me
door merkelen Mar 14, 2005 om 16:58
Voeding & gezondheid

Babi-pangang

Ik krijg het maar niet voor elkaar om babi-pangang van buikspek zo lekker krokant te maken. Ik doe het eerst marineren en dan 1 dag in de koelkast zodat de marinade lekker kan intrekken. Dan ga ik vervolgens grillen (ongeveer 45 minuten) maar het buikspek wordt na enige tijd zwart aan de bovenkant terwijl de binnenkant op dat moment nog niet geheel gaar is. Heb het ook al geprobeerd met hete lucht (ongevaar 50 minuten op 240 graden)maar ook hier niet echt het gewenste resultaat. Weet iemand een andere manier om toch een lekker krokante babi-pangang te maken?

3521 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 15, 2005 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik weet een heel goede manier, maar daar moet je nog even mee
wachten tot het mooi weer is. Babi pangang is nl voortreffelijk op de
barbeque.

Wellicht kan je trouwens een combinatie van gril en oven gebruiken.
Eerst de oven om te garen en het vet te laten "smelten" (ja hoe oem je
dat anders) en vervolgens onder een snikhete gril om lekker korstje te
krijgen.

Naast deze methoden is het echt ook lekker om gewoon in de koekenpan te
bakken. Inderdaad niet zo lekker als grillen, maar errug lekker.

Verder raad ik je aan om niet de marinade van de conimex te nemen, maar
naar de toko te gaan en daar zakjes van toko lien te halen. zijn van
die doorzichtige zakjes met marinade. Zijn echt lekkerder, maar wel
zouter door de ve tsin.

Dussss wachten op de zomer en dan op de bbq.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2005 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de tip. Helaas mag ik op het balkon van mijn flat niet bbq dus daarvoor moet ik wachten op de aankomende pasar malam. Maar de truc ofwel het geheim v.d smit is dus dat ik eerst het spek moet ''garen'' en voor het krokant laagje even onder een gloedhete grill moet houden. Gebruik zowel boemboe kant en klaar van conimex maar ook zelf samengestelde vanuit Indonesisch kookboek. Welke chinese kruiden kan ik voor dit gerecht gebruiken?

ve
door verwijderd - Mar 29, 2005 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

altijd eerst koken tot het gaar is af laten koelen liefst in het kookvocht(marinade) en dan pas gaan grillen dan kan je stoppen op het juiste moment

ve
door verwijderd - Apr 4, 2005 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dek eerts het vlees tot het gaar is af met alufolie en daarna haal je dat eraf en maaj je het in korte tijd krokant

ve
door verwijderd - Apr 4, 2005 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oud draadje - lama benang

ve
door verwijderd - Jun 11, 2005 om 02:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo hier een tip van henk..

ik stel voor om het vlees wat je gebruikt eerst al te speolen onder een lauw warme kraan (schrikeffect) dan de kruiden te gebruiken met een beetje olie(olijf  of zonnebloem) en dan de kruiden.

laat dat een 30 minuten staan en daarna een de zaak omkeren en weer 30 minuten laten staan

de oven voorverwarmen op 200 graden a 10 minuten

en dan de zaak in de oven zetten met een temp van 180 voor een tijd van 90 minuten

ik weet niet wat voor oven je gebruikt...maar als je een combi oven heb kun je ook gebruik maken van autocook

ve
door verwijderd - Jun 11, 2005 om 08:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

lama benang