la
door laurina2 Jan 11, 2012 om 09:06
Voeding & gezondheid

AH

Ik heb een vraag over Albert Heijn.Tot twee keer toe heb ik voedsel gekocht die niet goed was.Juli vorig jaar aardappelen die tot in de kern groen waren dus niet geschikt om te eten(groen/blauw is giftig).De chef schrok hiervan en zou de aardappelen verwijderen,denkt u !nou mooi niet zij hebben daar gewoon tot ze op waren voor de verkoop gelegen.Ik heb de Warenautoriteit gevraagd of de aardappelen gegeten konden worden maar daar werd explisiet van gezegd dat vooral niet te doen,je kunt daar behoorlijk ziek van worden.Gisteren hutspot gekocht die na 18 min.koken een bruine stinkende prut was geworden.
Natuurlijk krijg je,je geld terug maar het feit dat ik op die momenten geen maaltijd had of opnieuw iets anders moest gaan koken daar gaat AH aan voorbij.Gisteren heb ik de prut laten zien in de winkel bij een vakkenvuller?hij vertikte het de chef erbij te halen.Ik heb gezegd dat ik bij de chinees een maaltijd zou aanschaffen en hen de rekening zou presenteren.Ik heb een deel van de prut bewaard in de vriezervoor de Waren autoriteit (waar ik nu ook weer een klachtenformulier heb ingevuld)Ben ik nou de enige die dit meemaakt of (vr)eet iedereen maar wat de pot schaft zonder na te denken?Het is natuurlijk vechten tegen de bierkaai zij hebben nu eenmaal het alleenrecht gekregen.O.wat mis ik hier een winkel die nog voor zichzelf werkt met goede spullen,misschien wat duurder maar alles beter dan dit.
Laurina2

3390 35 Rapporteer

ma
door marnix1 - Jan 11, 2012 om 09:25
256 Antwoorden / 22 Vragen

Toeval? Ik koop mijn groenten vaak bij de appie (in zeist kercenbosch), behalve de prijs is ook de kwaliteit om te huilen, en niet incidenteel.
Vooral Druiven, avocado's en pruimen zijn om te huilen. Ze geven vast wel andere mee hoor als ik zou gaan klagen maar daar heb ik niet zoveel aan als ik eenmaal alles naar huis gesjouwd heb.
Verder ben ik wel tevreden over die winkel ,het stoort me alleen dat je alles minitieus moet bekijken voor je wat aanschaft terwijl je wel de hoofdprijs mag betalen.

ooparry
door ooparry - Jan 11, 2012 om 09:43
80 Antwoorden / 3 Vragen

Andere leverancier zoeken?

rj
door rjw - Jan 11, 2012 om 09:54
3281 Antwoorden / 5 Vragen

De tijd dat AH goede versproducten leverde ligt helaas al lang achter ons... Groente, fruit, vlees, vleeswaren: het is allemaal onder de maat. Vrijwel alle andere supermarkten scoren beter op dit gebied. Als je appels koopt moet je eigenlijk al op weg naar huis beginnen met opeten. Als je langer wacht zitten ze onder de bruine vlekken. Zelfs als het goedkoop zou zijn, zou het erg zijn...

tenormin
door tenormin - Jan 11, 2012 om 10:14
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=rjw schreef op woensdag 11 jan 2012, 09:54]De tijd dat AH goede versproducten leverde ligt helaas al lang achter ons... Groente, fruit, vlees, vleeswaren: het is allemaal onder de maat. Vrijwel alle andere supermarkten scoren beter op dit gebied. Als je appels koopt moet je eigenlijk al op weg naar huis beginnen met opeten. Als je langer wacht zitten ze onder de bruine vlekken. Zelfs als het goedkoop zou zijn, zou het erg zijn...

Er is toch niemand die u belet naar vrijwel alle andere supermarkten te gaan die beter scoren? Als een AH bij mij niet goed zou zijn was daarmee voor mij de kous af. Ik heb (gelukkig) een super schone, goede PLUS in de buurt, wel net zo duur als Appie, ook daar glipt er wel iets fouts tussendoor, wat wel word verwijderd, maar niet tevreden? Dan andere zaak kiezen. (Als dit uiteraard mogelijk is natuurlijk).

empyria
door empyria - Jan 11, 2012 om 10:18
504 Antwoorden / 3 Vragen

Tenormin,

Was ook mijn idee...ga naar een andere supermarkt.

