gi
door gieter Jul 30, 2009 om 09:09
Voeding & gezondheid

Bloedvlekken

Ik had laatst een overhemd met bloedvlekken.Ik had deze niet opgemerkt en het overhemd gewoon gewassen in de wasmachine.Nu zijn de vlekken gefixeerd. Is er iemand die weet hoe ik ze er nu nog uit krijg?

21162 23 Rapporteer

kenwel2
door kenwel2 - Jul 30, 2009 om 09:19
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag gieter, klik maar op onderstaande link,

http://www.vooroma.nl/vlekkengids/bloedvlekken.htm

Succes!

Henri

vladja
door vladja - Jul 30, 2009 om 11:23
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Op welke temperatuur heeft het overhemd gewassen?
Zijn de bloedvlekken veranderd van kleur in bruin?

Als dat laatste het geval is, is het ijzer in het bloed ge-oxideerd en is het meer een roestvlek geworden.

Vladja

majeun
door majeun - Jul 31, 2009 om 12:58
110 Antwoorden / 43 Vragen

hoi Gieter,

De allergoedkoopste en het doeltreffendste middel tegen bloedvlekken, indien de kleding nog niet gewassen is, doe in een emmer koud water met daarin een flinke scheut zout en laat hierin het kledingstuk een nacht weken, als sneeuw voor de zon is de bloedvlek weg. heb het zelfs zo uit een suede jas weggekregen.

groetjes Marianne.

vladja
door vladja - Jul 31, 2009 om 13:04
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Majeun,

Ik had laatst een overhemd met bloedvlekken.Ik had deze niet opgemerkt en het overhemd gewoon gewassen in de wasmachine.

Daar helpt geen emmer zout water meer.

Vladja

jo
door josien_1 - Jul 31, 2009 om 14:08
11 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo.

Is de bloedvlek bruin geworden (roestvlek dus)dan kan je proberen met echfa wit ,leg alleen de stof met de  vlek in een bakje warm water strooi er dan een bergje echfalon op laat het een poosje staan en je zult zien dat de vlek verdwijnt,desnoods nog 1 x herhalen. veel succes.

Josien

th
door theakemna - Jul 31, 2009 om 14:19
29 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de drogist waterstofperoxyde halen en inleggen. Het duurt wel even, maar daarna met zeep gewoon wassen, of eventueel oxygen of ossegalzeep nabehandelen en het trekt weg!!!! Heb het zelf met een heel grote vlek in vloerbedekking gedaan, die al een aantal dagen oud was en je zag er niets meer van.

ja
door jannigje_1 - Jul 31, 2009 om 14:52
17 Antwoorden / 5 Vragen

als je bloed in je kleren krijgt gooit dit nooit te gelijk in het wasmachine maar eerst onder de kouden kraan eruit spoelen daar naar in de machine dan heb je geen vlekken meer

ta
door tanira - Jul 31, 2009 om 15:17
16 Antwoorden / 6 Vragen

Als je een hond hebt: laat je hond er een tijdje aan likken, dan lossen ze op. Honden hebben iets in hun speeksel dat bloed oplost. Had zelf laatst een vlek op mijn broekspijp omdat de kat  nogal onhandig van mijn schoot af sprong. De hond heeft net zo lang gelikt tot alles weg was. En daarna in de wasmachine om het speeksel van de hond er weer uit te krijgen natuurlijk.

Succes

pg
door pgmeerten - Jul 31, 2009 om 15:30
2 Antwoorden / 1 Vragen
to
door toepie - Jul 31, 2009 om 15:45
10 Antwoorden / 6 Vragen

als je de vlek met gewone zeep inwrijft en dan wrijven met de hand over de vlek en daarna gewoon wassen

 ik heb met dit middel altijd resultaat ook met olie vlekken enz enz

succes

jannyholtrop
door jannyholtrop - Jul 31, 2009 om 16:40
84 Antwoorden / 1 Vragen

Bloed bestaat voor een groot deel uit eiwit. Door het warme water in de wasmachine of handwas coaguleert het en verandert het van structuur, waardoor het niet meer oplosbaar is in water. Als dit gebeurd is kun je hoogstens proberen om het eruit te krijgen door de vlek goed voor te behandelen met shout of geconcentreerde biotex en daarna het overhemd met het gebruikte middel op de vlek nogmaals wassen met een gewoon wasmiddel. 90% kans!!!!

