Vlucht is geannuleerd via Cheaptickets - Geen refund of voucher ontvangen
Vlucht geboekt via Cheaptickets / Travix bij Singapore Airlines (Sydney - Amsterdam/ kosten €3000). Deze vlucht is per 25/4 geannuleerd. Geen voucher of refund ontvangen omdat Cheaptickets aangeeft dat zij afhankelijk zijn van de restitutie door Singapore Airlines. Singapore Airlines verwijst echter weer naar Cheaptickets om het via hun te regelen. Tot op heden geen voucher of refund ontvangen en krijg alleen standaard berichten van Cheaptickets. Klanten die rechtstreeks hebben geboekt via Singapore Airlines hebben al lang een refund of voucher ontvangen. Dus de vraag is of Cheaptickets zijn klanten niet gewoon vanuit financieel oogpunt aan het lijntje houdt. Ik verwacht op zijn minst een voucher. Ik had ook nog een annuleringsverzekering bij cheaptickets afgesloten wat nu ook geen support biedt. Ik heb Cheaptickets/Travix in gebreke gesteld maar krijg geen adequaat antwoord.
Topantwoord
U zult toch bij cheaptickets moeten zijn en niet bij Singapore airlines. U heeft er ook niks aan dat mensen die wel rechtstreeks hebben geboekt hun geld al terug hebben gekregen, voordeel van rechtstreeks boeken en een paar euro meer betalen.
Cheaptickets zal het wel druk hebben en anders maar contact opnemen met ILT die zijn bezig om luchtvaartmaatschappijen aan te schrijven en misschien doen zij ook wel iets met tussenpersonen in dit geval cheaptickets.
Cheaptickets zal eerst het geld terug moeten hebben van de airlines. ZOnder dat kunnen ze niets terugbetalen.
HEt hangt ervan af aan wie u heeft betaald: heeft u via cheaptickets aan Singapore Airlines betaald dan hebben ze slechts bemiddeld en is Singapore Airlines gehouden aan restitutie. Als u aanCheptickets heeft betaald dan heeft u een overeenkomst met hen: dan kunt u cheaptickets aansprakelijk houden. DAn moet u ws naar de geschillencommissie webshops, of bij de rechter aankloppen.
DAt u geen adequaat antwoord krijgt is natuurlijk het beste bewijs dat ze in gebreke zijn gebleven. Ze hebben geen goede argumenten voorhanden! NAAR dE RECHTER DUS!!
sommeer ze om binnen 15 dagen geld terug te storten, als zij dit niet doen zijn ze in gebreke, laat ze dit weten en geef dan de vordering uit handen aan een deurwaarder....
Hier hetzelfde verhaal. Zie ook: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/welke-stappen-te-adviseren-bij-uitblijven-reactie-budgetair-over-annulering?id=601425
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer