he
door helma stiekema-dekkers Jun 19, 2017 om 09:28
Vakantie & reizen

Vlucht zonder aankondiging eerder vertrokken (Aruba naar Curacao)

Zonder hiervan op de hoogte te zijn gesteld is een directe vlucht van Aruba naar Curacao 2 uur eerder vertrokken dan gepland. Hierdoor deze vlucht gemist. Nieuw ticket moeten kopen en een hotelovernachting extra moeten boeken. Mag dit zomaar, of zijn deze kosten te verhalen op de luchtvaartmaatschappij?

1731 4 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jun 19, 2017 om 09:47
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Stond u alleen nog op het vliegveld? Het lijkt mij sterk dat er een leeg toestel is vertrokken. U hoort sowieso al 3 uur voor vertrek aanwezig zijn. Dan had u zowel op de borden kunnen zien dat er een andere tijd was en bij de incheckbalie.
Zelf vlieg ik niet vaak, maar andere topics hier geven vaak aan dat er online ook vaak aanpassingen worden aangegeven. Hoe had u benaderd moeten worden om aan te geven dat er een andere vertrektijd was? Als u als enige te laat was hebben de rest van de pasagiers wel de benodigde informatie kunnen vinden.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jun 19, 2017 om 10:00
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Helma Stiekema-Dekkers ,

Lees hier dit voorbeeld , klik op de rode regel .

https://www.euclaim.nl/blog/arke-passagiers-missen-vlucht-door-vervroegd-vertrek

ne
door neodutchio Jun 19, 2017 om 10:39
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Nogal kort door de bocht. Ts was al op het vliegveld toen het vloegtuig vertrok. Met de vertragingen bij de douane wordt al langere tijd aangeraden om nog eerder dan de 3 uur voor vertrek aanwezig te zijn. Daar had ts al iets kunnen merken.
Ook wordt niet vermeld of er wel of niet geinformeerd is over de verandering in vertrektijd. Is deze er echt niet geweest, of heeft ts deze niet tot zich genomen.

marita5
door marita5 Jun 19, 2017 om 11:16
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Vliegtuig vertrok niet , was al eerder vertrokken . de vragen kan alleen Ts beantwoorden ik niet .

ne
door neodutchio Jun 19, 2017 om 11:30
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Dat klopt over die vragen, daarom vind ik het verwonderlijk dat er direct al gerept wordt over de €600.
Maar als het vliegtuig 2 uur eerder dan aangegeven vertrokken was en je moet minimaal 3 uur van te voren aanwezig zijn (liefst nog langer vanwege vertraging douane), dan was ts al op het vliegveld toen het vliegtuig vertrok.

Ar
door AriEllis Jun 19, 2017 om 11:48
57 Antwoorden / Vragen

Het gaat in de vraag over een directe vlucht Aruba-Curaçao. Valt het dan wel nog onder de EU-wetgeving?

Cookies
door Cookies Jun 19, 2017 om 11:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@neodutchio: Op een vlucht Aruba-Curacao hoef je maar 2 uur van tevoren aanwezig te zijn. @ariellis: ja, Aruba valt onder de Europese regelgeving http://www.europarl.europa.eu/thenetherlands/nl/eu-info/status-caribisch-gebied-binnen-de-europese-unie

Ar
door AriEllis Jun 19, 2017 om 12:30
57 Antwoorden / Vragen

@carola: Dank je.

he
door helma stiekema-dekkers Jun 19, 2017 om 12:55
Antwoorden / 1 Vragen

Dank allen voor reactie. Het betreft mijn dochter. Vliegticket heeft ze "gratis" gekregen voor de dag erna. Het gaat met name om de extra gemaakte kosten.

edrick3
door edrick3 - Jun 19, 2017 om 10:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat vervelend.
Maar je dient zelf ook  te controleren of de vertrektijd nog klopt.
Welke vliegmaatschappij betreft dit?

jo
door jorisw - Jun 19, 2017 om 14:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan me niet voorstellen dat een vliegtuig onaangekondigd zo veel vroeger vertrekt. Dan moeten er veel meer passagiers achter gebleven zijn. Ondanks dat er wordt gezegd dat je 3 uur vantevoren aanwezig moet zijn, is dat geen verplichting waardoor er altijd mensen zijn die later komen.