Vergoeding bij overboeking
Goedenavond,
Wij hadden een vakantie geboekt bij Neckermann voor en reis van Schiphol naar Hurghadra (Egypte).
24 uur voor vertrek werden wij gebeld dat de vlucht overboekt was.
Wij kregen de keus een andere reis (Turkije wat ons vorig jaar slecht bevallen is) of ons geld terug en 600 euro schadevergoeding. Het geld zou binnen 7 dagen teruggestort worden. (tot op heden is het niet gebeurt maar dat terzijde allerlei smoezen etc. )
Als ik op de site van Consuwijzer kijkt zie ik dat wij per persoon recht hebben op 600 euro.
Het is een reis start in de EU en gaat naar een land buiten de EU. Afstand 3686 km.
Heeft iemand ervaring met deze materie.
[quote=alfatrion schreef op donderdag 7 aug 2014, 00:24]Wat wilt u weten?
Schadeloosstelling van € 600,00 aangeboden door Neckermann edoch het is € 600,00 schadeloosstelling per persoon maal .. personen x € 600 = € ....
Alfatrion,
Wat ik wil weten is het volgende of er mensen zijn die het zelfde hebben meegemaakt met de Neckermann reisorganisatie.Wat ik al schreef op de site van Consuwijzer tref ik een duidelijk verhaal aan maar dat kan op verschillende wijze uitgelegd worden. Is de vergoeding (600 euro)per persoon of per boeking.
Of is het 2x600 euro bij geconstateerde overboeking bij de balie op Schiphol?
Goedemorgen,
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Ik ga halen waar ik recht op heb en zal alles doen om te krijgen waar ik recht op heb.
Dat de vakantie niet doorgegaan is dat is één, maar dat men daar bij Neckermann zijn verantwoordelijkheid niet wil nemen (de misplaatste arrogantie van een of andere mevrouwtje die waarschijnlijk niet door heeft dat als er geen klanten zijn zij geen baan meer heeft ).
Overboekingen dat zal vast wel vaker voorkomen maar dan dient dit conform de regelgeving opgelost te worden.
Wij zijn nu drie weken verder en mijn reissom van een kleine 2500,00 euro en de schadevergoeding van 2 x 600 euro staat nog steeds niet op mijn rekening.
Ik laat via dit medium weten hoe het afloopt.
Goedemiddag,
Vandaag bericht van EU claim gekregen;
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor het invoeren van uw claimaanvraag in ons systeem.
Wij hebben uw claim onderzocht en hebben geconstateerd dat wij uw claim niet in behandeling kunnen nemen. Wij nemen geen claims aangaande instapweigering in behandeling. Uit ervaring hebben wij geleerd dat wij in dit soort zaken niet succesvol zijn.
Het spijt ons zeer u dit te moeten mededelen, maar hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Dus indien uw vlucht overboekt is hoeft u niet bij EU-claim aan te kloppen.
Begrijpelijk het financiële risico is voor hun te groot.
U kunt nu toch nog proberen de claim direct bij Neckermann neer te leggen in plaats van via EU-claim te gaan.
[quote=bussy02 schreef op woensdag 26 nov 2014, 16:34]
Dus indien uw vlucht overboekt is hoeft u niet bij EU-claim aan te kloppen.
Dat is ook logisch, want de schadevergoedingen zijn alleen van toepassingen bij vertragingen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer