mercedesbenz
door mercedesbenz Dec 15, 2005 om 15:26
Voeding & gezondheid

Abces

Regelmatig heb ik last van abcessen in oksels of lies.

Het is zeer pijnlijk en moet dan opengemaakt worden door de chirurg.

Ik heb antibiotica geslikt (maanden) en behandeld de plekken met inderm een vloeistof die ik van de dermatoloog heb.

Niets help.

Wie weet raad?

11874 9 Rapporteer

rh
door rhiannon - Dec 15, 2005 om 22:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Heb je last van ingegroeide haren. Dit kan ook infectie/abcessen veroorzaken. Ik ken iemand die ook abcessen had van in gegroeide haren. Deze moest met de plekken geregeld in een biotex badje zitten. ( groene verpakking, NIET de blauwe!!!)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

groetjes

cassandra_1
door cassandra_1 - Dec 15, 2005 om 22:43
117 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

De vraag is wat voor abcessen het zijn.

Als het gaat om ingegroeide haren, dan zou je kunnen overwegen die met een laserbehandeling te laten verwijderen. Dat moet dan 10 maanden lang één keer per maand en daarna één keer per jaar.

Gezien de plaats waar je ze hebt, zou het ook kunnen gaan om ontstoken talgklieren (zgn. atheroomcysten). Die worden hoofdzakelijk veroorzaakt door stugge en/of strakke kleding. Vroeger droeg ik vaak spijkerbroeken en moest ik regelmatig die talgklieren operatief laten verwijderen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groeten, Cassandra

johandv
door johandv - Dec 15, 2005 om 22:54
94 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind dit geen vraag voor deze rubriek, u kunt beter overleggen met huisarts en specialist, mogelijk weet een homeopatisch arts een goede remedie?

sh
door sharon78 - Dec 15, 2005 om 23:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde met talgklieren bij mijn oksels. Ze werden vaak weg gehaald maar dan bij de huisarts gewoon en hem gevraagt of er iest definitiefs was hier tegen. Hij zei tegen mij operatief je haarzakjes weg laten halen, maar het zou geen pretje zijn en je houd er lelijke littekens eraan over want het is geen plastische chirurgie.
Je zou dit aan je huisarts kunnen vragen wat de mogelijkheden zijn, omdat dit erg vervelend zijn. Ik heb zelf veel kleine littekentjes en komen er steeds meer bij zo.

mercedesbenz
door mercedesbenz - Dec 16, 2005 om 09:31
61 Antwoorden / 81 Vragen

Beste mensen,

Natuurlijk ben ik al bij huisarts en specialist geweest (ik doe niet anders) speciaal voor johandv!

Mijn dermatoloog geeft alleen antibiotica en inderm (vloeistof), er zijn geen andere methoden.

Hoe het komt weten ze niet precies, maar als je ze eenmaal hebt, blijf je er last van houden.

En de officiele naam is detentinitus.

Ik dacht misschien weet iemand anders een oplossing.

Toch bedankt voor jullie reaktie,

no
door nora - Jan 8, 2006 om 18:40
66 Antwoorden / 52 Vragen

Hoi Mercedes,

Ik hoop dat je hier wat aan hebt misschien is het vergelijkbaar met wat jij hebt.

http://www.hidradenitis.nl

http://www.huidfederatie.nl/hvp/faq.htm

Staan ook kleding adviezen bij etc.

Zelf ben ik een vrouw van 30 , ik heb het al bijna 12 jaar nu.

Voor dat het bij mij een naam kreeg was ik 8 jaar verder ( inmiddels 4
jaar geleden) Ik heb de abcessen  ( in de okssels) in het begin
meerdere malen laten wegbranden door een dermateloog. Stukjes
zweetklier laten weghalen en nog kwamen ze terug al dan wel op de plek
van de behandeling dan wel er rond om heen. Helaas knappen de abcessen
9 van de 10 keer niet van zelf en als ze naar binnen slaan is het nog
gevaarlijk ook. Inmiddels  nu 2 jaar geleden had ik besloten om de
abcessen operatief te verwijderen aan 1 oksel helaas had ik niet de
goeie chirurg en onderhand 6 operaties later en nog 1 tegaan gaat het
nu goed en 3 plastische chirurgen verder.

Er bestaan veel middelen hiervoor ook agressieve dus luister goed naar
de dermateloog en vraag altijd om goed advies...of om folders
.Antibiothicum helpt meestal tijdelijk en dan word je er op een gegeven
ogenblik inmuum voor

Ik heb ze nu ook in mijn liezen....de enige middel voor mij is om ze te
laten wegbranden daar met gevolg dat ik 3 weken in het ziekenhuis moet
blijven vanwege de open wond ....nehhhh liever niet dan maar pijn ....
want alles wat je laat wegbranden bestaat er ook kans dat je
littekenweefsel opbouwt met gevolg dat je daar last van kunt krijgen
wat in mij geval zo is.

Voor iedereen die dit leest.... Dit is mijn verhaal en hoop mensen er
mee te helpen door mijn ervaring te geven , maar per slot van rekening
is niet elk lichaam hetzelfde en kan het bij iedereen anders uitpakken
succes.... ik hoop dat je ik hier mee een eind op weg help.

Het heeft dus een naam.

Groetjes Michelle

no
door nora - Jan 9, 2006 om 11:48
66 Antwoorden / 52 Vragen

Hoi mercedes,

Het is een chronische aandoening. Dit was ik gisteren vergeten erbij te
vertellen. Het kan erfelijk wezen wat bij mij wel het geval is......
een tante van mij heeft het ook alleen in de oksels en in mindere mate
.....dus het verschilt ook nog.

Groetjes michelle

mercedesbenz
door mercedesbenz - Jan 9, 2006 om 11:50
61 Antwoorden / 81 Vragen

Hoi Michelle,

Het is inderdaad hydradenitus, ik had het verkeerd geschreven.

Het klopt precies wat jij allemaal verteld.

Het is waardeloos, je bent er een paar maanden vanaf en dan begint het weer.

In ieder geval bedankt voor je reaktie!

Marian

la
door laurencia - Feb 19, 2006 om 20:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dat ook jaren lang gehad tot dat ik iemand tegen kwam die zei laat ze eens zien.

Ik liet ze zien en ze waren echt groot en toen kreeg ik als advie'.

Je moet je verlopig is wassen met betadinescrub dit middel kun je gewoon bij een drogisterij halen .

Het is een soort zeep waar chirurgen zich ook mee wassen voor de operatie als je kleine wondjes heb trekt dit spul ook in je bloed waardoor je bloed wordt gezuiverd van bacterie je gebruikt het gewoon in de douche dus geen zeep maar betadinescrub en blijven gebruiken tot het weg is.

hopenlijk werkt het ook voor jou.