Dit is waarschijnlijk niet de goede plek om mijn vraag te stellen maar kom er niet achter waar dan wel. Ik werd echter vandaag benaderd door het Rode Kruis met de vraag of ik iets wil doneren per maand. Ik doneer al jaren 5 euro per maand aan het Rode Kruis. Mijn antwoord was dat ik wel 6 euro wil gaan doneren. Vervolgens wordt de vraag gesteld of dat ook 6,50 euro mag zijn. Mijn antwoord is dat ik ipv 5 euro wel 6 euro wil doneren. Dan wordt mij gevraagd of ik eventueel 7,50 euro wil doneren. Nee, wel 6 euro want ik steun ook nog andere doelen. De medewerkster weet vervolgens niet of het wel mogelijk is om 6 euro te doneren, 1 euro meer dan afgelopen jaren. Zij gaat het vervolgens navragen en ik krijg het antwoord dat het niet mogelijk is om het bedrag te verhogen met een euro maar wel met 1,50 euro, of 2,50 euro. Op mijn vraag waarom dit zo is krijg ik geen antwoord, wel kan ik naar de website gaan om daar het bedrag te verhogen. Wat is dit voor een grote onzin???? Zijn ze al niet meer blij met een euro. Ik krijg ontzettend de neiging om deze donatie te gaan opzeggen, wie het kleine niet eert.....
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
[quote=mahadma schreef op vrijdag 9 okt 2015, 19:47]Als u werkelijk door het rode kruis gebeld bent, zou ik maar één ding doen. STOPPEN met alles. Bel eens zelf naar het telefoon nummer van het rode kruis via google en check eens even of dit (in mijn ogen) idiote verhaal klopt.
Als u werkelijk door het rode kruis gebeld bent, zou ik maar één ding doen. STOPPEN met alles. Bel eens zelf naar het telefoon nummer van het rode kruis via google en check eens even of dit (in mijn ogen) idiote verhaal klopt.
Telefoonnummer gecheckt, is helaas hetzelfde nummer als waar ik door gebeld werd officieel van het Rode Kruis. Jammer genoeg voor alle in nood verkerende mensen. Dit kost het Rode Kruis waarschijnlijk nog meer doneurs. Wat een onzin!!!!!!!
In 2013 is het salaris van de directeur van het Nederlandse Rode Kruis vastgesteld op €135.000 inclusief vakantiegeld. De afgelopen jaren is dit salaris gelijk gebleven. De sociale lasten en pensioenpremie bedragen €28.000 en de overige vergoedingen en kosten €11.000. Ook G de V, per 1 januari 2014 aangesteld als nieuwe directeur, krijgt het bovengenoemde salaris.
In 2013 is het salaris van de directeur van het Nederlandse Rode Kruis vastgesteld op €135.000 inclusief vakantiegeld. De afgelopen jaren is dit salaris gelijk gebleven. De sociale lasten en pensioenpremie bedragen €28.000 en de overige vergoedingen en kosten €11.000. Ook G de V, per 1 januari 2014 aangesteld als nieuwe directeur, krijgt het bovengenoemde salaris.
Effe rekenen: totaal salariskosten € 174.000,00, dat gedeeld door € 5,00 per maand van onze vraagsteller = 0,0344827586% van zijn gift.
u bent er inmiddels achter hoe het precies in elkaar zit volgens mij. Het is triest hoe sommige goede doelen blijkbaar alles uit al jaren trouwe donateurs proberen te persen. Persoonlijk met een andere landelijke stichting helaas ook iets dergelijks meegemaakt. Daarbij was er zogenaamd ook ineens sprake van een jaar abonnement waardoor men meende nog eens extra te kunnen incasseren. Bij navraag over het bewijs van dit abonnement moest men uiteraard dit antwoord schuldig blijven. Bij de vraag of wij hierop juridische stappen moesten ondernemen om deze flauwekul te beëindigen bleek er ineens geen abonnement te zijn en werd het bedrag gestorneerd. Uiteraard meteen het donateurschap beëindigd. Het geeft wel aan hoe veel goede doelen in Nederland in elkaar steken. Het Rode Kruis is blijkbaar ook een actie gestart om te proberen om meer geld uit jaren trouwe donateurs te persen. Als ik u was zou ik er meteen mee stoppen. Als u aan een goed doel wilt schenken en u heeft de mogelijkheid om dat direct te doen bij de plaats/mensen die er ook gebruik van maken lijkt mij dat de beste optie. Dan blijft er op zeker ook nog het minst aan de bekende 'strijkstok' hangen.
