ro
door roefke Jul 13, 2009 om 17:08
Voeding & gezondheid

Complicatie na stent plaatsen

29 dec 2008 is er een stent geplaats via arm .Kreeg anurisma ,dus operatie aan de arteri brachiales . Nu kan ik 2 vingers niet meer gebruiken en wordt van de vaatchirurg naar neuroloog gestuurd en weer terug .Dus van kasje naar de muur .
Ik kan dus niet werken en heb geen inkomsten omdat ik als zelfstandige werk .Wie kan me helpen .

1885 18 Rapporteer

aquarius
door aquarius - Jul 13, 2009 om 22:07
259 Antwoorden / 63 Vragen

Dag Roefke,

Wat een gedoe. Alleen wel een lastig te beantwoorden vraag voor leken. Hiervoor moet je eigenlijk bij een medicus zijn, in eerste instantie je huisarts. Kan die jou niet behulpzaam zijn?

Neem anders contact op met het Juridisch Steunpunt. Die weten van alles over Patiëntenrecht en zij kunnen je vast wel verder helpen. Het telefoonnummer is 035-6722666.

Sterkte en beterschap.

kiran
door kiran - Jul 14, 2009 om 01:18
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@roefke

Zou de vraag aan/bij de Gemeentelijke Sociale Dienst stellen. Of je dáár moet wezen of het UWV.

Sociale Zekerheid

Zie rechterkant: procedures bijstand. (zelfstandigen)

Beterschap!

ro
door roefke - Jul 14, 2009 om 08:48
6 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reactie.Huisarts heeft me nu door verwezen naar de radboud.De operatie was in dijkzicht ziekenhuis rotterdam gebeurd.Ik ben daar(radb) bij de vaat arts geweest en heb een echo gehad van arm .De radioloog zei dat het hoesje om mijn arm er rommelig uit zag en dat die de zenuw kon prikkelen ,kom ik bij de vaat arts en zie zegt littekenweefsel ,hoef bij hem niet meer terug te komen en hij stuurde me nu naar neuroloog.In rotterdam ben ik ook naar de neuroloog gestuurd en die stuurde me weer terug naar de vaat arts aldaar.Heb nu klachten formulier aangevraagd van dijkzicht en ga er dus werk van maken .Dijkzicht heeft vorig jaar een slagader niet goed afgedrukt gevolg bloeding in hele r arm en schouder problemen waar ik aan geopereerd moet worden.Dit kan nu niet omdat ik dan helemaal niets meer kan .Ik hou jullie op de hoogte .vriendelijke groet Roefke.

birdies
door birdies - Jul 14, 2009 om 13:08
6104 Antwoorden / 31 Vragen

De vraag: wie kan me helpen, is niet echt duidelijk, dat blijkt dan ook uit de antwoorden. Vraag je hulp voor je medische problemen of financiële problemen?

ro
door roefke - Jul 14, 2009 om 13:11
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zoek hulp voor medische probleem,de artsen geven elkaar de schuld .Ik schiet hier dus niets mee op .Ik heb dus ook inkomsten verlies ,waar moet ik zijn om verhaal te halen ?
gr Roefke

getty
door getty - Jul 14, 2009 om 14:02
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als u het idee heeft dat er fouten zijn gemaakt, informeer dan eens bij een (letselschade) advocaat. Mogelijk kan er een procedure gestart worden bij het ziekenhuis als er aantoonbare fouten zijn gemaakt. Er zijn klachtenprocedures en tuchtrecht waar u uw situatie kan laten toetsen. Informeer eerst eens vrijblijvend bij een advocaat, zonder gelijk een zaak te willen starten. Veel advocaten hebben een informatief eerste vragenmoment zonder kosten.

birdies
door birdies - Jul 14, 2009 om 14:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ik zou, zoals aquarius al schrijft, eerst eens langs de huisarts gaan voor meer informatie. Ik vraag me nl. af of hier sprake is van een complicatie als gevolg van nalatigheid c.q. medische fout.

Iedere ingreep kan onverwachte complicaties geven.

Allicht dat je huisarts hier meer van weet.

Andere stap is met behulp van een advocaat naar het medisch tuchtcollege, maar dat is echt een jarenlang proces. En dan zal toch ook eerst vast moeten komen te staan of er medische fouten zijn gemaakt.

