om
door omejoop2 Mar 30, 2009 om 20:39
Voeding & gezondheid

Brabantia garantie stelt niets voor.

Vorig jaar een Brabantia pannenset gekocht met een koekenpan er bij met anti aanbaklaag. Nu laat de anti aanbaklaag volledig los, de vellen kun je er zo aftrekken. Volgens de fabrikant komt dit door oververhitting. Op mijn vraag wat dan de maximum temperatuur mag zijn, werd niet gereageerd. Geen garantie dus. Bij goedkopere pannen heb ik dit probleem nog nooit gehad, en die zijn wel vaker loeiheet geweest.


Zijn er meer mensen die dit probleem hebben met Brabantia pannen of ben ik, zoals de fabrikant beweert, de enige die zo stom is om zijn pan op het vuur te zetten?

13728 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ka
door katjamol - Apr 17, 2009 om 19:01
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

ik heb bij een Tefal pan gehad dat de bodem eraf knalde. Volgens Tefal lag het aan het gebruik van de vaatwasser. Stop jij je pannen ook in de vaatwasser? Dat zou ermee te maken kunnen hebben.

om
door omejoop2 - Apr 17, 2009 om 19:31
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het valt me op dat de fabrikanten altijd een rot smoes verzinnen om garantie af te wenden. Hebben ze je ook uitgelegd waarom een pan niet in de vaatwasser kan? Natuurlijk niet, want het slaat nergens op.


Ik heb 2 papagaaien in mijn huis en een open keuken. Als een anti aanbaklaag te warm wordt, komen er gassen vrij waar de vogels onheroepelijk aan sterven. De vogels leven nog, de Brabantia pan is overleden. Onzin dus, dat de pan te heet is geworden, de anti aanbaklaag is niet goed aangebracht, dat is het probleem, maar dat wordt niet toegegeven. Ze proberen op allerlei manieren van hun garantie verplichtingen af te komen, terwijl een pannetje voor hen slechts een paar euro kost. Ze hebben mij doorverwezen naar de fabrikant van de pannen, een Belgiese firma. Wat het ik hiermee te maken? Ik heb een pan van Brabantia gekocht, niet van de BEKA Group - Stationstraat 127 - 8780 Oostrozebeke in Belgie. Afschuiven en ontmoedigen, zielepoten zijn het. Het gevolg is, dat alles van Brabantie bij mij op het grofvuil is gegaan en ik nooit meer iets koop van Brabantia. Ik heb een appartementencomplex, enig idee wat Brabantia deze handeling kost? En dat allemaal, omdat ze niet op een eerlijke manier zaken doen. Voor een paar euro garantie verlenen doen ze niet, want wij zijn zo dom om een pan op het vuur te zetten en na gebruik in de vaatwasser te doen.


Slimme jongens bij Brabantia en Tefal.

kiran
door kiran - Apr 17, 2009 om 19:39
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@omejoop2


Ooit ... heel lang geleden in de vorige eeuw ...


Mijn 1e pannenset was ook een Brabantia. In die tijd kocht je niet anders. Brabantia was topmerk! En duur! Toendertijd betaalde je al een paar honderd gulden voor zo'n setje.


De handgrepen braken af, randen vertoonden roestplekken. Sierdop op de pan brak doormidden. Al met al? Nooit geen Brabantia meer!


Ik heb nooit meer omgekeken naar Brabantia, dus geen flauw idee, wat voor een bedrag je daar tegenwoordig voor moet neertellen.


Maar heb je een dure set, terug naar de winkel, niet naar de fabrikant, is geen Zeemannetje .... waar verder niks mis mee is, maar van die mag je verwachten dat de kwaliteit minder is! Een koekenpan is om mee te bakken en als de vellen erbij gaan hangen klopt er iets niet.


[enne ... in die tijd had je ook nog geen vaatwassers dus daar lag het niet aan]

sp
door speurneus - Apr 17, 2009 om 19:53
54 Antwoorden / 3 Vragen
0

In een aangetekende brief de leverancier (winkelier) aansprakelijk stellen voor het ondeugdelijk leveren van dit product. Radar heeft voorbeeldbrieven op de site staan. Middels TNT (track en trace) wordt de bezorging/acceptatie van je aangetekende brief op een internetsite vermeld. De leverancier kan zich niet beroepen op de (verstreken) garantietermijn. In dit geval gaat een (redelijke) gebruiksduur (wettelijk) boven de garantieperiode. Geef de leverancier een redelijke termijn voor het herstellen van het defect. Hanteer daarbij de datum in de aangetekende brief. Geef een nauwkeurige opgave van de schade. Stuur een foto van het inferieure produkt en kopie aankoopnota van de pannenset in je aangetekende brief mee en stel de leverancier tevens aansprakelijk voor alle (buitengerechtelijke) kosten. Hij is de tegenpartij en zal het bewijs moeten leveren dat oververhitting heeft plaatsgevonden! Eis beantwoording van je aangetekende brief binnen een redelijke termijn (paar weken). Stel in de brief dat bij onvoldoende of geen reactie verdere (gerechtelijke) stappen zullen worden genomen. Indien de leverancier bij een Geschillencommissie is aangesloten (zie koopvoorwaarden) kun je daar een klacht voorleggen. Stuur een kopie van de aangetekende brief naar de directie (persoonlijk) van Brabantia met het vriendelijk  verzoek om welwillende medewerking. Ook een kopie van je aangetekende brief sturen naar de consumentenbond (produkt-info). Deze brieven normaal verzenden (niet-aangetekend).


Veel succes


sterkearm

om
door omejoop2 - Apr 28, 2009 om 18:42
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik kreeg vandaag een telefoontje van de importeur van Brabantia hier op Curacao met de mededeling, dat ik een nieuwe koekenpan zou krijgen. Ik was verrast, omdat de garantie al was afgewezen. Op mijn laatste 3 e-mails naar Baeckelandt van Beka/Brabantia werd niet eens gereageerd. Ik heb de importeur een mail gestuurd met de melding, dat ik de pan helemaal niet meer wil hebben, omdat ik alles van Brabantia reeds heb weg gegooid. Ik wil de naam Brabantia niet meer tegen komen in mijn huis.
De eerlijkheid gebied mij om toch te vermelden, dat Brabantia hiermee zijn garantie verplichting is nagekomen..

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer