Ra
door Raap Dec 23, 2018 om 14:45
Voeding & gezondheid
ALDI Russich ei salade

Bij de Aldi in Meppel hebben wij voor de Kerst een Salade Russich ei meegenomen.

Tot mijn grote verbazing staat op de onderkant dat dit gewoon een rundvleessalade is, aangevuld met ananas en ei.

In de advertentie staat:

Saladeschotel Russisch ei

Gegarneerd met ei, schijfjes ananas, plakjes augurk en blokjes wortel.

Dit kan niet de bedoeling zijn van een Russisch ei salade. Hier zit normaal geen rundvleessalade in maar aardappelsalade.

10052 19 Rapporteer

ltmvz
door ltmvz - Dec 23, 2018 om 14:58
949 Antwoorden / 18 Vragen

De ALDI heeft een goede klantenservice.

aurora1
door aurora1 - Dec 23, 2018 om 15:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En wat zeiden ze bij Aldi toen u hierover navraag deed? Vertelden ze u wat de bedoeling was?
En komen de eieren wel uit Rusland?
Ik zou eens bij de test van huzarensalades van TestGoed.nl kijken. Daar staat wat erin zou moeten zitten en wat voor vlees bij voorkeur. Aldi scoort het beste met het meeste vlees: 6%.
Anders voortaan toch maar een aardappelsalade kopen?

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2018 om 15:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u had toch kunnen zien dat het geen aardappelsalade is?

tenormin
door tenormin - Dec 23, 2018 om 15:04
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Toch zijn de meeste Russische eiersalades wel met rundvlees gemaakt. De naam is afgeleid van de Huzarensalade. Maar als het op de verpakking staat dat er dus rundvlees in zit bent u in ieder geval niet in het ootje genomen.

me
door mein33 - Dec 23, 2018 om 15:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

In Nederland normaal (wat dit ook mag betekenen) misschien wel met aardappelsalade, maar u koopt wel bij Aldi !
Het is net Russische Roulette, je moet maar afwachten wat er uit komt.  ;-))
Toch een smakelijke Kerstmaaltijd gewenst.

diumenge
door diumenge - Dec 23, 2018 om 15:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké... mooi eerste wereld probleem.

vu2615
door vu2615 - Dec 23, 2018 om 15:08
81 Antwoorden / 3 Vragen

https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/koken/vraag/582809/maakt-salade-russisch-ei/  Wordt ook diverse soorten vlees / vis in gebruikt. Russisch ei is een benaming, geen merk.

Cookies
door Cookies - Dec 23, 2018 om 15:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Blijft een onbetrouwbaar volkje die Russen.

aurora1
door aurora1 Dec 23, 2018 om 19:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tja, wat wil je, die mensen die Putin op handen dragen.....

me
door mein33 Dec 24, 2018 om 10:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Tja, wat wil je, die mensen die Putin op handen dragen.....

En dat doen ze alleen maar uit lijfsbehoud !  ;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 23, 2018 om 15:30
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Weet u wel heel zeker dat er ook geen aardappel inzit.  Van alleen vlees en ei en de andere ingredienten die u noemt maak je geen complete salade.

Russisch ei

Naar navigatie springenNaar zoeken springen

Een Russisch ei is een salade met halve hardgekookte eierengroenten en aardappelsalade geserveerd op een bedje van sla. Dit wordt met dunne mayonaise overgoten. Ook wordt er wel vis bijgelegd, zoals sardinesansjovisharing en makreel. Het kan als voorgerecht worden geserveerd, maar komt ook wel als lunchgerecht op tafel.

Maar rundvlees kan ook in plaats van vis.

diumenge
door diumenge Dec 23, 2018 om 15:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Handig hoor, wikipedia.

costnix
door costnix Dec 24, 2018 om 11:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat in Wikipedia staak, is absoluut waar ;-)

costnix
door costnix Dec 25, 2018 om 15:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

staak = staat

ju
door juliomariner - Dec 23, 2018 om 15:46
1326 Antwoorden / 2 Vragen

Maar wie zegt dat deze alleen van een aardappelsalade mag worden gemaakt en absoluut niet van een rundvleessalade. Heeft u de salade al geprobeert, was het lekker?  Zo ja probleem opgelost zo nee jammet dan in het vervolg toch maar zelf maken.
U kunt trouwens beter de mayovdan zelf gaan maken want in de supermarkt mayo zitten ook dingen die er eigenlijk niet inhoren

tijger1
door tijger1 Dec 23, 2018 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ei bijvoorbeeld?

ju
door juliomariner Dec 23, 2018 om 16:59
1326 Antwoorden / 2 Vragen

Dacht meer aan suiker en xanthaangom, gemodficeerd zetmeel en water

gerbera
door gerbera - Dec 23, 2018 om 15:52
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ach de eieren komen ook niet uit Rusland maar denk eerder uit Barneveld. Veel eieren van daar worden naar Duitsland geëxporteerd. Hoop voor u dat het wel smaakt Prettige Kerst.

panter22
door panter22 - Dec 23, 2018 om 15:57
6599 Antwoorden / Vragen

Maak voortaan zelf de salade, dat is veel lekkerder dan die vette hap. Recept:
https://www.24kitchen.nl/recepten/russische-salade#ingredienten

gerbera
door gerbera Dec 23, 2018 om 16:09
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ging ff niet over salade maar ziet er wel lekker uit;-))

tenormin
door tenormin Dec 23, 2018 om 16:44
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Maar ook wel veel werk. Terwijl je het van de ALDI zo op tafel kan gooien. ;-) Nou ja, bordje erbij.