D'r zijn 'r zat!

stacey
door stacey - Jan 11, 2012 om 10:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=empyria schreef op woensdag 11 jan 2012, 10:18]Tenormin,

Was ook mijn idee...ga naar een andere supermarkt.

D'r zijn 'r zat!

Dat is makkelijk gezegd..................ik heb er hier maar 1 dus weinig keus.
Steeds 20 minuten door weer en wind gaan fietsen naar de volgende - dichtstbijzijnde voor een zware tas met boodschappen is dan ook geen doen.
Helemaal niet voor ouderen die met hun rollator boodschappen moeten doen.

stacey
door stacey - Jan 11, 2012 om 10:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Die dichtstbijzijnde is er overigens ook nog een van hetzelfde concern dat hier zit
dus ook zinlose actie dan al dat gefiets ;-)

eva369
door eva369 - Jan 11, 2012 om 11:15
308 Antwoorden / 2 Vragen

bij jumbo den haag waren de tomaten 1 dag na de opening verrot, hoe lang liggen die er dan al? bij coop, hoogvliet, en ah is de kwaliteit hier slecht. maar verder zitten er geen supermarkten in de buurt. dus rij ik soms naar de markt, kwaliteit vaak beter en nog goedkoper ook.

ja
door jans2 - Jan 11, 2012 om 11:46
311 Antwoorden / 4 Vragen

Groente en fruit bij de AH's hier (zowat op iedere straathoek 1, geen andere supers!) zijn van prima kwaliteit. MAAR peperduur.
Alleen bij de panklare/voorgesneden groente is het ontzettend opletten geblazen (datum!) en die zijn ook nog eens nóg peperduurder. Maar soms heel makkelijk. Als er iets niet goed is wordt het wel altijd naar genoegen geregeld.
Maar ik ga 1 x p.w. naar de markt, zoek zelf de producten uit, was/snij alles zelf en betaal 1/3 van de AHprijs. Wel steeds een volle koelkast/vriezer :).

ka
door kama - Jan 11, 2012 om 11:51
162 Antwoorden / 19 Vragen

Meestal is de kwaliteit van de versproducten van de AH hier beter dan die van de markt en van andere supermarkten. Als ik een paar keer iets tegenkom dat niet goed is dan neem ik contact op met de centrale klantenservice van AH, per telefoon of via een internet contactformulier. Ik heb de indruk dat daar dan op een goede manier wat mee wordt gedaan.

lo
door lord_dolle - Jan 11, 2012 om 11:55
10 Antwoorden / 0 Vragen

Het is tries dat een winkel-keten zoals AH het alleen recht heeft verworden in zoveel plaatsen. Een andere winkel-keten mag men wel verwachten in de straak van die ene. gelukkig hebben wij hier alles. Van de Plus, AH, Jumbo, C1000, noem maar op.
Edoch schoppen tegen de vakkenvullers helpt nooit, en men mag wel verwachten dat je mag vragen naar de chef. Zo niet dan gewoon een klacht per e-mail sturen naar het hoofd-kantoor. Werk je van boven naar beneden, vind men dat in het filiaal nooit zo leuk :-)) Gnag Gnag. Succes.

zwemmer
door zwemmer - Jan 11, 2012 om 11:58
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dat was dan een miskoop. Een vakkenvuller zal hier niet veel verantwoordelijkheid voor voelen. Ik zou er maar niet zo veel poeha om maken. Is gebeurd en niet expres. Hopelijk was de maaltijd van de chinees lekker, je had blijkbaar niets meer in de vriezer. Toch maar aanvullen voor de zekerheid.....

Zwemmer

ro
door rosa1977 - Jan 11, 2012 om 12:12
4 Antwoorden / 0 Vragen

Moet je naar de Lidl gaan niet zoveel keus, maar wat er ligt is van prima kwaliteit!
Ik haal tegenwoordig daar bijna alles en het scheelt zeker 30 -50 euro op een kar!

tenormin
door tenormin - Jan 11, 2012 om 12:39
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=stacey schreef op woensdag 11 jan 2012, 10:44]Die dichtstbijzijnde is er overigens ook nog een van hetzelfde concern dat hier zit
dus ook zinlose actie dan al dat gefiets ;-)

Ik schreef ook aan rjw: als het mogelijk is (die andere supermarkt). En nog wat: de ene Appie is de andere niet. Het ligt er dus ook aan hoe de ene ondernemer "zijn" Appie runt dan de andere. Dus misschien niet zinloos? Om je fietstochtjes te besparen?

stacey
door stacey - Jan 11, 2012 om 13:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 11 jan 2012, 12:39]Ik schreef ook aan rjw: als het mogelijk is (die andere supermarkt). En nog wat: de ene Appie is de andere niet. Het ligt er dus ook aan hoe de ene ondernemer "zijn" Appie runt dan de andere. Dus misschien niet zinloos? Om je fietstochtjes te besparen?