Dus leer hieruit : bloed noch met zeep, noch met warm water proberen te verwijderen. Hierdoor gaat het er juist niet uit. Altijd eerst de bloedvlek verwijderen met ruim koud water zonder zeep en dan pas gewoon wassen.

Succes ermee. Janny

jpm
door jpm - Jul 31, 2009 om 16:41
821 Antwoorden / 28 Vragen

Beste Gieter,

Is het bloed er inmiddels uit? Zo niet, de vlekken behandelen als roestvlekken, zie hiervoor de beschrijving zoals anderen die al gaven. Veel succes.

b1
door b1b2m3 - Jul 31, 2009 om 16:51
8 Antwoorden / 0 Vragen

Indien U zojuist een moord heeft gepleegd, kunt U wassen en schuren wat U wilt, maar een forensisch expert zal het altijd vinden. Met vriendelijke groet Pieter.

di
door diniewolters - Jul 31, 2009 om 16:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

als het jou bloedvlek is dan ook met je eigen spuug flink natmaken, je ziet de bloedvlek al meteen oplossen, echt het werkt perfekt, maar onthou wel je : echt je eigen  spuug gebruiken.

lieflijke
door lieflijke - Jul 31, 2009 om 17:23
153 Antwoorden / 59 Vragen

inderdaad koud water en even laten staan, de bloedcellen nemen het water op en ontploffen zo gezegd.

maaar er na: ik ben een grote fan van ossegal eventueel versterkt met goedkoop afwasmiddel, kleurloze/lichte variant.

en anders verbleekt het op den duur wel, als je die ossegal steeds herhaalt, maar meestal is het met een keer wel genoeg.

lachen, die van die moord, heerlijk, echt komisch!!

groeten, lieflijke

famblack
door famblack - Jul 31, 2009 om 17:55
33 Antwoorden / 22 Vragen

Ik verwijder bloedvlekken gemakkelijk door te laten weken in koud water of melk.

Inderdaad niet eerst in de wasmachine, want dan gaat het moeilijker.

Biotex vlekkenspray (rode fles) helpt ook goed.

sunas
door sunas - Jul 31, 2009 om 18:01
22 Antwoorden / 7 Vragen

Spoelglans (van de afwasmachine) inspuiten, goed laten inwerken, zachtjes borstelen en wassen. Ook voor transpiratie en andere vlekken.

mi
door misschien - Jul 31, 2009 om 18:57
32 Antwoorden / 8 Vragen

Een moord zal het niet verdoezelen maar probeer Vanish oxi Gel en je bent binnen 1 á 2 wassen klaar!

harryann
door harryann - Aug 1, 2009 om 08:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

bloedvlekken moet men altijd gelijk met koud water uitspoelen

tdehond
door tdehond - Aug 1, 2009 om 11:10
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Vlekken goed insmeren met Biotex oxi effect, laten intrekken. Vervolgens wassen met normaal wasmiddel + tot eerste streepje Vanish Oxi action.
Ingetrokken  bloedvlekken van loops teefje waren verdwenen uit flanellen dekje voor het hondje.

mi
door misschien - Aug 1, 2009 om 19:48
32 Antwoorden / 8 Vragen

Vanish gel! Even laten intrekken, wassen en over het algemeen is de vlek weg. Anders nog een keertje herhalen. Ik vind het echt super.

Succes!

gi
door gieter - Aug 1, 2009 om 19:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt aan iedereen voor de tips.Ik heb de vlekken er prima uitgekregen met Vanish gel.

hi
door hirihiri123 - Aug 19, 2011 om 12:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een beetje aanstippen met Ossegal zeep. Nu ook vloeibaar verkrijgbaar.