rb
door rbroeken Mar 14, 2021 om 10:40
Vakantie & reizen

Voorbeeld brief voucher

Heeft u voor mij een voorbeel brief voor het geld terug te vragen van een reis voucher?

1454 2 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Mar 14, 2021 om 10:48
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Google is uw beste vriend in deze, had u zelf binnen 1 minuut kunnen doen. klik hier en klik op "ik wil mijn geld terug"

theu
door theu - Mar 21, 2021 om 09:39
3 Antwoorden / 2 Vragen

Heb voor mijn kleindochter plaatsen besteld voor concert k3 was destijds 3 jaar nu al 3 maal uitgesteld nu weer naar oktober dit jaar dan inmiddels 5 jaar
Hoop dat ze dan nog naar k3 wil
Kan voucher krijgen voor dit bedrag als ik op die datum niet kan.
Kan dit zomaar?

marita5
door marita5 Mar 21, 2021 om 09:56
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Theu ,

Mijn evenement is afgelast in verband met corona. Waar heb ik recht op?

Gaat het concert, het festival, de voorstelling, de tentoonstelling of een ander evenement dat u wilde bezoeken niet door? Dan hebt u recht op uw geld terug. Vanwege de coronacrisis is er mogelijk sprake van overmacht. De ondernemer hoeft dan andere kosten niet te vergoeden. U krijgt dan geen geld terug voor bijvoorbeeld het treinkaartje dat u al had gekocht of de hotelovernachting die u al had geboekt.

Ik krijg een tegoedbon of voucher aangeboden. Moet ik die accepteren?

Wettelijk gezien hebt u recht op uw geld terug. U hoeft de tegoedbon dus niet te accepteren, maar het kan wel verstandig en redelijk zijn.

Tegoedbonnenregeling van brancheorganisaties in de culturele sector

De brancheorganisaties hebben toegezegd dat consumenten een tegoedbon krijgen voor het hele bedrag. Ook voor de gemaakte servicekosten. U kunt de tegoedbon gebruiken om later alsnog naar een (ander) evenement te gaan. Uw tegoedbon blijft tot 12 maanden na uitgifte geldig. Daarnaast hebben de brancheorganisaties toegezegd dat u uw recht op geld terug houdt als u geen tegoedbon wilt. Kiest u voor uw geld terug? Laat het dan zo snel mogelijk aan de organisator weten.

Waar kan ik de regeling lezen en welke brancheorganisaties doen er mee?

Op de website bewaarjeticket.nl kunt u de regeling voor tegoedbonnen voor evenementen lezen. Daar kunt u ook zien welke organisaties meedoen met de regeling.

Let op! Kijk goed naar de voorwaarden van de tegoedbon die u aangeboden krijgt. Deze kunnen anders zijn. De voorwaarden van een tegoedbon mogen uw recht op geld terug niet ontzeggen.

Wat zijn mijn rechten als de organisator het evenement niet afgelast, maar uitstelt?

Dan is de keuze aan u. Wilt u het evenement alsnog bijwonen? Dan kunt u akkoord gaan met een kaartje voor de nieuwe datum. Kunt of wilt u niet op een andere datum? Dan kunt u kiezen voor uw geld terug of voor een tegoedbon of voucher. Met deze tegoedbon of voucher kunt u ook naar een ander evenement van de organisator gaan