rj
door rjooms Aug 7, 2013 om 11:59
Voeding & gezondheid

Bril totaal plan hans anders

ik spaar een jaar bij hans anders voor een multifocale bril nu zegt de website dat mijn voucher een waarde vertegenwoordigt van 229 € ik spaar €11,50 x 12 is € 138 maar een bril kost al gauw € 229 dan is voordeel € 90 nu ging ik een bril bestellen en ik had niks standaard dus een merk montuur en varifocus vision plus glazen goed moet ik extra voor betalen maar aan het eind van de rit werd er van de rekening van € 307 maar € 138 afgetrokken en geen € 224 wat volgens Hans Anders de waarde is na heen en weer gebel werd er gezegd dat ik die €90 alleen krijg als ik alles standaard bestel dus als je goed voor je zicht wil zorgen en geen standaard spullen neem krijg je geen voordeel bij Hans Anders wat vreemd is want volgens mij want de voucher is volgens hun € 229 waard en dat moet zo zijn ongeacht welke montuur en of glazen neem ik spaar voor het voordeel en krijg het nu niet wie kan me helpen met dit op te lossen want ik denk dat ik niet de enigste ben die hier tegen aan loop zo wordt de Hans Anders wel heel rijk
vriendelijke groet
Richard Ooms
P.S. per direct stop gezet zou ik allemaal doen als ik jullie was en ben jaren lid geweest

17425 14 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Aug 7, 2013 om 13:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Waarom via zo'n regeling?U kan toch ook het maandelijkse bedrag op een spaarrekening storten dan bepaalt u zelf wanneer u en waar u de bril koopt.

me
door mein33 - Aug 7, 2013 om 13:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hans Anders bril totaalplan is van toepassing op de "eigenmerkmontuurcollectie", althans zo staat het in de voorwaarden omschreven.
Er is dus geen sprake van oplichting en u krijgt, als u iets anders koopt, toch uw inleg terug.

edrick3
door edrick3 - Aug 7, 2013 om 13:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@valerius-2,

Je vergeet de 'bonus' van € 90 die Hans Anders geeft!

tijger1
door tijger1 - Aug 7, 2013 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar wordt Hans Anders dan heel rijk van? U bent begonnen aan dat spaarplan zonder de voorwaarden goed door te lezen. Maar wat u daar gespaard hebt, is verrekend. Dus niets geen oplichting.

rj
door rjooms - Aug 7, 2013 om 18:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik doe dit plan al bijna 12 jaar ik heb ieder jaar de volledige voucher waarde gehad dus niet alleen me spaar deel ik deed dit voor het voordeel wat je dan zou krijgen van HUN en ieder jaar een merk bril en ander type glazen als standaard maar nu ik sinds vorig jaar naar multifocaal ben overgestapt ineens niet vorig jaar was het zelfde probleem want toen ging ik van enkel naar multi focaal en moest ik 300€ bij betalen want toen was alleen me spaar deel er af getrokken en niet het exra toen kreeg ik na een klacht gedaan te hebben een brief waarin werdt geschreven dat ik ook recht had op die zogenaamde bonus dus niet alleen spaar deel en nu ineens niet meer is wel vreemd want ik heb geen verandering van voorwaarden gehad van hun dus telt de oude voorwaarden zoals die was toch ? en waar men rijk van wordt is het feit dat als ze bij iedereen die een grotere sterkte bril heeft en door de vorm geen multifocaal bril kan dragen door vervorming bij een standaard montuur zijn zogenaamde voordeel van 90€ kwijt is omdat er nu ineens een regel zou zijn dat je alleen dat voordeel heb op eigenmerk vreemd !!! ik reken zo en zo was het al jaren spaar deel + voordeel is je prijs hoger betaal je het verschil boven die 2 samen zo was het en zou het moeten zijn maarja ik werk daar niet dus ik kan dit beleid niet verdedigen zoals sommige van jullie wel doen wat zeer jammer is en ik ben in dit spaarplan getapt voor het VOORDEEL en niet zelf mijn eigen bril volledig betalen want daar is dit plan niet voor opgesteld lijkt mij

tijger1
door tijger1 - Aug 7, 2013 om 18:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik het dus goed begrijp, koopt u elk jaar een nieuwe bril. Nodig of niet nodig.

Ik zou dat maar eens aan Hans Anders meedelen, want op die 12 brillen hebt u dat wel verdiend.

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2013 om 19:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Richard, waarom plaats je geen punten en hoofdletters in je tekst? Oervervelend om het zo te lezen. Ik heb er geen zin in, sorry.

dearagain
door dearagain - Aug 7, 2013 om 19:56
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*Hans Anders doet het gewoon anders!

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2013 om 19:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Alleen de prijs is Anders!

es
door essie02 - Aug 15, 2013 om 10:56
26 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb een "gewone" bril, geen multifocaal en voor mij is het wel degelijk een stuk goedkoper!
Betaal per maand €3 en 1x in de 2 jaar mag ik gratis een (standaard) bril uitzoeken incl. gratis glazen.
Betekent dat ik voor € 72 een compleet nieuwe bril heb, incl. ontspiegeling en extra dun geslepen (-4 en -5). Deed ik niet mee aan dit spaarplan, dan had dezelfde bril mij € 249 gekost.

Dus nee, ik stop niet met dit spaarplan..

tijger1
door tijger1 - Aug 15, 2013 om 10:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@essie02

Wat is daar "gratis" aan?

es
door essie02 - Aug 16, 2013 om 00:43
26 Antwoorden / 6 Vragen

Sorry. Lees: "zonder bijbetaling".

st
door sterredag - Sep 10, 2015 om 14:32
7 Antwoorden / 10 Vragen

Ik ben altijd zeer tevreden geweest over het briltotaalplan.

Er staat in de voorwaarden dat het om eigen merk monturen gaat. Let op het gaat dus om de MONTUREN. Er zit standaard ontspiegeld en kraswerend op de glazen. Dat IS dus standaard bij het briltotaalplan.

Wil je een merk montuur, ja dan moet je bijbetalen. De voucher is waard wat je inlegt en voor dat bedrag kan je dus een Hans Anders Montuur met ontspiegelde en kraswerende glazen ontvangen. Kies je voor wat anders, dan wordt de waarde van de voucher afgetrokken en niet de waarde van de Hans Anders Montuur met ontspiegelde en kraswerende glazen. Lijkt me ook niet meer dan logisch. Want dat is het bedrag wat je inlegt.

Niks oplichterij dus, ik vind het een prima service, heb geen behoefte aan merk monturen en spaar zo makkelijk voor een nieuwe bril. Die ik kan gebruiken 1 x per jaar voor het hele gezin. Dus het ene jaar ik een nieuwe bril, het andere jaar een ander een nieuwe bril. Netjes geregeld.

En hebben ze een actie waarbij de bril goedkoper is los aan te schaffen dan je voucher te gebruiken dan Wijzen ze je daarop. Je voucher is simpelweg de bril waard. Dus het is ook niet zo dat je dan met je voucher de goedkopere bril kan kopen en dan de restwaarde behoudt. Zo werkt een voucher.

mahadma
door mahadma - Sep 10, 2015 om 14:42
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Sterredag, het probleem is al weer opgelost denk ik, de laatste reactie was van vrijdag 16 aug 2013, 00:43 ..........