jo
door joopvanbruggen Apr 21, 2020 om 08:47
Vakantie & reizen

Wacht al bijna 1 maand op TUI voor het terug storten van mijn reissom

Ik zou 21 maart met mijn gezin (7 personen) op vakantie gaan naar Dubai, echter 16 maart verneem ik dat TUI reis eenzijdig heeft geannuleerd.
Ik heb hun daarop direct aangeschreven dat ik aan een voucher niets heb en daar geen gebruik van kan maken daar mijn vrouw aanhaar hart geopereerd moet worden en hiervoor een lang traject van revalidatie aan vast zit.
Ik ben 2 weken geleden benaderd door een vriendelijke vrouw van de klantenservice van TUI met de vraag hoe ik erin sta betreft de voucher, heb haar nogmaals verteld dat dit voor mij geen optie is en dat ik mijn geld z.s.m. terug wil.
Zij had hier alle begrip voor en begreep de situatie, ik heb haar ook verteld dat TUI zich moest houden aan de wetgeving ook al is het een bijzondere situatie. Ik heb nu echt het gevoel dat ik voor bank moet spelen voor TUI. In Duitsland betaald TUI wel de gedupeerde uit. Kunt u mij helpen?

M.v.g. Joop

1589 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 21, 2020 om 08:54
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb in deze een primair advies: volg de mediaberichten hierover. Wij kunnen als vrijwilligers van dit forum u niet helpen, anders dan het geven van verwijzingen naar info. https://www.tui.be/nl/coronavirus  , https://www.tui.nl/coronavirus-faq/ en deze naast nog veel meer dat op het i-net is te vinden: https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-vakantie/voordat-de-reis-begint/gevolgen-coronavirus-voor-geboekte-reis?digitalehandtekening=ZxrySTy3yrhkJ%2BEvNtn9u45NHGCyru0UEVhbtphg9R5AkVqcpQBPzgoU9prf%2FPN%2FtQfUCkjFtSgl6zlujRbwdk5rgwPccnNGz0qHfnpXfxA%3D&utm_source=nbinformatieservice&utm_medium=email&utm_campaign=OS_O_ANWB_NB_2020_APR-A000038343-April1-Versie%20A&utm_content=00_faq1_reisgeboekt

Annulering corona: In beginsel betaalt u iets voor een dienstverlening die niet wordt verleend en zou u, zoals recent ook aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/  U zult nog enig geduld moeten hebben of zoals inderdaad ook mogelijk: een vordering in stellen maar dat zal dan ook erg veel tijd in beslag nemen.

lo
door lovewinnie - Apr 21, 2020 om 08:55
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen. Zou ff bij accepteren en over 6 mnd kunt u deze inruilen tegen cash.
U kunt ook nu wachten op cash naar valt reisbureau  om heeft u niks meer .

Ook bij zelf annuleren krijgen vele nu een bon n moeten dus even wachten op u geld. .
Geld terug kan zo paar weken tot maanden duren omdat u niet de enige bent en het gewoon een grote gaos is bij reisbureau . Vakanties die nog staan ? Mensen die vast zitten ik buiten land? Omboeken, annuleren etc . U loopt nu door geen bon te accepteren  ontzettend risico op omvallen van het reisbureau en dat u dus geen een euro meer terug ziet. Met voucher heeft u dit risico niet als reisbureau aangesloten is bij SGR .deze betalen ook na faillissement saldo van voucher aan u uit. Zonder voucher niks .

Ik snap dat u nu u geld terug wilt en dat is ook u recht maar door corona zijn er nu wel uitzondering en uitstel

Sp
door Spiem112 - Apr 21, 2020 om 09:11
12 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is uw vraag?

En de klantenservice medewerker die u gesproken heeft, heeft die ook toegezegd de betaling te zullen regelen?

2 weken wachten op een terugboeking vind ik in deze tijd overigens nog niet eens zo lang..

marita5
door marita5 Apr 21, 2020 om 09:41
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@spiem112 , Wat is uw vraag? Kunt u mij helpen?

panter22
door panter22 - Apr 21, 2020 om 09:46
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt, zoals ieder ander een voucher krijgen. Geen geld terug om wat voor reden dan ook.
Lees deze info onder voucher
https://www.tui.nl/coronavirus-faq/

panter22
door panter22 - Apr 21, 2020 om 12:59
6599 Antwoorden / Vragen

De reis is betaald. Als de reis doorgegaan was, dan was er niets aan de hand geweest.
Nu de reis niet door kon gaan, wil je meteen je geld terug. Je kunt nu toch niet op reis naar Dubai.
Geduld is een schone zaak en met ca 1 jaar heb je je geld terug.
Niemand kan je helpen, dit is nu eenmaal zo afgesproken.
Of wil je dat Tui Nederland failliet gaat en niemand zijn geld terugkrijgt?