Ma
door Max75 Nov 18, 2023 om 12:28
Vakantie & reizen

Verkeerde reis geboekt

Beste belbus,

Ik heb gisteren een reis geboekt bij SUNTIP ,5 minuten na betaling ontdek ik dat ik de verkeerde datum heb ingevuld in plaats van APRIL heb ik
JANUARI geboekt gelijk mail gestuurd .
Krijg als antwoord dat ik 812,40 euro annulerings kosten moet betalen .
de kosten van de hele reis zijn 1500,00 euro.
wat kan ik nog doen ?

Met vriendelijke groeten Hans Swanen

4453 10 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Nov 18, 2023 om 12:38
11570 Antwoorden / 51 Vragen

Er zal u minstens één of twee keer of per ingevulde pagina gevraagd worden en een klik moeten geven op "Correcte gegevens" of soortgelijke woorden. Ergo dan gaat de computer, want daar praat u mee, in de annulerings modus.

Het enige wat u kunt is vragen als u een nieuwe reis boekt of er een coulance mogelijk is.

marita5
door marita5 - Nov 18, 2023 om 14:45
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Max75 ,

Veelgestelde Vragen ,

Antwoord SUNtip.nl:

Ja, het is te allen tijde mogelijk om je boeking te annuleren. Annuleren brengt mogelijk kosten met zich mee, zie ook de vraag: Wat zijn de annuleringskosten van mijn vakantie?

Antwoord SUNtip.nl:

De annuleringskosten worden bepaald door de reisorganisatie waarbij wij je vakantie boeken. We vermelden deze voorwaarden tijdens het boeken en je ontvang de voorwaarden als bijlage bij je factuur, zodat je weet waar je aan toe bent. Zo ben je voor veel onvoorziene omstandigheden verzekerd. Je kunt de kosten in de boekingsvoorwaarden terugvinden. Over het algemeen geldt dat hoe korter voor vertrek je annuleert, hoe hoger de kosten zijn. Zijn de annuleringskosten 100%? Dan geven wij door dat je niet zult reizen, maar dan krijg je geen geld terug.

Onze tip: sluit een goede annuleringsverzekering af! Hiermee verzeker je de vooruitbetaalde reissom vóór vertrek, en bij onderbreking van de reis je niet-gebruikte vakantiedagen onder de gestelde voorwaarden van de annuleringsverzekering.

Antwoord SUNtip.nl:

Je kunt je vakantie bij ons annuleren. De hoofdboeker van de reis kan dan contact opnemen met de reisspecialisten van ons Service Center. Het kan even duren voor de annulering is doorgevoerd. Annuleren brengt mogelijk kosten met zich mee, zie ook de vraag: Wat zijn de annuleringskosten van mijn vakantie?

Onze tip: als je via ons een annuleringsverzekering hebt afgesloten, dan helpen de reisspecialisten van ons Service Center je graag bij het indienen van een schadeclaim bij de verzekeringsmaatschappij.

Antwoord SUNtip.nl:

Ja, dat kan. Hierbij kun je denken aan een upgrade of een naamswijziging, bijvoorbeeld. Wij brengen hiervoor 25 euro aan wijzigingskosten in rekening, ongeacht de aard van de wijziging. Dit is dus exclusief de eventuele extra kosten die de wijziging zelf teweegbrengt.

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodaties/ik-wil-mijn-boeking-wijzigen/vliegticket

SUNtip is aangesloten bij ANVR , zie hier veelgestelde Vragen ,

https://www.anvr.nl/zoeken?tag=annuleren

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 18, 2023 om 14:59
7213 Antwoorden / 3 Vragen

Contact met belbus:

belbus@bnnvara.nl.

Re
door Reinier182 - Nov 19, 2023 om 20:08
169 Antwoorden / Vragen

Niet annuleren maar verzetten kan dat wel? Je wilt gewoon maar een andere datum vraag of dat mogelijk is? Misschien luisteren ze dan wel?

Iv
door Ivo W - Nov 19, 2023 om 20:18
734 Antwoorden / Vragen

U kunt vrij vragen voor de dagen in januari.

Of annuleren en uw verlies nemen.

Of contact opnemen en verzoeken om de reisdatum aan te passen, maar ook daar kunnen (extra) kosten aan verbonden zijn.

Verder kunt u er een les uit leren, dat wanneer u moet aanvinken dat alle gegevens correct zijn, u ook eerst écht alle gegevens controleert voor u het vakje aanvinkt en verder gaat met een boeking of bestelling.

in
door intel08 - Nov 22, 2023 om 11:03
20 Antwoorden / 2 Vragen

Vervelend! U wordt in het boekingsproces meerdere malen voorzien van de gegevens, waaronder de data van de reis. Vervolgens is het aan u de gegevens goed te controleren alvorens verder te gaan. U hebt zelf akkoord gegeven door op de boeken knop te drukken. Suntip staat in zijn recht deze kosten te vragen bij annulering.

Contacteer Suntip en vraag of omboeken, naar een andere datum, mogelijk is. Dat zal ook wat kosten maar wellicht kan dat tegen lagere kosten dan een annulering.
Anders kunt u proberen de vakantie toch in januari te genieten indien mogelijk. Annuleren zou een allerlaatste optie moeten zijn.

atlas1302
door atlas1302 - Nov 22, 2023 om 11:47
341 Antwoorden / 13 Vragen

Om helemaal geen verlies te lijden zou ik in Januari gaan, het is makkelijker om uw werkgever te overtuigen of uw eigen agenda te veranderen.

Prettige vakantie hoor, waar gaat u heen?

mo
door mof - Nov 22, 2023 om 12:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Beter opletten de volgende keer.

Ma
door Max75 - Nov 22, 2023 om 12:57
11 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heb geprobeerd om te boeken, de eerste keer moest ik eerst annuleren  € 812,- en dan een andere reis boeken.
De 2 de keer moest ik eerst annuleren kosten  €522,- en weer opnieuw  boeken.
Nu dacht ik geheel annuleren kost  dan €522,- ,mis gedacht moet ik €720,- betalen.
Dus iedere keer andere bedragen.

marita5
door marita5 Nov 22, 2023 om 13:20
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@max75 , SUNtip is aangesloten bij ANVR , zie hier,

Kan ik mijn boeking ( pakketreis ) nog kosteloos annuleren bijvoorbeeld èèn dag na boeking ?

Ja , je hebt het recht om binnen 24 uur na de totstandkoming van de reisovereenkomst deze zonder opgave van redenen kosteloos te herroepen tenzij dit recht in de aanbieding is uitgesloten door het gebruik van de term "definitieve boeking". Onder reiziger verstaan we in dit verband uitsluitend de hoofdboeker/aanmelder.

Je hebt echter geen herroepingsrecht in geval de reisovereenkomst wordt gesloten binnen 8 weken voor vertrek, en ook niet bij z.g. "cruisereizen".

Zie artikel 1.3 ANVR Reisvoorwaarden voor Pakketreizen

lo
door lovewinnie - Nov 23, 2023 om 19:29
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u ook echt niet verzetten tegen bijbetaling?

Normaal je je er nog wel binnen 24 uur onderuit maar probleem is waarschijnlijk dat de vertrekdatum binnen 8wk ligt. Dan is het vaak een definitieve boeking en gelden er weer andere regels

ANVR anders even informeren wat je nu moet doen