kvkem
door kvkem Jan 12, 2014 om 14:06
Voeding & gezondheid

Dela uitvaartverzorging

Als kerkhofbeheerder stuur ik de rekening van een uitvaart naar de nabestaanden, behalve als de uitvaartverzorger de Dela is. Dit omdat de meeste klanten van de Dela een contract hebben. Is dit niet het geval, dan stuurt de Dela een gespecificeerde rekening naar de nabestaanden. Nu werd ik laatst benaderd door een nabestaande die vroeg hoe het kan dat hij in de rekening van de Dela kostenposten ziet die ik niet op de rekening voor de Dela heb gezet. Totaal voor een bedrag van 575 euro. Heeft hier iemand ervaring mee of dit een incident is of dat dit vaker voorkomt. Een niet oplettende nabestaande wordt hier wel erg benadeeld.

2077 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jan 12, 2014 om 14:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Over Dela zijn hier vaker klachten gepost, tik eens in het zoekvakje bovenaan Dela.

Cookies
door Cookies - Jan 12, 2014 om 15:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Komt vaker voor, hoor. Yarden schijnt er ook een handje van te hebben posten dubbel of ten onrechte op te voeren.

cooperatiedela
door cooperatiedela - Jan 13, 2014 om 11:37
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dag kvkem,

Ik las je vraag en beantwoord deze namens coöperatie DELA, zodat we je kunnen helpen inzicht te krijgen in wat er is gebeurd.

Om dat te kunnen hebben we wat specifieke informatie nodig over de uitvaart. Dan kunnen we de uitvaart opzoeken in ons systeem en de betrokken uitvaartverzorger vragen om mee te kijken. Die specifieke details bevatten privacygevoelige informatie. Daarom wil ik je vragen of je het goed vindt als we je over je vraag bellen.

Mocht je daarmee akkoord zijn, dan kun je je telefoonnummer naar mij mailen via szonjee@dela.org. Ik zorg er dan voor dat dit bij de juiste persoon terechtkomt.

Ik hoop dat we je vraag op die manier kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Sam

online specialist
coöperatie DELA

kvkem
door kvkem - Jan 13, 2014 om 17:35
5 Antwoorden / 2 Vragen

Inmiddels contact gehad met de heer Zonjee van de Dela. Hij heeft mij verteld dat het niet de definitieve rekening, maar een inschatting van kosten is. Voor nabestaanden in deze droevige omstandigheden lijkt mij het toch geen prettig idee dat er voorlopig allerlei kosten worden opgevoerd die hopelijk laten niet worden doorberekend.

zoekster
door zoekster - Jan 13, 2014 om 17:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja ja, een inschatting, natuurlijk! Waarom eigenlijk een inschatting, ze krijgen toch van u gewoon een rekening? Merkwaardig...

pi
door pieterwolters - Jan 13, 2014 om 19:58
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht kosten die niet direct met het kerkhof te maken hebben?

fl
door flessebon - Jan 13, 2014 om 21:12
418 Antwoorden / 7 Vragen

Lijkt wel op het instaptarief bij een ov-chipkaart? Merkwaardig verhaal.

cooperatiedela
door cooperatiedela - Jan 14, 2014 om 14:01
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dag kvekem en medelezers,

Ik denk dat het goed is om te verduidelijken waarom DELA nabestaanden een voorlopige kostenopgave stuurt. We doen dit om gemaakte afspraken rondom de uitvaart samen te vatten en kosten inzichtelijk te maken. De voorlopige kostenopgave wordt door nabestaanden erg gewaardeerd.

Ook zorgen we er op deze manier voor dat alle kosten die gemaakt worden, in één overzicht terugkomen. DELA faciliteert dit door eerst een overzicht te sturen en 6 weken na de uitvaart een definitieve eindnota (wanneer alle definitieve kosten van verschillende partijen bekend zijn).

De voorlopige kostenopgave geeft slechts een indicatie van de kosten en is dus geen eindnota. Niet gemaakte kosten berekenen wij uiteraard niet door aan de nabestaanden.

Ik hoop dat jullie door deze toelichting meer inzicht hebben in onze werkwijze. Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze gerust. We beantwoorden ze graag.

Met vriendelijke groet,

Sam