet. Misschien prikkelt dit D-reizen om eens na te denken over hoe men bij D-reizen met hun klanten omgaat. Bel eens met D-reizen zelf. Volgens internet hebben ze een service afdeling.
Kijk eerst eens op de website van KLM of het klopt dat KLM de tijden heeft gewijzigd. Mijn ervaring met d-reizen is dat ze je op een andere vlucht zetten als het d-reizen beter uitkomt. En boek voortaan als je met KLM wilt vliegen bij KLM zelf, is vaak stukken goedkoper en je kunt via hun website thuis al in checken.
volgens mij zijn jullie in verwarring met het volgende, Ik denk namelijk dat topicstarter een reis heeft geboekt met een hotel erbij, dus geen losse vlucht. TS heeft bij d-reizen een reis geboekt, die ondergebracht is bij een touroperator en die maakt gebruik van vluchten met KLM.
KLM heeft vervolgens de vlucht die oorspronkelijk stond eruit gehaald en de touroperator is met 2 alternatieven gekomen of de eerdere vlucht, of met een toeslag van 85 euro de latere vlucht dan gepland (de latere vluchten worden meestal met een toeslag aangeboden omdat mensen die een citytrip boeken vroeg heen-laat terug willen)
je zou eventueel kunnen vragen naar vluchten met een andere vliegmaatschappij, anders denk ik niet dat je veel kunt doen dan het alternatief te accepteren of bijbetalen voor de latere vlucht.
Wel een fijne trouwdag toegewenst!
het is wellicht zo, dat D-Reizen de vetrektijden mag veranderen, indien ruime tijd aanwezig is om de reis aan te passen omdat de principaal (KLM) de vetrektijden heeft veranderd. Voor D-Reizen zou dat force-majeur kunnen zijn. Het is echter zo, dat de verandering in een gelijkwaardige levering moet resulteren. Dit is nu niet het geval, het alternatief is ongunstiger, duurder,
Het lijkt veel op de veelgebruikte lokkertjes van winkelaanbiedingen: er wordt een lage prijs als lokkertje uitgezet en als U in de winkel aankomt krijgt U te horen, dat dát artikel nu 5 minuten geleden is uitverkocht, maar U kunt een duurdere equivalent kopen. Dat mag niet.
Ik denk dat U D-Reizen zou kunnen berichten dat ZIJ de overeenkomst eenzijdig heeft vernietigd door zich niet aan het afgesproken tijden te houden, doch dat U niet wenst af te zien van Uw reis en dus D-Reizen de kosten van de vervangende reis dient te betalen.
Ik denk dat U bij de kantonrechter een goede kans heeft (U hoeft geen advocaat te nemen!!).
Sterkte en laat ons weten hoe het afgelopen is.
Ave, Karel Stromph
Ik zit mij echt kwaad te maken van achter mijn computer, ik kan mij dan ook als medewerker van d-reizen niet meer inhouden om te reageren.
Voor mensen reageren op dit soort berichten zouden zij zich eerst eens op de hoogte moeten stellen van de regelgeving omtrent dit soort zaken.
Ten eerste heeft d-reizen de tijden niet veranderd, dit heeft de klm gedaan, ten tweede mogen wij als d-reizen helemaal niet zelfstandig de tijden veranderen van vakanties. D-reizen is geen reisorganisatie maar een reisbureau. U gaat een verbintenis aan met de organisatie die uw reis uitvoert. D-reizen bemiddelt voor u door voor u uit te zoeken waar de betreffende reis het voordeligste te boeken is.
Wanneer u een reis boekt via d-reizen boekt u een reis conform de anvr voorwaarden, hier staan uw rechten in maar ook die van de reisorganisatie. maar soms is het voor klanten toch wel heel lastig om niet alleen hun rechten maar ook eens hun plichten en ook de rechten van organisaties te lezen.
Ik weet zeker als u eens zou weten wat er op de achtergrond allemaal wordt gedaan omtrent klantgericht werken en klanttevredenheid u uw mening zou bijstellen over d-reizen. Deze reactie is meer geplaatst voor de beantwoorders van deze vraag dan voor de vrager.
[quote=mw1978 schreef op donderdag 2 apr 2009, 22:36]Ik zit mij echt kwaad te maken van achter mijn computer, ik kan mij dan ook als medewerker van d-reizen niet meer inhouden om te reageren.Voor mensen reageren op dit soort berichten zouden zij zich eerst eens op de hoogte moeten stellen van de regelgeving omtrent dit soort zaken.Ten eerste heeft d-reizen de tijden niet veranderd, dit heeft de klm gedaan, ten tweede mogen wij als d-reizen helemaal niet zelfstandig de tijden veranderen van vakanties. D-reizen is geen reisorganisatie maar een reisbureau. U gaat een verbintenis aan met de organisatie die uw reis uitvoert. D-reizen bemiddelt voor u door voor u uit te zoeken waar de betreffende reis het voordeligste te boeken is.Wanneer u een reis boekt via d-reizen boekt u een reis conform de anvr voorwaarden, hier staan uw rechten in maar ook die van de reisorganisatie. maar soms is het voor klanten toch wel heel lastig om niet alleen hun rechten maar ook eens hun plichten en ook de rechten van organisaties te lezen.Ik weet zeker als u eens zou weten wat er op de achtergrond allemaal wordt gedaan omtrent klantgericht werken en klanttevredenheid u uw mening zou bijstellen over d-reizen. Deze reactie is meer geplaatst voor de beantwoorders van deze vraag dan voor de vrager.
En hoe zit met het wijzigen van een boeking? Betreffende een camping in Frankrijk en toegangskaarten voor Disneyland apart. Kan ik de toegangskaarten wegdoen en alleen de camping behouden voor een klein bedragje of ben ik dan alsnog het hele bedrag kwijt?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer