co
door coenders Mar 30, 2009 om 17:02
Voeding & gezondheid

30 capsules goedkoper dan 10

Ik gebruik temazepam capsules ongeveer 10 per maand, tegenwoordig moet je die zelf betalen. Ik haal ze steeds per 10 bij de apotheek omdat mijn huisarts de temazepam alleen per 10 op recept afgeeft. Bij toeval ben ik erachter gekomen dat als ik er 30 tegelijk op haal dit een stuk goedkoper is

10 stuks = ongeveer €8,  30 stuks kosten mij dan €24 120 stuks kosten mij dan €80

krijg ik er 30 op recept kost mij dit iets meer dan €10..... ?! 120 stuks kosten mij dan €40

Voor ieder recept moet je betalen daarom zijn 10 capsules in verhouding een stuk duurder.

Nu heb ik mijn huisarts gevraagd om 30 capsules per recept te geven maar hij weigert dit te doen wat mij dus zo`n €40 per jaar kost....

De betutteling van mijn huisarts, hij schrijft niet meer dan 10 capsules voor omdat hij bang is voor gewenning, terwijl ik al jaren ongeveer 10 capsules per maand gebruik omdat ik onregelmatige werktijden heb, kost mij dus € 40 op jaarbasis.....

Of moet ik boos zijn op de apotheek omdat ze zulke hoge kosten voor een recept indienen .....

14640 9 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 30, 2009 om 17:12
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik ben niet kundig op dit gebied, ik kan u dus geen antwoord geven op uw vraag. Maar als ik Wikipedia lees, kan ik de reactie van uw arts wel een beetje voorstellen, leest u zelf maar:

Temazepam - Wikipedia

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 30, 2009 om 17:13
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Bij de grotere hoeveelheden, zijn daarvan de capsulles wel even groot?

kiran
door kiran - Mar 30, 2009 om 17:17
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@coenders

Ik denk: boos zijn op de apotheek. Neem aan dat de huisarts het beste met je voor heeft.

Maar ja, als je die capsules al jaren slikt? En de dokter is het er ook mee eens ....... toch beetje apart ...... zou ze dan ook per 30 willen kunnen kopen. Betuttelen he? Is tegenwoordig niet alleen je huisarts die dat doet! Misschien zou 't helpen bij een volgend bezoek er nog eens op terug te komen.

Zou zeggen: 'is voor mij ook crisistijd' !!!  ;-)  GROET.

vladja
door vladja - Mar 30, 2009 om 17:26
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Kunt u niet met de huisarts afspreken, dat hij er 30 voorschrijft en u er per keer 10 meekrijgt, met een herhalingsrecept voor de rest per 10 stuks?

Vladja

kenwel2
door kenwel2 - Mar 30, 2009 om 17:51
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Beste Hr. Mevr. Coenders, denk inderdaad, dat de huisarts het beste met u voor heeft, temazepam (de pammetjes, of in de verpleging vaak 'snoepjes'genoemd...) worden, zoals bekend, vanaf Jan. 2009 niet meer vergoed door de zorgverzekeraars, Temazepam (=valium) is bovendien een uiterst verslavend middel, wat u niet te lang moet/mag gebruiken. Maar dit ff ter zijde: vraag inderdaad, zoals al is aangegeven anders een herhalingsrecept, en voor wat betreft dit medicijn: Het is uitsluitend op recept verkrijgbaar, daarom: Bespreek e.e.a met uw huisarts, of haal ze per 30 op, en spreek met uw huisarts af, dat u de overige 20 bij hem laat liggen(breng ze dan even bij hem, of assistente, dat kan ook nog) Huisarts niet ongerust, u tevreden.

Gr. succes,  pas er mee op!! Niets is zo erg als verslaving, voordat je het zelf weet ben je verslaafd,vraag anders begeleiding aan bij ggz...

Henri

johanpc
door johanpc - Mar 30, 2009 om 17:52
1379 Antwoorden / 2 Vragen

toevallig las ik laatst in het ad dat een arts in het noorden van ons land iemand een recept had afgegeven voor 1000 duizend slaapmiddelen.

de betrokken apotheek heeft gecontroleerd of dat mocht en ja dat mag sinds de slaapmiddelen uit de verzekering zijn gehaald.

aurora1
door aurora1 - Mar 30, 2009 om 21:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@coenders, misschien kunt u met uw huisarts afspreken dat hij voor 30 stuks een recept afgeeft, maar dat u slechts 10 per keer/maand bij de apotheker kunt afhalen, en het recept dan bij de apotheek blijft? Ik heb vroeger weleens zo'n "regeling" gehad. Dat scheelde in kosten aan de huisarts (elk recept betaal je immers voor) en bij de apotheek. Ik zou dan wel eerst bij de apotheek uitzoeken of ze dan wel het lagere tarief berekenen. Mogelijk is dat inmiddels ook veranderd, dan wel verschilt dat per apotheek.

Ook geldt soms dat sommige huisartsen geen herhaalrecepten willen afgeven, omdat dat in inkomen scheelt.

vr.gr.

my
door mylo1 - Mar 31, 2009 om 22:28
75 Antwoorden / 2 Vragen

beste Coenders

Mijn huisarts schrijft ze [gelukkig ]wel per 30 capsules voor!

Je betaald namelijk geen recept kosten ,die zijn nu nog voor de zorgverzekeraar..maar de APOTHEEK kosten zijn voor uw rekening..heb ze net weer gehaald en kosten €11,25 per 30 stuks van 20 mg

gr mylo1

yv
door yvanca - Apr 8, 2009 om 13:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mij niet duidelijk is in uw vraag is of u persoonlijk contact heeft gehad met de huisarts of alleen met de dokterassistente. Mocht het laatste het geval zijn, dan zou ik een gesprek met de huisarts aanvragen.
Als hij/zij u al 'jaren' (zoals u schrijft) van maandelijkse herhaalrecepten voorziet, dan is het erg hypocriet om u niet van een recept voor drie maanden te voorzien. Hij/ zij had dan al in het begin moeten weigeren om gewenning te voorkomen. Daar is hij/zij nu wel een beetje laat mee.
Mocht uw huisarts toch niet mee willen werken, vraag dan aan de apotheker zelf of deze u kan helpen en of er al afspraken met huisartsen zijn gemaakt. Overal in Nederland wordt nl. op individueel niveau overlegd tussen huisartsen en apothekers om deze idiote situatie zo goed mogelijk op te lossen.
Als laatste: boos worden op de mensen van de apotheek heeft geen zin, zij hebben dit niet bedacht.
Minister Klink en de zorgverzekeraars hopen hiermee op overheidsniveau geld te besparen, maar dat geld moet toch ergens vandaan komen, en dan dus maar direct uit de portemonnee van de patiënt.