es
door estestpro Sep 27, 2011 om 15:00
Voeding & gezondheid

Andermaal verhoogte zorgpremie

Andermaal worden wij geconfronteerd met een verhoging van de zorgpremie voor 2012 en nog is het einde niet in zicht.
Hoe fiksen onze zuiderburen (Belgie) dit en moet er naast de pakketinkrimping ook niet gesleuteld worden aan de honoraria van medisch specialisten ? Een Balkenende norm voor deze beroepsgroep lijkt mij het overwegen waard, zonder dat de inzet, de motivatie en het vakmanschap daaronder behoeven te lijden. Een medisch beroep houdt immers als eerste in, de zieke mens te willen helpen of is dit idealisme (roeping) niet meer van deze tijd en gaat het alleen nog maar om het geldelijk gewin en de verhoogde status ?

1858 28 Rapporteer

eva369
door eva369 - Sep 27, 2011 om 15:06
308 Antwoorden / 2 Vragen

als er een balkenende norm voor artsen komt, dan gaan ze waarschijnlijk massaal de grens over waar meer betaald wordt. je wil na een studie van 6/7 jaar er wel wat voor terug zien. en terecht.

loreleigil
door loreleigil - Sep 27, 2011 om 15:15
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=eva369 schreef op dinsdag 27 sep 2011, 15:06]als er een balkenende norm voor artsen komt, dan gaan ze waarschijnlijk massaal de grens over waar meer betaald wordt. je wil na een studie van 6/7 jaar er wel wat voor terug zien. en terecht. Een deel van die studie is anders wel door de maatschappij betaald! En jij vindt € 187.000,- dusdanig weinig dat als jij het zou verdienen, je acuut ontslag nam en ging emigreren? Tel daar ook nog even bij op dat mensen met dit inkomen nog steeds kinderbijslag krijgen (belachelijk) en hypotheekrenteaftrek. Nou, nou, wat weinig!!

tdehond
door tdehond - Sep 27, 2011 om 15:42
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ t.s.

De tijd van roeping is m.i. voorbij.

Er wordt hard gestudeerd om en gewerkt om specialist te worden. De kosten om dit doel te bereiken moeten terug betaald worden.

En net als elke universitair geschoold mens wil ook de specialist een behoorlijk inkomen wat in verhouding staat met het niveau van zijn studie.

Als deze naast zijn werk doen ook meeleeft met zijn patiënten dan is dat leuk meegenomen.

pino123
door pino123 - Sep 27, 2011 om 16:03
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien is het handiger om met dit soort zaken meer inkomensafhankelijk te gaan denken dan uitgaan van de grote gemiddelde deler.

Maar houdt er ook rekening mee, dat personen die in de topschaal vallen, ook een groot gedeelte belasting betalen. Als jij over elke verdiende euro 52% moet betalen, betaal je best veel mee aan de samenleving!

moeder56
door moeder56 - Sep 27, 2011 om 22:06
483 Antwoorden / 2 Vragen

15 % van de werkenden hoesten 75% van de belasting op.

rj
door rjw - Sep 27, 2011 om 22:30
3280 Antwoorden / 5 Vragen

De salarissen in de Belgische zorgsector liggen een stuk lager dan in Nederland.

Voorbeeld: In 2005 verdiende een Nederlandse huisarts 95kEuro, en een Belgische 71kEuro (zie hier). Als dit over de hele linie zo is dan verklaart dat waarom men in Belgie meer kan bieden.

harrie
door harrie - Sep 28, 2011 om 07:44
765 Antwoorden / 36 Vragen

De ziekenzorg is in BE heel anders georganiseerd.
De kosten worden anders verdeeld. De ziekenhuisgebouwen zijn van de staat en worden uit de algemene middelen onderhouden.
De salarissen van artsen/specialisten liggen beneden het NL niveau.
De patient moet veel meer bijbetalen.

Enkele afgeronde voorbeelden.
Consult huisarts + € 6,00
Visite huisarts +€ 11,00
Consult specialist + € 12,00 tot € 16,00 afhankelijk van specialisme.
Bij medicijnen geldt een rem van € 2,50 tot € 8,00 + een percentage van de kostprijs.
(b.v. de anticonceptiepil € 8,00 remgeld + 82% van de kostprijs)
Voor paracetamol betaal je ook remgeld +% vandaar dat de Belgen dat in NL in het groot inslaan. (10 voor de prijs van 1.)

Bij ziekenhuis opname betaal je voor de eerste dag € 40,00 en daarna € 15,00 per dag.
Zou je bij een operatie een implantaat krijgen, pacemaker, gewricht dan betaal je € 150,00 voor levering + weer een percentage van de kostprijs.

Best een ingewikkeld en bureaucratisch systeem, waarbij het risico meer bij de patient ligt.

Ex-Haagsche Harrie

eva369
door eva369 - Sep 28, 2011 om 08:28
308 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=loreleigil schreef op dinsdag 27 sep 2011, 15:15][quote=eva369 schreef op dinsdag 27 sep 2011, 15:06]als er een balkenende norm voor artsen komt, dan gaan ze waarschijnlijk massaal de grens over waar meer betaald wordt. je wil na een studie van 6/7 jaar er wel wat voor terug zien. en terecht. Een deel van die studie is anders wel door de maatschappij betaald! En jij vindt € 187.000,- dusdanig weinig dat als jij het zou verdienen, je acuut ontslag nam en ging emigreren? Tel daar ook nog even bij op dat mensen met dit inkomen nog steeds kinderbijslag krijgen (belachelijk) en hypotheekrenteaftrek. Nou, nou, wat weinig!!

ik ben dan geen arts, maar mijn opleiding duurt ook ruim 7 jaar en mensen die meer jaren studeren, verdienen nou eenmaal meer. dat is altijd al zo geweest. vergeet ook niet dat artsen soms naast hun gewonen 40+ uur werkweek ook nog oproepbaar zijn en dus niet in het weekend even een dagje uit kunnen.

en ja ik ben wel voor de hypotheekrenteaftrek te beperken, maar dat gebeurt toch niet met de VVD.

conny2
door conny2 - Sep 28, 2011 om 09:27
256 Antwoorden / 4 Vragen

In Belgie is de zorg veel beter. Hier moet je smeken om een afpraak met de huisarts, daar heb je geen vaste huisarts en kan je dus zo naar een ander als de jouwe niet goed is. Men heeft hier nog steeds niet door dat onderbehandelen duurder is dan goed behandelen.

wv
door wvdk - Sep 28, 2011 om 13:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Tuurlijk willen mensen die gestudeerd hebben geld zien voor hun harde werken.

Maar, er zijn meerdere studies waarvoor hard gewerkt moe(s)t worden, en waar men het echt niet in die mate terug ziet in hun salaris.

Daarbij , het gepluk en getrek, mijn/onze beurs is wel leeg inmiddels hoor.
Leuk die ideeen om nog meer bij jan met de pet te plukken.... terwijl er nauwelijks nog wat te plukken valt!. Voorbeeld wij hebben en minimum inkomen, (ookal hebben wij gestudeerd!) Dat manlief door meerdere hernia's niet meer in staat is zijn beroep uit te oefenen, tja dat is nu ons probleem. Hierdoor moesten wij het in 2011 dus doen met 200 euro per maand wat we overhielden voor boodschappen/kleding benzine, feestjes eventueel. En nee, meer bezuinigen kan al nauwelijks, we hebben geen bijzonderheden/abbonementen etc etc, puur de basis dingen zoals huur gas water licht, ziekenfonds, en de uitvaart/inboedelverzekering, daarmee zijn de vaste lasten nu al zo hoog dat we dus zo weinig overhouden.

Heel fijn vooruitzicht voor ons dus, en 35 euro per kind(heb er 2) minder aan kinderbijslag, nou de zorgtoeslag die omlaag gaat , inclusief de huurtoeslag. en dan de verhoging premie , en eigen bijdrage van het ziekenfonds.(die we nu altijd al ieder jaar kwijt zijn omdat manlief dus chronisch rugpatient is...) Hoe die prijzen nu ieder jaar zo fors omhoog gaan, is niet meer normaal. Ik laat voor mijzelf al bewust de doktersbezoeken achterwege, Dan maar aanmodderen...