Gaat in mijn geval niet om Appie - AH heeft een franchise-formule - dus ja dat kan verschillen per filliaal,
hier alleen maar Dekamarkten en dat is allemaal een pot nat

tenormin
door tenormin - Jan 11, 2012 om 14:45
16849 Antwoorden / 108 Vragen

okay, in deze contreien geen Deka te bekennen, dus onbekende super voor me.

la
door laurina2 - Jan 12, 2012 om 11:08
142 Antwoorden / 70 Vragen

Beste mensen,wat een reacties!
Het is dus wel degelijk wat ik dacht AH is niet goed bezig en niet alleen in Leiden,ik vind hem dan ook een omhoog gevallen kruidenier.Maar goed ik/wij kunnen er iets ( wel weinig) aan doen,AH mijden en dat ga ik nu dan ook doen.Heb de bonuskaart al geknipt en weggegooid!Voortaan naar C 1000 en Lidl, de versproducten vlees bijvoorbeeld bij een kleine slager kopen.Daar moet ik wel voor met de auto ,wel iets leuks vanochtend meegemaakt er werd mij een plakje worst aangeboden die ik met graagte heb aangenomen:>) ik wist niet dat dit nog bestond.
Ik wil jullie heel hartelijk bedanken voor de reacties en dit topic kan wat mij betreft gesloten worden:>)

Met groet,Laurina2

eenigma
door eenigma - Jan 12, 2012 om 12:40
252 Antwoorden / 14 Vragen

Het is heel verschillend waar je woont en per filiaal, waar ik woon in Amsterdam Noord heb ik, in de directe omgeving keus uit AH, Aldi, Super de Boer, en C1000, ietsje verder weg zijn er dan nog de Dekamarkt, Lidl en Dirk vd Broek. Kan ook nog naar de markt maar die is voor mij moeilijk toegankelijk en ben heel blij met de Turkse/Islamitische super.

De AH bij mij heeft juist de beste kwaliteit in verse groente en fruit vergeleken met de anderen ik vind alleen het vlees van AH te duur voor de lage kwaliteit. De Turkse super heeft artikelen die nergens zo goed en goedkoop te krijgen zijn zoals feta, groente en fruit, gedroogde peulvruchten, gezouten zonnebloemzaadjes om te knabbelen. Als je eenmaal weer eens ouderwets de bonen 24 uur geweekt hebt en in 50 minuten zachtjes gaar gekookt wil je nooit meer die doorgekookte zachte prut uit een blik of potje ;-)

Ik kan een ieder aanraden om een vriezer te kopen en regelmatig een middagje grote pannen vol te koken en in te vriezen. Voor een alleenstaande is dat nog altijd het goedkoopst en handigst, je eigen gemaakte zuurkoolstamppot of groentesoep heb je dan altijd zonder veel verlies van voedingswaarde bij de hand voor een dag dat je minder tijd of energie hebt om te koken.

ka
door katja1000 - Jan 15, 2012 om 22:03
26 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind het een beetje flauw deze klacht. Dat je dan naar de chinees gaat, en de rekening bij AH wilt indienen..omdat de aardappelen oneetbaar zijn. Je hebt toch altijd wel iets eetbaars in huis? Of je eet een dagje bijna niks...niks mis mee als je gezond bent..
Ga naar een kleine groenteboer, die weten wat ze verkopen. AH wordt veel te groot. Dat gaat met rolcontainers naar binnen, en volle tassen naar buiten

ha
door haverkamp - Jan 15, 2012 om 22:55
54 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een ontzettend zielig huilverhaal.
Heeft u slachtofferhulp al ingeschakeld?
Wij gaan heel vaak naar AH,en de vakkenvullers zijn altijd zeer service gericht.
Natuurlijk gaat er bij zo'n groot bedrijf wel eens een keer iets niet goed.
Maar om nou gelijk zo sneu te reageren is volstrekt belachelijk.
Als ik AH zou zijn zou ik klanten als u een winkelverbod geven.