Het staat je ook vrij naar een andere specialist te gaan in een ander ziekenhuis. Daarvoor kun je een verwijzing vragen van je huisarts.

ro
door roefke - Jul 14, 2009 om 17:31
6 Antwoorden / 1 Vragen

ls ik meer weet zal ik het melden .Er gaat van de week in ieder geval een klachten brief naar ziekenhuis in rotterdam.
Bedankt voor de steun .
Roefke

ro
door roefke - Jul 14, 2009 om 17:34
6 Antwoorden / 1 Vragen

sorry ,mijn mail is er niet helemaal op gekomen dus wat ik schreef is weg .Maar ik hou jullie op de hoogte.Ga in ieder geval een klacht in dienen en letsel schade bellen .
Roefke

kenwel2
door kenwel2 - Jul 14, 2009 om 19:09
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@roefke: Je huisarts heeft juist gehandeld: Hij stuurt je naar een ander ziekenhuis, second opinion noemen ze dat, wacht eerst eens af, wat de eindkonklusie in het andere (Radbout) ziekenhuis zal zijn. Trek na alle onderzoeken en bevindingen daar, dan een eventuele konklusie, alvorens je 'letselschade' gaat claimen. KOm goed beslagen ten ijs, zotg ervoor dat je alle medische gegevens van je berhandelingen in het andere ziekenhuis in handen hebt, op papier!

Als allereerste zou ik aan je eigen gezondheid denken, je kunt nu (nog) niet gaan beschuldigen, wacht de eindkonklusie eerst af van het andere ziekenhuis...denk aan je genezing als eerste prioriteit, als je genezen bent, kunje ze nog altijd met de feiten om de oren slaan, nu even niet doen!!

Groeten, en Beterschap!!

Henri

ro
door roefke - Jul 14, 2009 om 19:29
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Henri ,
Weet je wat het probleem is/ ik was bij vaatchirurg ,toen neuroloog ,toen vaatchirurg ,toen neuroloog ,nu in radboud vaatchirurg ,die zei littekenweefsel en is uit radboud weg omdat hij het daar een troep vond ,dus die zit nu in heerlen .Hij stuurde me weer naar een neuroloog.Snap je dat ik hier gek van word? Ik heb foto gemaakt van arm en hand .Ik wacht de 23 ste af en laat je weten hoe het afloopt .Bedankt ,Gr roefke (manya)

kenwel2
door kenwel2 - Jul 14, 2009 om 22:08
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo roefke, Manya: Rustig tot de 23e afwachren, maar nogmaals: Denk aan uw gezondheid! Bedankt voor de terugmelding, en we vernemen het wel tegen die tijd.

Heel veel sterkte, en rustig aan! Leg vast een eigen dossier aan, ga vast opschrijven wat er zoal gebeurd is. Erg belangrijk voor als je alles achter de rug hebt, nu eerst ff aan je gezondheid denken.

Groeten,

Henri

ma
door manya - Jul 24, 2009 om 09:52
15 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Henry,
Gisteren naar de neuroloog geweest en ik krijg 5 aug een E M G onderzoek aan zenuwen en spieren van mijn hand.
Als de zenuw geprikkeld wordt door de stent volgt een operatie .Als blijkt dat de zenuw beschadigd is moet ik er mee leren leven.
!2 aug krijg ik de uitslag .Dus afwachten maar weer .
Een operatie is niet leuk ,maar als ik daarna weer kan werken kies ik daar maar voor .
Gr Roefke (manya)

johanpc
door johanpc - Jul 24, 2009 om 09:57
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Zit je Onder twee namen "roefke en manya" op deze site?

Volgens de voorwaarden waar mee je accoord bent gegaan is dat NIET toegestaan!

ma
door manya - Jul 24, 2009 om 10:00
15 Antwoorden / 0 Vragen

sorry ,echte naam is manya.zal voortaan alleen Roefke gebruiken .Bedankt voor de tip .
Gr roefke

kenwel2
door kenwel2 - Jul 24, 2009 om 12:26
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Roefke (alias Manya) Wens u veel sterkte op 5 aug. as. met het onderzoek (EMG) of voluit, electromyografie. Hopelijk valt het allemaal erg mee. Ook hoop ik dat de uitslag gunstig zal uitvallen voor u. Verder maar even nergens op vooruit lopen, en rustig wachten op de uitslag 12 Aug. as.

Groeten, Henri

ma
door manya - Oct 23, 2009 om 15:48
15 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ,
Ik heb je advies opgevolgd en een kantoor in Emmen gebeld.Ik moet alle gegevens opvragen en als ik 85% kans heb om te winnen gaan ze met mij in zee.Het probleem is dat iedereen elkaar de hand boven het hoofd houd en ik moet kunnen aantonen dat het een fout is en geen complicatie.!0 mei heb ik een afspraak in het LUMC te Leiden voor arm ,bleek uit onderzoek dat de zenuw afgekneld wordt.In de radboud kunnen ze niets voor me doen .Dus afwachten weer .Bedankt nog voor je reactoe .Gr Manya

ma
door manya - Oct 23, 2009 om 15:58
15 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Henry ,Ik denk dat ik een derde naam ga nemen ,(radeloos) hahahah .kan de 10de nov terecht nij een neurochirurg in Leiden.Eindelijk wordt er iets onder nomen .Zenuw zit knel en is overprikkeld,nu kijken wat er gebeuren gaat.Ik zou jullie op de hoogte houden als ik meer wist ,dus bij deeze.
Gr Manya