Ikzelf ben afgelopen jaar geholpen aan spataderen in 1 been. traject werd in 2010 gestart (februari). Maar ik werd op de wachtlijst gepland. enfin in maart 2011 was ik aan de beurt. En daar kwam het, juni 2011, lag er een rekening op de mat. Eigenbijdrage 2010 165 euro betalen ivm echo van het been. ff schrikken dat dat zo laat pas kwam, maar het mag, ziekenhuizen mogen rekeningen tot 3 jaar terug incasseren. (fijn voor de client!)

In augustus 2011, kwam de 2de rekening 185,50. ff schrikken dus weer. maargoed hier zaten ook kosten van mijn man bij, klein deel voor mezelf(de pijnstillers en steunkous voor na de operatie). 2 weken terug de 3de rekening(jawel 3de van 1 behandeling dus he!). 125,50. dit ging dus over de laserbehandling zelf. maar 't is toch niet mijn schuld dat ik op een wachtlijst geplaatst ben ? en werd ik hierdoor nu de dupe?
Na heen en weer gebel met ziekenfonds en ziekenhuis, bleek dat ziekenfonds gewoonweg niet akkoord gegaan was met de ingediende rekening van het ziekenhuis, waar wij dus simpelweg nu de dupe van werden. Ook bleek later dat ze dit zo niet eens mochten doen. 1 van de assistenten bleek na het 1ste onderzoek van het been mijn status op afgehandeld te hebben gezet en simpelweg in maart dit jaar met de operatie weer geopend hebben(zo leken het voor het ziekenfonds 2 behandelingen teriwijl het om 1 traject ging die nog niet eens afgehandeld was!.

ze zouden de datums weer corrigeren zodat het bij de rekening van 2010 kwam te staan en ik dus niet 3 keer een eigenbijdrage betaal voor 1 behandeling.

Vandaag zou de rekening van 125,50 afgehouden worden, (als het ziekenhuis de datums niet zou corrigeren iig.)
Ik kijk vanmorgen en ja hoor tis er af! ongelooflijk, je blijft maar aant bellen en bellen, word van het kastje naar de muur gestuurd, en er word je medegedeeld van ja maar volgend jaar word het nog weer duurder mevrouw.

Ja idd. erg leuk vooruitzicht dan allemaal, ik zou zeggen ruil eens ff een paar maand als grootverdiener met iemand die door wat voor omstandigheden dan ook niet zo'n weldadig inkomen heeft. Misschien dat ze daar in denhaag dan eens echt kunnen zeggen dat ze weten hoe het met een gemiddelde nederlands gezin gesteld is. 35 euro verhoging is voor ons practisch 1 week boodschappengeld.... en zo met mij echt velen meer.

merryweather
door merryweather - Sep 29, 2011 om 13:10
50 Antwoorden / 0 Vragen

Balkenende norm voor specialisten zal leiden tot het langzaam uitsterven van bekwame vakmensen.Geen hond steekt zich diep in de studieschuld en gaat jááren aan de studie en specialisatie meer voor een salaris wat onder of net op de Balkenende norm zit .En de salarissen hebben geen bal te maken met de hoge kosten van de zorg .Wel het gooi en smijt gedrag van alles erom heen.Ik werki n de zorg en geloof mij maar dat het niet op kan allemaal en dit geldt ook voor de zorgvragers die denken dat ze met de maandelijkse premie een scootmobiel,medicijnen,rollator,thuiszorg ,( meerdere)specialisten bezoek,medische behandelingen ,wekelijks artsenlab bezoek enz enz er wel zijn. Sommige consumeren voor duizenden euro's zorg per maand dus tel dat eens op.Het wordt tijd dat mensen eens specificatie's ontvangen met wat zij maandelijks aan medische zorgkosten ontvangen.Misschien snapt men dan dat het zo niet door kan gaan,nu piepen we alleen maar !

