bussy02
door bussy02 Aug 6, 2014 om 21:40
Vakantie & reizen

Vergoeding bij overboeking

Goedenavond,
Wij hadden een vakantie geboekt bij Neckermann voor en reis van Schiphol naar Hurghadra (Egypte).
24 uur voor vertrek werden wij gebeld dat de vlucht overboekt was.
Wij kregen de keus een andere reis (Turkije wat ons vorig jaar slecht bevallen is) of ons geld terug en 600 euro schadevergoeding. Het geld zou binnen 7 dagen teruggestort worden. (tot op heden is het niet gebeurt maar dat terzijde allerlei smoezen etc. )
Als ik op de site van Consuwijzer kijkt zie ik dat wij per persoon recht hebben op 600 euro.
Het is een reis start in de EU en gaat naar een land buiten de EU. Afstand 3686 km.
Heeft iemand ervaring met deze materie.

1752 12 Rapporteer

alfatrion
door alfatrion - Aug 7, 2014 om 00:24
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Wat wilt u weten?

aurora1
door aurora1 - Aug 7, 2014 om 00:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees klik hier eens door.

door 1953 - Aug 7, 2014 om 01:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=alfatrion schreef op donderdag 7 aug 2014, 00:24]Wat wilt u weten?

Schadeloosstelling van € 600,00 aangeboden door Neckermann edoch het is € 600,00 schadeloosstelling per persoon maal .. personen x € 600 = € ....

bussy02
door bussy02 - Aug 7, 2014 om 10:22
145 Antwoorden / 37 Vragen

Alfatrion,
Wat ik wil weten is het volgende of er mensen zijn die het zelfde hebben meegemaakt met de Neckermann reisorganisatie.Wat ik al schreef op de site van Consuwijzer tref ik een duidelijk verhaal aan maar dat kan op verschillende wijze uitgelegd worden. Is de vergoeding (600 euro)per persoon of per boeking.
Of is het 2x600 euro bij geconstateerde overboeking bij de balie op Schiphol?

edrick3
door edrick3 - Aug 8, 2014 om 11:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bussy02,

De vergoeding is per persoon.
De luchtvaartmaatschappij dient de financiële vergoeding binnen zeven dagen te betalen.
Lees ook even hier.
En hier.
Je kunt er zelf achteraan gaan of dit voor je laten doen (maar daar betaal je - meestal - voor): kijk bv. hier (Euroclaim)

Suc6

bussy02
door bussy02 - Aug 8, 2014 om 11:16
145 Antwoorden / 37 Vragen

Goedemorgen,
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Ik ga halen waar ik recht op heb en zal alles doen om te krijgen waar ik recht op heb.
Dat de vakantie niet doorgegaan is dat is één, maar dat men daar bij Neckermann zijn verantwoordelijkheid niet wil nemen (de misplaatste arrogantie van een of andere mevrouwtje die waarschijnlijk niet door heeft dat als er geen klanten zijn zij geen baan meer heeft ).

Overboekingen dat zal vast wel vaker voorkomen maar dan dient dit conform de regelgeving opgelost te worden.

Wij zijn nu drie weken verder en mijn reissom van een kleine 2500,00 euro en de schadevergoeding van 2 x 600 euro staat nog steeds niet op mijn rekening.

Ik laat via dit medium weten hoe het afloopt.

bussy02
door bussy02 - Nov 26, 2014 om 16:34
145 Antwoorden / 37 Vragen

Goedemiddag,

Vandaag bericht van EU claim gekregen;
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor het invoeren van uw claimaanvraag in ons systeem.

Wij hebben uw claim onderzocht en hebben geconstateerd dat wij uw claim niet in behandeling kunnen nemen. Wij nemen geen claims aangaande instapweigering in behandeling. Uit ervaring hebben wij geleerd dat wij in dit soort zaken niet succesvol zijn.

Het spijt ons zeer u dit te moeten mededelen, maar hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Dus indien uw vlucht overboekt is hoeft u niet bij EU-claim aan te kloppen.
Begrijpelijk het financiële risico is voor hun te groot.

do
door donderdragon - Nov 26, 2014 om 16:52
7 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt nu toch nog proberen de claim direct bij Neckermann neer te leggen in plaats van via EU-claim te gaan.

diumenge
door diumenge - Nov 26, 2014 om 18:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is de reissom en één maal zeshonderd euro inmiddels wel ontvangen?

pi
door pieterwolters - Nov 26, 2014 om 18:35
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bussy02 schreef op woensdag 26 nov 2014, 16:34]

Dus indien uw vlucht overboekt is hoeft u niet bij EU-claim aan te kloppen.

Dat is ook logisch, want de schadevergoedingen zijn alleen van toepassingen bij vertragingen.

bussy02
door bussy02 - Dec 5, 2014 om 20:41
145 Antwoorden / 37 Vragen

Diumenge dat geld is inmiddels gestort. Heeft wel wat voeten in de aarde gehad in deze computer maatschappij krijgt de computer altijd de schuld.

bussy02
door bussy02 - Dec 5, 2014 om 20:44
145 Antwoorden / 37 Vragen

dat geld moet uiteraard het geld zijn.