Cookies
door Cookies Dec 23, 2018 om 16:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tja, alles valt zelf te maken, als je er zin en/of tijd voor hebt. Gemak dient de mens, dus ik heb bij de traiteur besteld.

tenormin
door tenormin Dec 23, 2018 om 16:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Heb zelfs een kok die het komt maken (en opeten). Ik mag alleen de tafel dekken. En het zal er niet zo uitzien als in de vele reclames, gelukkig.

aurora1
door aurora1 Dec 23, 2018 om 19:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik laat James de butler altijd een salade maken, maar dan wel met scampi's en grijze garnalen e.d.
Zelf ga ik beslist niet mijn recht bij het aanrecht claimen.... (ik moet er niet aan dénken).

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Dec 23, 2018 om 18:42
51 Antwoorden / Vragen

Met Kerstmis (eenmaal per jaar) doe je iets speciaals. Dan haal je een koudeschotel bij de Catering of Traiteur en niet bij de Aldi.

gerbera
door gerbera Dec 24, 2018 om 13:20
7364 Antwoorden / 14 Vragen

goh is het maar een maal per jaar Kerstmis?

dokun
door dokun Dec 24, 2018 om 13:52
152 Antwoorden / 0 Vragen

Beste "Juffrouw Karla",

U kunt niet zomaar voor een ander beslissen wat zij/hij eigenlijk zou moeten halen met kerstmis. U heeft geen idee van het budget van de TS. Misschien is dit juist wel heel erg speciaal voor de TS.  Misschien geeft de TS wel heel erg weinig geld uit aan al die (overbodige) poespas rond het kerst eten omdat zij/hij het geld wat hier normaliter mee gemoeid gaat doneert aan een goed doel.

Voor u is het blijkbaar speciaal om bij een (overprijsde) traiteur uw kerst eten te kopen, maar gelukkig is dat voor vele niet zo....

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2018 om 18:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@juffrouwkarla

En dat maakt u uit?

tenormin
door tenormin Dec 23, 2018 om 18:55
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, nee, dat is het speciale voor @juffrouwkarla. Zoals al gezegd: ik heb een echte kok in de kladden gegrepen, dus hoop er het beste van. ;-)

gerbera
door gerbera Dec 24, 2018 om 13:25
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom allemaal zo duur doen, een lekkere boerenkoolstamp (van eigen tuin) gaat er bij mij ook in met de kerst met als enige extra een XXL worst i.p.v een XL worst.

jo
door jorisw - Dec 23, 2018 om 19:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Leuk detail is dat men in Rusland geen idee heeft waar je het over hebt als het om dit soort salades gaat. :-) Het is net zo Russisch als Volendam.

gerbera
door gerbera - Dec 25, 2018 om 13:55
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Heb dit bericht naar Aldi gezonden, mogelijk krijg ik nog reactie.

Русский яйцо Aldi неправильного состава.

tijger1
door tijger1 Dec 25, 2018 om 14:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

costnix
door costnix Dec 25, 2018 om 15:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

ALDI только фантазирует о создании русских яичных рецептов.
Так же, как Google Translate делает некоторые из моих русских
:-D Кроме того, редакторы будут блокировать его из-за слишком большого веселья.

Ka
door Kassagebruiker Dec 25, 2018 om 16:04
683 Antwoorden / 5 Vragen

Мы получили ваше сообщение. Вы получите ответ после Рождества, возможно, в январе. С новым годом

gerbera
door gerbera Dec 25, 2018 om 16:12
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@costnix hebben ze u nou de reactie gestuurd op mijn opmerking;-))

gerbera
door gerbera Dec 25, 2018 om 16:15
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@kassagebruiker, bedankt voor de mededeling, zal het bericht afwachten, werkt u ook bij de Aldi;-)).

Ka
door Kassagebruiker Dec 25, 2018 om 20:28
683 Antwoorden / 5 Vragen

@Gerbera, net zoals alle andere beantwoorders, dat weet je toch.

gerbera
door gerbera Dec 25, 2018 om 21:44
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@costnix, dat denk ik ook, maar dit forum is toch internationaal?  Zou ik anders mijn cursus Russisch voor joker gevolgd hebben;-))

costnix
door costnix Dec 26, 2018 om 10:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@Gerbera: Google Translate is is onze vriend ;-) En de readactie van Kassa heeft nog geen contact met mij opgenomen.

holstein
door holstein - Dec 25, 2018 om 16:02
922 Antwoorden / 16 Vragen

Als de Tweede Kamer terug is van het kerstreces pakken ze dit probleem even aan.....

diumenge
door diumenge - Dec 26, 2018 om 10:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Raap, ondanks dat je na het doen van deze mededeling niets meer van je hebt laten horen hoop ik dat je toch genoten hebt van het Russisch ei gisteren. En misschien zijn er voor vandaag nog wat restjes over!