merryweather
door merryweather - Sep 29, 2011 om 13:16
50 Antwoorden / 0 Vragen

P.S ontvangen moet zijn : kosten natuurijk!Excuus

mostertpot
door mostertpot - Sep 29, 2011 om 13:29
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=merryweather schreef op donderdag 29 sep 2011, 13:10]Balkenende norm voor specialisten zal leiden tot het langzaam uitsterven van bekwame vakmensen.Geen hond steekt zich diep in de studieschuld en gaat jááren aan de studie en specialisatie meer voor een salaris wat onder of net op de Balkenende norm zit .En de salarissen hebben geen bal te maken met de hoge kosten van de zorg .Wel het gooi en smijt gedrag van alles erom heen.Ik werki n de zorg en geloof mij maar dat het niet op kan allemaal en dit geldt ook voor de zorgvragers die denken dat ze met de maandelijkse premie een scootmobiel,medicijnen,rollator,thuiszorg ,( meerdere)specialisten bezoek,medische behandelingen ,wekelijks artsenlab bezoek enz enz er wel zijn. Sommige consumeren voor duizenden euro's zorg per maand dus tel dat eens op.Het wordt tijd dat mensen eens specificatie's ontvangen met wat zij maandelijks aan medische zorgkosten ontvangen.Misschien snapt men dan dat het zo niet door kan gaan,nu piepen we alleen maar !

Ik ben allergisch voor het woord Balkenende-norm, maar dat inkomens begrend worden vind ik niet verkeerd. Als de norm het salaris is van de Minister President, dan is dat voor specialisten echt niet verkeerd, Als er een beroepsgroep is , die over het paard getild is, dan zijn het wel de medisch specialisten. Ze hebben veel te veel zeggenschap in de ziekenhuizen, waar ze hun status verhogen door te zorgen dat hun maatschap groter en groter wordt, waar ze belachelijk dure investeringen laten doen die nauwelijks gebruikt worden. Het zijn niet de patiënten die de zorg duur maken, ook al moeten die keer op keer de rekening betalen. Wanner wordt er nu eindelijk eens in die statuscultuur van de specialisten ingegrepen? Ze worden er zeker geen betere specialisten door. Nu woon ik in Zeeuws-Vlaanderen en het gros van de specialisten zijn Belgen. Mensen die weten dat ze er voor de patiënt zijn en niet voor zichzelf, mensen die dicht bij hun patiënten staan, eigenlijk economische vluchtelingen, maar het is hun vergeven vanwege de kwaliteit die ze leveren.
Maar als je twijfelt aan mijn stelling dat de statuscultuur van Nederlandsche specialisten de zorg het meeste kost, ga dan eens voor een behandeling naarf Duitsland of Belgie. En als jullie van mij een paar voorbeelden willen, dan wil ik ze graag uit eigen ervaring geven, maar daar wil ik jullie niet ongevraagd mee lastig vallen.

je
door jeannettek - Sep 29, 2011 om 14:50
12 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen vergeet en passant dat de specialist ook vaak personeel in dienst heeft dat hij moet betalen. Dat de specialist veel materiaal nodig heeft dat ook het nodige kost.
En last but not least, dat de specialist ook nog eens een gigantische verantwoording heeft, die niemand graag zou willen dragen!
Voor die verantwoording zal hij ook nog veel moeten doen/laten, zoals bijvoorbeeld een wijntje drinken, 's avonds en in het week end niet thuis, veel bijstuderen etc.
Als er bezuinigd gaat worden zal het eerst het personeel van de specialist aan de kant gezet worden, is dat wat men wil??
Laat het systeem maar zoals het is, dat is letterlijk en figuurlijk gezonder voor iedereen!!
( Nee, ik ben - gelukkig- geen specialist!)

fikfeeks
door fikfeeks - Sep 29, 2011 om 15:32
16 Antwoorden / 6 Vragen

Ik woon ook in België en het is een verademing om hier naar de huisarts en specialist te gaan.Geen assistentes die wel even uit zullen maken of je wel of niet ziek bent.Geen lange wachtlijsten.Moet je geopereerd worden dan pakt de specialist zijn agende en spreekt zelf een datum met je af. Heb je vragen dan wordt je doorverbonden met de specialist ( of zijn collega die ook in je dossier kan kijken).
De specialist is in dienst van het ziekenhuis en dat maakt het verscil Zijn salaris blijft hetzelfde ongeacht het aantal patienten.Bovendien is de mentaliteit in België een stuk beter dan in Nederland.Ze hebben hart voor de patienten.
Er mag best een flink loon tegenover goede zorg staan,maar het moet wel ergens stoppen.Op een bepaald moment is de studie terugbetaald natuurlijk.
Verder is er ( zoals al eerder uitgelegd door Harry) een ander systeem van bijbetalen.Je hebt ook een grotere keuze in verzekeringen.In Nederland betaal je voor veel teveel dingen die je absoluut niet nodig hebt ( zijn verplicht in Nederland verzekerd omdat we er werken) Dat zou ook eens moeten veranderen.

1paul
door 1paul - Sep 29, 2011 om 15:33
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Specialisten gewoon weer terug in dienst van de verschillende ziekenhuizen tegen een vast salaris voor hun 40 urige werkweek en eventueel overuren apart betaald net als dat nu gebeurd met andere werknemers...

Hun drang naar nieuwe speeltjes komt dan automatisch te vervallen omdat dan het ziekenhuis hier over gaat en niet meer de specialist en aldus krijg je al een flinke verlaging van de kosten...

Het feit dat men lang leert wil niet zeggen dat je automatisch een hoog loon krijgt, er zijn genoeg beroepen waaronder bijvoorbeeld musicanten die een meer normaal salaris hebben al hebben zij ook lang gestudeerd, het kan dus wel anders!!!

Managers die nu de ziekenhuizen bevolken op elk niveua er weer uit en weer de vertrouwde handen van de verplegers aan het bed scheelt ook veel kosten, managers kosten immers veel meer dan de verplegers... (over onderbetaalden gesproken!!!)

birdies
door birdies - Sep 29, 2011 om 15:34
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Mensen die weten dat ze er voor de patiënt zijn en niet voor zichzelf, mensen die dicht bij hun patiënten staan....... Je bent wel erg generaliserend bezig! Er zijn ook Nederlandse specialisten die er 100% voor de patiënt zijn.

........waar ze belachelijk dure investeringen laten doen die nauwelijks gebruikt worden........

O ja? Je bent deskundig op het terrein van de medische apparatuur? En hoe blij ben jij als het leven van jouw kind met het apparaat wat, vlg jou, zeer weinig gebruikt wordt, kan worden gered?

Van mij mogen specialisten meer verdienen dan de Balkenende norm, o.a. omdat zij veel meer verantwoordelijkheid dragen dan een politicus.

birdies
door birdies - Sep 29, 2011 om 15:37
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Hun drang naar nieuwe speeltjes komt dan automatisch te vervallen omdat dan het ziekenhuis hier over gaat en niet meer de specialist en aldus krijg je al een flinke verlaging van de kosten.........

Het is niet de specialist die bepaald wat voor apparatuur er wordt aangeschaft! En nieuwe speeltjes? Daar ben ik maar al te blij mee en jij ook! Je blijft n.l. niet je hele leven gezond.

mostertpot
door mostertpot - Sep 29, 2011 om 16:43
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=birdies schreef op donderdag 29 sep 2011, 15:34]........Mensen die weten dat ze er voor de patiënt zijn en niet voor zichzelf, mensen die dicht bij hun patiënten staan....... Je bent wel erg generaliserend bezig! Er zijn ook Nederlandse specialisten die er 100% voor de patiënt zijn.

........waar ze belachelijk dure investeringen laten doen die nauwelijks gebruikt worden........

O ja? Je bent deskundig op het terrein van de medische apparatuur? En hoe blij ben jij als het leven van jouw kind met het apparaat wat, vlg jou, zeer weinig gebruikt wordt, kan worden gered?

Van mij mogen specialisten meer verdienen dan de Balkenende norm, o.a. omdat zij veel meer verantwoordelijkheid dragen dan een politicus.

Beste Birdies, Aangezien je mij aanhaalde zonder dit direct zichtbaar te maken ga ik je toch antwoorden:
Mijn vrouw werd midden in de nacht opgenomen voor een niersteen aanval, de specialist in het ziekenhuiis van ons vakantie adres vertelde dat haar nierstenen zo snel mogelijk vergruist dienden te worden. Helaas deed men dat in het betreffende ziekenhuis maar 'eens in de maand', wellicht dat een ander ziekenhuis uitkomst kon bieden. We hebben gebeld met een ziekenhuis in de buurt en die gaven bijna hetzelfde commentaar, slechts eens in de maand. Vervolgens gingen we naar huis en bezochten we ons eigen ziekenhuis, je raad al wat we daar te horen kregen zeker: het ging een aantal weken duren, want men wachtte tot er voldoende patiënten waren om een dag te gaan vergruizen. Pardon, heeft iemand wel eens een zeer ernstige niersteenaanval gehad van de verantwoordelijke specialisten? Vervolgens aan de verzekering om raad gevraagd en deze raadden Duitsland aan. Gebeld met het ziekenhuis in Vierzen,Mijn vrouw kon daar de volgende dag terecht, men vergruisde daar elke dag. Het ziekenhuis zag er uit als uit de jaren 60, je moest je eigen handdoeken meenemen, maar de zorg was uitsteken, de hygiëne was heel wat beter dan in Nederland en had de uroloog tig assistentes? Nee, je moest zelf maar je weg vinden naar de behandelruimte, zelf al je papieren meenemen. In de behandelkamer was alleen de specialist zelf en die vergruisde ook zelf. Waarbij hij mij als begeleider keurig stap voor stap uitlegde en wees op waar ik naar moest kijken. Uiteindelijk bleek de behandeling, de ziekenhuis opname en mijn hotel kosten goedkoper dan dat het in Nederland zou zijn geweest. Men had snel en effectief geholpen. Dat terwijl er in de Nederlandse ziekenhuizen miljoenen kostende apparaten werkeloos staan te wachten. Enig idee wat dat kost? Later is mijn vrouw in het ziekenhuis waar we nu wonen nog een keer geholpen, gelukkig kon dat daar wel binnen een paar dagen. Maar watt schets mijn verbazing: Drie assistenten, een voor de administratie, twee voor het bedienen van het apparaat, de uroloog was in geen velden of wegen te zien en stuurde vervolgens wel een gigantisch hoge declaratie voor zijn bijdrage aan de behandeling, los van de behandeling zelf. Dit is slechts een voorbeeld.
De Balkenende norm is een zeer vorstelijk bedrag en dat gun ik de specialist van harte: als hij er ook echt voor werkt. Zelf loop ik bij een longarts voor COPD en slaapapneu, elk jaar laat hij mij een nacht opnemen ter controle: kassa bijna 4000. Is het nodig? Nee, zowel de Apneu vereniging als de verzekering geven dit aan. De registratie die het apneuaparaat (b-pap) doet is voldoende. Ik krijg hem zelf niet te zien en toch declareert hij een consult. Het is niet hij die de uitkomst bestudeert, maar de longverpleegkundige en de onderhoudsman van het b-pap apparaat, deze laatste wordt al betaald uit het contract met de verzekering.. De beste longarts heeft inmiddels een vacature voor twee longartsen gecreëerd, hij heeft het zo druk namelijk, volgens zijn eigen zeggen. Dat hij door die extra artsen in aanzien stijgt, zijn salaris een boost geeft, ach wie kan het wat schelen, zeker Birdie niet. Ik slaap dus niet meer onnodig in dat ziekenhuis, laat ook geen onderzoeken meer doen naar het functioneren van mijn longen, moest ook eens per jaar om elke keer hetzelfde te horen. Ik voel zelf wel of het al dan niet achteruit gaat.
Als ik reageer op het salaris van een specialist, dan heb ik het over zijn eigen brutosalaris en niet over zijn declaraties waar ook zijn vele assistentes in zitten.
Wat ik al schreef, ga eens in Duitsland of België kijken in een ziekenhuis en verbaas je dan over de kwaliteit en de low-budget werkwijze. Het kan namelijk.

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 29, 2011 om 17:48
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Wat verdient een gemiddelde specialist?

tienvliet
door tienvliet - Sep 29, 2011 om 18:21
72 Antwoorden / 3 Vragen

Ga geheel mee in het relaas van mostertpot, heb zelf 30 jaren in een Universitair Medisch Centrum gewerkt. Als men spreekt over verspilling, jaaaah daar wordt echt met geld gesmeten. Afdelingen zonder enige plausibele reden compleet verplaatsen naar een andere etage, hetgeen steeds enorme kosten met zich mee bracht. Ieder jaar in December komt de firma Arend (kantoormeubelen) complete inboedels vervangen, bureaus stoelen, separatiewanden incl. de techniek er in. Als men dan ziet wat er aan mankeert, nou niets dus. Is budgetgerelateerd zegt men. Naast elkaar staand ziet men vaak geen verschil tussen nieuw en oud. Het ene afdelingshoofd rolt over het andere afdelingshoofd heen en allemaal vergaderen. Ook aan vergaderzalen en management is er geen gebrek. Op de werkvloer wordt het aantal mensen met kennis van zaken steeds minder, daar komen figuren die omschreven worden als handige handen. Daarbij is een relevante opleiding wettelijk niet noodzakelijk. En als klap op de vuurpijl gaat men de naam veranderen. Dit kost onnoemelijk veel geld aan logogerelateerd materiaal als papier, linnen en apparatuur. Dit wordt gevierd met een feestje van een paar ton aan euro’s en ja hoor we hebben nu een betere internationale uitstraling. Dat een groot deel van bedoelde uitstraling reeds in het belachelijke is gearriveerd omreden van disfunctioneren, overcalculeren en frauderen, vergeet men voorlopig maar even. Nou mostertpot u bent terecht pissig hoor, doch neem van mij aan dat het er nog veel erger aan toe gaat als menigeen zelfs maar kan vermoeden. Nederlandse zorg gaat geheel ten onder, geen kwestie meer van hoe, doch enkel van wanneer.

stacey
door stacey - Sep 29, 2011 om 18:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tienvliet schreef op donderdag 29 sep 2011, 18:21]. Ieder jaar in December komt de firma Arend (kantoormeubelen) complete inboedels vervangen, bureaus stoelen, separatiewanden incl. de techniek er in. Als men dan ziet wat er aan mankeert, nou niets dus. Is budgetgerelateerd zegt men.

Dat klopt, maar dat krijgen ziekenhuizen van hogerhand door hun strot geduwd, dus is hun niet te verwijten,
als ze te weinig uitgegeven hebben wordt hun budget aangepast/verlaagd en komen ze volgend jaar te kort
als er Wel benodigde apparatuur moet komen en dan hebben ze pech..............
Want als het verlaagd is krijg je het daarna ook weer niet zomaar omhoog.
Dus om budget voor (echt) nodige zaken op peil te kunnen houden moet je beschikbare budget Verbrassen
als je een keer niet alles nodig had........voor als het het straks wel echt nodig hebt.

Dat gaat van hogerhand fout, geen budget maar maatwerk moet het worden,
iets nodig en echt nodig dan vergoeding, if not dan niet........

ba
door bachanaal - Sep 29, 2011 om 22:06
248 Antwoorden / 7 Vragen

feitelijk gaat de premie alleen omhoog omdat steeds meer mensen het vertikken om te betalen. het handjevol mensen dat overblijft mag voor de rest hun premie betalen.

toon59
door toon59 - Sep 30, 2011 om 10:15
40 Antwoorden / 7 Vragen

Belgie/Nederland
Mijn man heeft 10 dagen in een Belgisch Ziekenhuis gelegen ter observatie
kosten liggeld en verzorging iets meer dan 3000 euro.
Nederland precies hetzelfde, kosten 6000 euro.

De eerste kosten mocht ik zelf betalen, omdat CZ weigert te betalen want ze hebben geen contract met dit Belgisch Ziekenhuis, 100% tevreden en nu weten wij ook wat er aan de hand is nl: MS.

In NL betaalde de zorgverzekering CZ en daar werd mijn man weggestuurd met de mededeling "Wij weten het niet, het kan MS zijn, maar er moet meer onderzoeken worden gedaan".
Zij zijn al 7 jaar aan het zoeken!!!

Vreemd he, dat wij meer vertrouwen hebben in Belgische of Duitse ziekenhuizen.

ma
door mario47 - Oct 2, 2011 om 10:42
56 Antwoorden / 2 Vragen

Als we voor de zorg meer gaan betalen,klagen we steen en been.
Als onze vakantie duurder uitvalt hoor je niemand.

tdehond
door tdehond - Oct 2, 2011 om 11:01
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=mario47 schreef op zondag 2 okt 2011, 10:42]Als onze vakantie duurder uitvalt hoor je niemand.

Toch is daar recent nog over geklaagd op deze site:

klik hier

tienvliet
door tienvliet - Oct 2, 2011 om 21:21
72 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mario47 schreef op zondag 2 okt 2011, 10:42]Als we voor de zorg meer gaan betalen,klagen we steen en been.
Als onze vakantie duurder uitvalt hoor je niemand.

Er is m.i. een essentieel verschil, vakantie kiest men zelf voor, ziek zijn nooit.

va
door vanduin_1 - Oct 2, 2011 om 21:40
8 Antwoorden / 1 Vragen

Het wordt er niet makkelijker op in nederland.