tenormin
door tenormin - Jan 15, 2012 om 23:18
16849 Antwoorden / 108 Vragen

haverkamp, een winkelverbod krijg je als je een diefstal pleegt, dat heeft laurina2 niet gedaan. Als een artikel niet goed is bij Appie krijg je of je geld of een nieuw produkt terug; die doen nooit moeilijk, zelfs niet zonder kassabon hier. Ik opende vanavond een zakje pizzakaas, houdbaar tot 5.04.2011 (afgelopen vrijdag gekocht) en wat denk je: kaas heeft allemaal groene puntjes. Even lastig, toen maar geimproviseerd met plakjes kaas fijn te snijden en morgen omruilen.

pauls0
door pauls0 - Jan 15, 2012 om 23:28
149 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom het groente en fruit bij veel supermarkten van matige kwaliteit zijn, komt door dat grote partijen ingekocht worden, waarbij supermarkten voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Deze partijen zijn gemengd met A-soort, grootste deel met B-soort, en nog een deel C-soort, dat wordt dan geleverd aan supermarkten. De betere soorten (A-soort) worden meestal verkocht aan groente/fruit handelaren die leveren aan restaurants, de betere groenteboeren, ect, ect, ect.
Deze soort is meestal duurder, wat dan ook logisch is. Deze partijen willen de supermarkten dus niet. Supermarkten nemen liever het risico dat mensen gaan klagen over versproducten, wat voor hun goedkoper is, dan eerste klas groente en fruit in te kopen.

ma
door marnix1 - Jan 16, 2012 om 09:15
256 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 15 jan 2012, 23:18]haverkamp, een winkelverbod krijg je als je een diefstal pleegt, dat heeft laurina2 niet gedaan. Als een artikel niet goed is bij Appie krijg je of je geld of een nieuw produkt terug; die doen nooit moeilijk, zelfs niet zonder kassabon hier. Ik opende vanavond een zakje pizzakaas, houdbaar tot 5.04.2011 (afgelopen vrijdag gekocht) en wat denk je: kaas heeft allemaal groene puntjes. Even lastig, toen maar geimproviseerd met plakjes kaas fijn te snijden en morgen omruilen.
Das knap fout van de winkel maar zelf had u ook beter kunnen kijken natuurlijk...

Cookies
door Cookies - Jan 16, 2012 om 09:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=marnix1 schreef op maandag 16 jan 2012, 09:15][quote=tenormin schreef op zondag 15 jan 2012, 23:18]haverkamp, een winkelverbod krijg je als je een diefstal pleegt, dat heeft laurina2 niet gedaan. Als een artikel niet goed is bij Appie krijg je of je geld of een nieuw produkt terug; die doen nooit moeilijk, zelfs niet zonder kassabon hier. Ik opende vanavond een zakje pizzakaas, houdbaar tot 5.04.2011 (afgelopen vrijdag gekocht) en wat denk je: kaas heeft allemaal groene puntjes. Even lastig, toen maar geimproviseerd met plakjes kaas fijn te snijden en morgen omruilen.
Das knap fout van de winkel maar zelf had u ook beter kunnen kijken natuurlijk...

Ongetwijfeld wordt 5/4/2012 bedoeld.

tenormin
door tenormin - Jan 16, 2012 om 09:54
16849 Antwoorden / 108 Vragen

ja, carola.83 een typefout is zo gemaakt, wel dom om het niet even na te lezen. Uieraard bedoelde ik 2012.

tenormin
door tenormin - Jan 16, 2012 om 13:12
16849 Antwoorden / 108 Vragen

eenigma, stoorde me daar ook al langer aan, maar ik heb de "goest" niet om het te schrijven, maar u heeft wel volkomen gelijk met uw bewering. Daarom ging ik nooit in op godefrieda. Vind trouwens dat zo'n onderwerp helemaal niet tussen de vraag van TS met AH moet worden gekoppeld aan enige religie of wat dan ook. Onbehoorlijk.

pauls0
door pauls0 - Jan 16, 2012 om 14:55
149 Antwoorden / 2 Vragen

De meeste streng -gelovigen zijn ook de mensen die zonodig vinden, om op zondag haar boodschappen moeten doen. De meeste Islamitische supermarkten zijn op zondag gewoon keurig netjes gesloten. Uiteindelijk hebben de Islamitische gelovigen meer respect voor het christelijke geloof dan de christenen zelf...

Ik sluit mij aan bij eenigma en tenormin, wat betreft het onderwerp, dat hier geschreven wordt.

pino123
door pino123 - Jan 16, 2012 om 15:15
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=paul s schreef op maandag 16 jan 2012, 14:55]De meeste streng -gelovigen zijn ook de mensen die zonodig vinden, om op zondag haar boodschappen moeten doen. De meeste Islamitische supermarkten zijn op zondag gewoon keurig netjes gesloten. Uiteindelijk hebben de Islamitische gelovigen meer respect voor het christelijke geloof dan de christenen zelf...

Ik sluit mij aan bij eenigma en tenormin, wat betreft het onderwerp, dat hier geschreven wordt.

Ik geloof dat dit een andere discussie op deze manier gaat worden....

marjon1
door marjon1 - Jan 16, 2012 om 15:57
284 Antwoorden / 3 Vragen

Nee hoor, je bent niet de enige. Hoe vaak ik niet bij AH maar ook bij Jumbo en andere supermarkten, deze week zelfs bij de Hema, iets afgeef aan het personeel omdat het anders zelf de winkel uitloopt weet ik niet maar echt vaak.
Dan weer groente of fruit en ook vaak vlees wat misschien niet altijd over datum is maar wel al duidelijk bedorven. Ik wordt altijd hartelijk bedankt voor de afgifte maar dan denk ik, kijk zelf maar eens wat beter rond als je door de winkel loopt, als ik het zie dan kan het personeel het toch ook zien. Je moet dus echt goed uitkijken wat je koopt.

tenormin
door tenormin - Jan 16, 2012 om 16:05
16849 Antwoorden / 108 Vragen

marjon 1, misschien een vorm van "vak - blindheid"?

om
door oma59 - Jan 20, 2012 om 12:40
4 Antwoorden / 0 Vragen

hoi, ook ik heb bij ah in eindhoven al een paar keer geklaagd over groente en fruit. aardappels rot,groente verlept, fruit beurs en schimmel. de man van die afdeling zegt iedere keer sorrie mevr ik ga er meteen iets aan doen, helaas al zeker 5 keer is dit gebeurd, geen goede reclame voor appie toch?.

marjon1
door marjon1 - Jan 20, 2012 om 15:48
284 Antwoorden / 3 Vragen

Tenormin, Misschien werken er "rotte appels"??

godefrieda
door godefrieda - Jan 27, 2012 om 14:28
195 Antwoorden / 12 Vragen

Dit hoort mijns inziens thuis als 'thesis' bij "discussies"!

[edit redactie] (AH) verkocht met kerst ook al bedorven kalkoenen.

eenigma
door eenigma - Jan 27, 2012 om 14:30
252 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=godefrieda schreef op maandag 16 jan 2012, 02:53]Dit hoort mijns inziens thuis als 'thesis' bij "discussies"!

[edit redactie] (AH) verkocht met kerst ook al bedorven kalkoenen.

Ik vraag me af waarom u Albert Heijn consequent aanduid met Achmed el Haram? Ik vind dat geen leuk "grapje" of woordspeling aangezien Achmed (meestal geschreven als Ahmed) gewoon een Arabische cq Islamitische naam is net als Albert in Nederland maar el of al haram betekend verboden of zondig, de betekenis van wat u schrijft is dus "de verboden of zondige Ahmed".

Nu mag u van mij Albert Heijn als een voor u zondige dan wel verboden winkel beschouwen u noemt zichzelf natuurlijk niet voor niets Godefrida wat immers een extreem ggggristelijke naam is dus misschien vind u dat AH niet op zondag open mag maar de verwijzingen naar het Arabisch en met name naar de Islamitische term voor verboden dan wel zondig verwijst naar racisme en discriminatie van een soort waar ik onpasselijk van wordt en helemaal door iemand die zich als gggristen profileert middels haar nickname.

Graag dus een uitleg waarom u meent dit te te moeten doen.

mi
door mirca - Mar 28, 2012 om 20:29
11 Antwoorden / 3 Vragen

Bij AH 3 weken terug pakje Euroshopper magere spekblokjes gekocht.
Er lagen nog 2 pakjes, daar ik moeilijk ter been ben gevraagd of een andere klant voor mij een pakje wilde pakken. de Euroshopper producten liggen meestal onderin de schappen.
Wilde deze vorige week uitbakken, tot mijn grote verbazing was de houdbaarheiddatum 29-12-2011. Reactie van AH, dan hebben ze waarschijnlijk zo de vakken bijgevuld zonder te kijken of er nog een paar van oudere data lagen.
Altijd kijk ik naar de datum, maar door haast deze keer niet opgelet.
Kreeg wel het pakje vergoed en ben nu extra allert.