be
door berkeltje_1 Sep 18, 2005 om 17:26
Voeding & gezondheid

Cake

hallo,

sinds ik een combimagnetron heb, rijzen de produkten niet meer in mijn oven, dit is erg vervelend want ik bak heel graag, heeft er iemand een oplossing voor mij, ik heb al geprobeerd om hem niet meer in het midden tezetten maar op de bodem, maar toch blijft mijn cake en brood plat.

1161 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 18, 2005 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou toch zeggen dat dit allemaal mogelijk moet zijn in een combimagnetron en zeker moet er een knappe cake uit kunnen komen.

Of de combimagnetron is niet goed, defect.
Of hij kan niet goed worden ingesteld.
Of hij wordt niet goed ingesteld.

Dit zijn zaken die jezelf het best kan beoordelen en een cake moet in de oven toch zeker omhoog komen daarin tegen is een brood al tot het juiste volume gerezen voordat deze de oven in gaat.

Wordt het daarbinnen wel heet genoeg?

Oracle

ve
door verwijderd - Sep 18, 2005 om 23:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds 4 jaar een combimagnetron. Het is wel wennen, maar een cake moet je er zeker in kunnen bakken. Ik plaats de cake op een laag rooster in het midden, de baktijd is wel ruim 10 minuten langer dan normaal en de cake wordt niet zo hoog als in een gewone oven. Ongeveer na 20 minuten moet hij echt wel gaan rijzen. Let er wel op dat u alleen de oven-stand (en dus niet de combi-stand) gebruikt. Als het op die manier niet lukt, denk ik inderdaad dat de oven stuk is.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2005 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

rijzen heeft ook te maken met vocht. misschien kun je naast de combi ingesteld te hebben op graden ook een bakje water in je combi plaatsen.

een kookjuf

ve
door verwijderd - Jan 2, 2006 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

op hoeveel vermogen zet je de magnetron?hij moet zeker op minimaal 800 watt staan hoor veel  geluk en  een goed resultaat

ve
door verwijderd - Feb 17, 2006 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een combiemagnetron. Staat bij u ook een funtie van een cake erbij? En dan even tellen hoeveel gram u bakmeel,suiker,boter doet en dat kan u instellen dan krijgt u een tijd in beeld en kan u bakken. ik heb al 2 jaar.

Groetjes Annemarie Stam

ve
door verwijderd - Feb 17, 2006 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Combi? Vermoedelijk doe je Warmte en magnetron samen, en dat kan voor kip of zo, maar taarten en cake bak je met alleen warmte, deze moet buiten bruin en niet vanbinnen, als dit het niet is, weet ik het ook niet, ik maakte namelijk na aankoop van 2e magnetron de fout, de gebruiksaanwijzing niet goed te lezen, ik wist het dus(niet)..

Gozik

ve
door verwijderd - Feb 17, 2006 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

ten eerste  je mag nooit ,zeker niet in het eerste kwartier  de  oven openen,ten tweede wil ik U  er op wijzen dat het beslag  heel veel aandacht  nodig heeft  zeker het cakebeslag  tien min draaien.

en probeer een een eitje extra er aan toe te voegen een cake  is 4 eieren normaal .

maar als U een eitje  er meer in doet  dat scheelt al een heel eind.

ten slotte zet U oven niet hoog in ,het moet 180 graden  zijn en zeker dus op 800 watt

en niet een kleinsnufje zout er bij he

 veel  geluk ,ik hoor het wel

joop

ve
door verwijderd - Feb 17, 2006 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

...zal die cake na 5 maanden nog niet gerezen zijn?  ;-)))

ve
door verwijderd - Dec 22, 2006 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb jarenlang een combimagnetron gehad, maar echte lekkere en goed gerezen cak is me nooit goed gelukt, sinds kort ben ik gelukkig weer in het bezit van een gewone oven.