natuurmens
door natuurmens Nov 14, 2011 om 13:00
Voeding & gezondheid

De gele afval container

Bij de apotheek kan je een gele afval bak verkrijgen hiervoor dien je statiegeld te betalen. Daarna kon je de gele bak omruilen voor een legen.
Nu heb ik vernomen van een verzorgende dat je iedere keer als je de bak inlevert ervoor moet gaan betalen. Het gaat om een kleine vijf euro per keer. Ik ben verplicht verbruikten medicatie verpakking geregistreerd af te voeren. Ik heb van verzorgende vernomen dat naalden die hier ook in horen niet meer in de bak worden gedaan omdat de bak dan snel vol zit. Maar in het gewonen afval terecht komen. Veilig is dit niet. Maar ja je ben chronische ziek en de kosten zijn al hoog om veel voorzieningen niet meer worden vergoed zoals handschoenen enz. en als je van 30 euro per week moet leven. Kan ik dit toch niet betalen feitelijk word je gedwongen de afval bij het gewonen afval te doen.

2713 4 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Nov 14, 2011 om 13:32
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Bestudeer de website van Circulus eens. Deze gaat onder over het gratis ophalen hiervan. Servicenummer 0900-9552.

zwemmer
door zwemmer - Nov 14, 2011 om 13:56
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dit geldt als ik het goed gezien heb voor bepaalde gemeenten (Zutphen, Apeldoorn, Ede, Deventer). Wie weet kan men u daar aan adressen van andere ophaaldiensten/-punten helpen die wellicht gratis werken.

natuurmens
door natuurmens - Nov 30, 2011 om 12:11
158 Antwoorden / 4 Vragen

Het is een aardige tip van je maar sommige verpakkingen dienen geregistreerd te worden afgevoerd en gele container kan je zelf niet openen. Je mag medicijnen zelf niet in de chemo bak van de gemeente doen. Deze laat ze rustig in de bak zitten.

Ik kies niet voor medicijn gebruik maar men wil wel aan de chronische zieken goed verdienen dat valt me wel op.

natuurmens
door natuurmens - Mar 15, 2012 om 13:35
158 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben er nu achtergekomen dat de verwijderings bijdragen voor medische afval verrekenend zijn in de medicijnen alleen dat huisarts houden apotheken hier extra aan willen verdienen. Dus de gele container gratis bij de betreffende medicijnen dienen te verstrekken zoals naalden, spuiten of spullen die niet met de huid in aanraking mogen komen en het registreer dient worden afgevoerd.