ro
door ronny530 Jan 24, 2009 om 15:48
Voeding & gezondheid

Bril en zorgvezekeraar.

Hallo experts,

Ik heb na 3 jaar weer recht op een vergoeding voor een nieuwe bril. De vorige was een zogenoemde gratis bril van Hans Anders, dit nooit weer. Kunststof glazen die al snel krassen en een slechte nazorg, heb bijna twee uur moeten wachten voordat een neusvleugeltje vervangen werdt. Nu mijn vraag bij wie kan ik terecht voor een goede bril die behalve multifocale ook meekleurende glazen heeft. Vergoeding is € 225,-- Ik wil eigenlijk geen bril van een keten want dat is niet goed bevallen.

M.v.g.

Ronny.

3898 6 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 24, 2009 om 15:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Mag je van je zorgverzekeraar Vrij kiezen waar je bril haalt (vergoed krijgt)  ?

Zou ik voor de zekerheid wel even controleren als je dat nog niet gedaan had.

Verder heb ik van brillen geen verstand ;-)

Succes,

kenwel2
door kenwel2 - Jan 24, 2009 om 16:10
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Ronny, bij de (meeste) verzekeraars ben je geheel vrij om te bepalen waar je je bril aanschaft, als het maar een officiele opticien is... Zelf hebben we een aanvullende verzekering, en kun je eenmaal in de 2 jr. een tegemoetkoming krijgen van 200 euro, dmv. de originele nota te declareren, wij laten een winkel nooit iets zelf regelen of wat dan ook, we rekenen gewoon af, en, je kunt dan ook de meeste korting bedingen, kortom, je kunt beter onderhandelen. Het is wel leuk, dat een opticien je financieele kant van je verzekering wil regelen, echter, dat doe ik liever toch zelf....al was het alleen maar om het finaciele voordeel, wat je kunt bedingen...

Ja, en zelf ben ik al meer dan 50 jaar brildragend, en heb nooit geen plastic glazen willen hebben, die zijn nu niet echt ideaal te noemen,(misschien leuk voor een leesbrilletje) bij het kleinste gebeuren of alleen al verkeerd neerleggen, is dat plastic al naar zijn grootje....niet aan te raden als je echt een brildrager bent dus.

En

 Hans Anders? Ja, die is echt anders.....daar wil ik nog geen bril van, al krijg ik deze voor niets, maar da's per persoon natuurlijk, echt anders...

Succes met je voornemen, Gr. Henri

kiran
door kiran - Jan 24, 2009 om 16:20
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@ronny530

Opticiens

Denk dat u dan al gauw bij een 'particulier' uit zult komen.

Duurder, maar doorgaans een goede (betere) service.

Het Huis  is ook goed zaken doen. Maar ook onderdeel van een klein ketentje.

ro
door ronny530 - Jan 24, 2009 om 16:25
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Ik mag inderdaad vrij kiezen, wel zelf voorschieten en dan declareren. Dat is het probleem niet mag ook wat meer kosten. Ik draag al 37 jaar een bril en ben op mijn 20,ste overgestapt op meekleurende glazen, ideaal met autorijden en zo meer. Bij de bril van H.A. kon dat niet i.c.m. een gratis bril. Wat ik eigenlijk wil weten, wat is het prijs verschil tussen een keten en een onafhankelijke opticien. En die "glazen " van H.A. 1 keer een vuiltje op het brillendoekje en de coating verdwijnt als sneeuw voor de zon, heb ik het nog niet eens over de monturen, lijken zo massaal bij een benzine station weggekocht.

Ronny.

spooky01
door spooky01 - Jan 24, 2009 om 16:40
418 Antwoorden / 56 Vragen

Hoi Henri, ik ben het niet met je eens over je stelling van kunstofglazen. Ik ben al jaren brildragend en heb na 1x glazen al 22 jaar kunstofglazen. Je kunt extra harde glazen kopen en die krassen bijna niet als je ze een beetje normaal gebruikt. En voor de vraagsteller, als je een bril koopt bij een zelfstandige ben je meestal wel duurder uit, maar dat is een eigen keus. En zoals al gezegd informeer bij je zorgverzekering wat de voorwaarden zijn. Groetjes Ingrid

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 25, 2009 om 01:43
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Ronny,

Bij Hans Anders waren we na 1 bril ook genezen.

Sindsdien halen wij, de hele familie, al zo'n 20 jaar onze brillen bij
Fielmann. Dit is een Duitse brillenketen met meer dan uitstekende
service en toch relatief lage prijzen.

In Nederland hebben ze inmiddels ook zaken, doch bij vergelijking met
exact dezelfde bril en kunststof lenzen (je kunt immers niet spreken
van kunststof glazen) bleek de bril in Nederland zo'n 30 % duurder te
zijn dan over de grens.

Als je dicht bij de Duitse grens woont, zou je de bril bij deze brillenketen  kunnen kopen. Ze is gewoon te declareren.

Onze zoon heeft vorige week bij Fielmann in Nordhorn een "steile" bril
met zelfkleurende Zeiss kunststof lenzen gekocht. Hij moest €350,--
betalen. Of ze multifocaal zijn weet ik niet.

Hardware ERror MAN.