Verlaging prijs reis na sluitingsdatum vroegboekkorting
Ik zit met de volgende vraag:
Afgelopen 18/2 februari hebben we een reis geboekt en gebruik gemaakt van hun "spetterende"vroegboekkortingen.
We reserveerden natuurlijk deze reis al zo vroeg met de intentie ook daadwerkelijk goedkoper uit te zijn dan bv anderhalve maand te boeken, wanneer de vroegboekkortingen ten einde zouden zijn.
Nu worden we echter geconfronteerd met het het feit dat onze reis na de sluitingsdatum van de vroegboekkorting ineens beduidend lager aangeboden wordt, de vertrekdatum ligt echter nog ver in de toekomst en het betreft nu niet een aanbieding o.i.d.
Kan dit zomaar, dat wij dus zomaar eigenlijk gefopt zijn?Kan ik met andere middelen bv dmv SGR, eventueel rechtsbijstand etc, mijn gelijk nog halen?
Ter info heb ik de contact via email hieronder tussen mij het reisbureau toegevoegd.
Beste Rosita,
Tot onze grote verbazing mochten we vandaag concluderen dat onze geboekte reis, zonder dat het een aanbieding etc betreft, beduidend goedkoper op jullie site aangeboden wordt. Aangezien wij n.a.v. de vermelde vroegboekkortingen op jullie site een reis eerder dan normaal boeken moet het echter ook betekenen dat we goedkoper uit zullen zijn dan door 2 maanden later te boeken, te weten 13 april, voor een ver in de toekomst liggende vertrekdatum van 10/8/09.
Zouden we nu dezelfde boeking bij u plaatsen zijn we in totaal 1257 euro kwijt in tegenoversteling tot de 1446 euro(laatste factuur waarin de vliegtax is verrekend). Dit prijsverschil (189 euro) is een aanzienlijk groot bedrag. We hebben echter tot op heden geen bericht hierover gehad en verwachten eigenlijk toch wel dat we voor ditzelfde bedrag onze reis kunnen beschikken.
In afwachting op uw reactie,
Met vriendelijke groet,
reactie:
Niet echt klantvriendelijk te noemen.
Het is aan de organisatie, Corendon Vliegvakanties, de prijs te bepalen, al dan niet goedkoper aanbieden van het arrangement.
Volgende keer gaat u niet meer vroegboeken, want het blijkt (bleek) een wassen neus te zijn.
Maar zo zijn multivoorbeelden te noemen van aankoop (bestelling) op een zaterdag ervoor, terwijl het aankomende week in de aanbieding is of prijsverlaging wordt doorgevoerd voor o.a. auto, keuken, meubelen, computers.
Het is wrang dat de organisatie niet coulant is in dezen geweest.
de vliegtax komt per 1 juli te vervallen. Als je reis na die datum ligt krijg je dit bedrag ook terug (wel even Corendon vragen, je weet maar nooit). Voor nieuwe boekingen is die prijs al lager hierdoor.
trouwens, een reisorganisatie mag de prijzen net zo veel (naar boven als naar beneden) aanpassen, afhankelijk van het aantal boekingen. Last minute boekingen zijn toch ook goedkoper (meestal) dan vroege boekingen. En de term "spetterend" geeft geen enkele garantie dat de prijs niet verandert daarna.
Tsja... Helaas voor jullie staat het Corendon vrij om de prijzen te bepalen. Alhoewel het niet bijster chique is wat ze doen. En helaas staat Corendon niet bekend om hun geweldige service... Sommige reisbureaus willen reizen van Corendon al niet eens aanbieden omdat er altijd gedonder is met hen. Wedden dat als je aankomt in Turkije, je hotel is overboekt?
mogen de oude boekingen niet aanpassen naar de nieuwe prijzen.
Als de prijzen verhoogd waren, dan hadden jullie wel moeten bijbetalen.
Kun je de reis niet annuleren en daarna weer opnieuw boeken? (zullen wel weer annuleringskosten overheen komen, denk ik)
Bij een complete reis ben je zowiezo altijd duurder uit dan zelf een vlucht boeken (bv goedkoop met Ryanair) + hotel
Mevr Habraken, er zijn meerdere klachten over het aanpassen van de prijzen door Corendon en de klant onvriendelijke manier hoe ze daar bij Corendon mee omgaan. Er zijn dan ook reisbureau's die Corendon liever niet verkopen.
M.vr.gr.
raster.
Zelfde geval bij Sunweb. Tweekamerappartement geboekt met vroegboekkorting (afgelopen maandag 20 december, vakantie is eind mei 2011). Prijs is 474,00 per persoon en er staat in rode letters: nog 1 kamer beschikbaar. Na het boeken is er nog steeds 1 kamer beschikbaar. De volgende dag kost dezelfde reis 439,00. Nog een dag later kost dezelfde reis 419,00. En nog altijd is er 1 kamer beschikbaar. Ondertussen is het prijsverschil voor ons, met twee personen, dus al 110,00 in twee dagen tijd. Sunweb om opheldering gevraagd. Reactie Sunweb is, kort gezegd, geboekt is geboekt. De vraag, waarom er alsmaar staat dat er nog 1 kamer beschikbaar is, wordt niet beantwoord.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik moet iedere keer opnieuw inloggen bij edge zins kort niet bij groome
als ik op facebook wil en andere dan moet ik iedere keer minloggen dat is nooit geweest Lees meer
Scootmobiel heeft kuren
Tijdens het rijden stopt de scootmobiel er spontaan mee. Het scherm blijft aanstaan maar je kunt niet voor of achteruit (afgelopen zondag 8x gebeurd) Scootmobiel uitzetten, sleutel eruit, sleutel erin, aanzetten is de enige optie die je dan hebt, daana rijd ie weer. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn. Heb er een half jaar geleden een nieuwe accu in laten zetten dus dat kan het probleem niet ... Lees meer
Auto verzekeren bij FBTO.
Ik wil mijn nieuwe elektrische auto verzekeren bij FBTO. Krijg ik het volgende antwoord van FBTO terug.
Op basis van je leeftijd en het vermogen van je auto kunnen we de auto niet verzekeren.
Lees meerPopulair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer