K
door K Alferink Apr 10, 2020 om 16:51
Vakantie & reizen
Vergoeding ongenoten reisdagen.

Op 21 maart 2020 zijn wij door Tour operator Corendon 1 week eerder dan onze geplande vakantie uit Turkije opgehaald, i.v.m. het coronavirus.
Thuis hebben wij contact met Corendon opgenomen, om een vergoeding te krijgen voor onze ongenoten reisdagen.
Wij kregen een mail, waarin verteld werd dat wij niet in aanmerking komen voor een vergoeding zie bijlage.
Het verbaast ons dat mede reizigers die bij TUI.NL geboekt hebben, door de tour operator benaderd werden, en een voucher kregen voor alle ongenoten dagen.
Wat kunnen wij doen, om ook voor een voucher in aanmerking te komen?

1906 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 10, 2020 om 16:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou Corendon uw niet genoten dagen moeten vergoeden? Wees blij dat u eerder opgehaald bent, anders had u daar nog gezeten.

Klop eventueel bij uw verzekering aan.

En dan voortaan maar bij Tui boeken..

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 10, 2020 om 17:03
2095 Antwoorden / Vragen

U kunt bezwaar maken en het argument van Corendon laten toetsen ik denk echter dat er inderdaad sprake is van overmacht en dat het klopt dat Corendon de schade dan af mag wijzen. Een annuleringsverzekering zal dit mogelijk dekken maar dan moet u wel rampen en epidemieën bijgesloten hebben.

aurora1
door aurora1 - Apr 10, 2020 om 17:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom bent u zo ontevreden?

U bent eerder opgehaald vanwege het virus, heel mooi geregeld dus.

U had anders nog leuk daar kunnen zitten en overal aankloppend om asjeblieft maar Nederland gebracht te kunnen en mogen worden. Dus wees maar blij. Heerlijk, weer lekker veilig thuis vooral in deze tijd. Of verwacht u nog een rekening voor de inzet van extra vliegtuigen voor vakantiegangers zoals u?
De volgende keer dan maar bij Tui boeken? En dan ook maar een annuleringsverzekering afsluiten?

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2020 om 17:03
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Inderdaad, wat tijger1 al schrijft: wees blij dat u nog terug kon vliegen. Er komen pas nu mensen terug die in verre vakantie oorden verbleven en ik denk dat zij graag in uw schoenen hadden gestaan. Aan overmacht is werkelijk niets te doen. De ene Vliegmaatschappij geeft wel een voucher, de andere niet. Ook maar afwachten hoe lang dit alles gaat duren, dan zijn de vouchers en misschien de Vliegmaatschappijen verdwenen. Wat ik naturlijk niet hoop.

vuurplaat
door vuurplaat - Apr 10, 2020 om 17:19
2 Antwoorden / 2 Vragen

JA HET IS SPIJTIG VOOR JULLIE MAAR JE BENT WEL THUIS ER ZIJN DUIZENDE MENSEN DIE ER NOG STEEDS ZITTEN WAT VIND JE DAN BELANG RIJKER JE KAN NIET ALLES KRIJGEN KIJK EENS NAAR AL DIE MENSEN DIE VAST GEHOUDEN WORDEN IN MAROKKO DIE ZE NIET WIL LATEN GAAN DAT VIND IK ERG VAN ZO;N LAND,

Thijs12
door Thijs12 - Apr 10, 2020 om 17:25
554 Antwoorden / Vragen

Leg je klacht neer bij de ACM.

https://www.acm.nl/nl

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 10, 2020 om 17:27
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ook ik zou blij zijn als dit mij was overkomen en ik zou beslist ook niet gaan zeurren over ook nog een vergoeding. U heeft het recht om een voredering in te stellen maar ik ben van mening dat een rechter dan zal bepalen dat hier van billijkheis sprake is geweest om verdere problemem m.b.t. de overmacht situatie te voorkomen. Als men vanuit Corendon dit niet zou hebben gedaan zou u er als al gezegd mogelijk ook nu nog 'vast zitten'.

Tr
door Trostomaat - Apr 10, 2020 om 17:28
239 Antwoorden / Vragen

Een goede annuleringsverzekering dekt dit. Maar ja, die zal wel niet afgesloten zijn...

Gr
door Grunn1 Apr 11, 2020 om 01:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Een annuleringsverzekering dekt de kosten voordat je op vakantie gaat en niet tijdens een vakantie dan moet je een goede reisverzekering hebben.

alfatrion
door alfatrion - Apr 10, 2020 om 19:41
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer er sprake is van overmacht, dan zijn er twee gevolgen. De eerste is dat iedereen zijn eigen schade draagt. De tweede is dat u recht heeft om uw reissom terug te ontvangen. Wanneer de reis gedeeltelijk is uitgevoerd dan heeft u hier naar ratio recht op.

Wat u kunt doen is een e-mail versturen en dan heel duidelijk onderscheid maken tussen een schadevergoeding en gedeeltelijke ontbinding.

justmeagain
door justmeagain - Apr 10, 2020 om 23:40
623 Antwoorden / 8 Vragen

U had toch helemaal niet in hoeven te stappen een week eerder. Dat u de keuze heeft gemaakt om eerder terug te komen is uw keuze. Corendon of Tui Kan u niet verplichten mee terug te vliegen. Het is een dringend advies, dat wel.
Denk eens aan de kosten die u zou gehad als u niet was terug gevlogen. Dat was een veelvoud geweest. Repatriëring kosten 300 tot 900 euro per persoon. Dan nog alle kosten voor eten, drinken enz. U komt er goed vanaf nu.

Als u daar was gebleven en niet op tijd terug kon had uw werkgever uw loon niet eens door hoeven  betalen, dat doet echt pijn.