Wat een dwaze bedoening van het Rode Kruis. Dat ze bellen om de maandelijkse donatie te kunnen verhogen, is al vervelend, maar nog tot daar aan toe, maar dat dat dan per se met € 1,50 moet? Ik zou ook mijn donatie machtiging intrekken.
Dank voor jullie reacties, ik ben zo boos, tjee wat een organisatie. Probeer ik mijn incasso bij ING stop te zetten maar dat is ook nogal een grote kunst, lukt niet. Weet iemand of hier ook iets mee gedaan wordt door Kassa??
[quote=mayra123 schreef op vrijdag 9 okt 2015, 21:06]Dank voor jullie reacties, ik ben zo boos, tjee wat een organisatie. Probeer ik mijn incasso bij ING stop te zetten maar dat is ook nogal een grote kunst, lukt niet. Weet iemand of hier ook iets mee gedaan wordt door Kassa??
Beste mayra123,
zie ook eerdere reacties. Het stopzetten is vrij eenvoudig, u stuurt het Rode Kruis een mail waarin u aangeeft dat u uw donateurschap met onmiddellijke ingang stop inzet. Vervolgens belt u uw bank, ING, waarin u aangeeft dat u het rekeningnummer van het Rode Kruis wilt laten blokkeren om geld af te laten schrijven van uw rekening. Daarmee zou het eenvoudig geregeld moeten zijn.
@mahadma: zo hoog vind ik het salaris niet van de directeur. Hij zal er heel wat harder voor moeten werken dan die Mathijs die 500.000,- op strijkt om een programmaatje te presenteren.
Het gaat hier over het rode kruis en niet over iets anders, Carola83. Ik vind dit salaris exorbitant hoog. Vooral als het met centjes, 5, 10, 20, 50 cent muntjes en euro's bij elkaar gecollecteerd (gebedeld ......... moet worden) moet worden. Er gaat van elke euro die men geeft voorlopig maar 0,779 naar het goede doel .............. mede door dit salaris en de rest van de overheadkosten.
Blokkeren van een rek.nr bij ING is simpel. Kies onder betalen voor incasso's, klik vervolgens op het tabblad bedrijven. Hierin vindt u o.a het Rode Kruis. klik dit aan en klik vervolgens op blokkeren. Er kan dan geen afschrijving meer gedaan worden door hen. Stuur vervolgens een bericht naar het Rode Kruis met de vermelding dat u de machtiging intrekt. Vermeld hierbij het machtigingsnummer en het Incassant ID. Deze nummers vindt u als u op de laatste incasso van het Rode Kruis klikt.
Laat u zich niet intimideren en vervolg uw eigen visie, namelijk slchtoffers helpen via het Rode Kruis. U doneert al jaren lang een bedrag en was bereid hier een extra Euro aan toe te voegen. Uw beslissing om evtl. € 6,- te spenderen zonder inmenging van één of andere domkop bij het Rode Kruis (of mogelijk een ingehuurd buro?), blijft uw eigen beslissing om slachtoffers te helpen.
Op de website staat, dat u ieder bedrag kunt doneren, dus ook € 6,- of € 5,88!
[quote=mahadma schreef op vrijdag 9 okt 2015, 22:26]Het gaat hier over het rode kruis en niet over iets anders, Carola83. Ik vind dit salaris exorbitant hoog. Vooral als het met centjes, 5, 10, 20, 50 cent muntjes en euro's bij elkaar gecollecteerd (gebedeld ......... moet worden) moet worden. Er gaat van elke euro die men geeft voorlopig maar 0,779 naar het goede doel .............. mede door dit salaris en de rest van de overheadkosten.
Dat geld voor die andere kwibus wordt ook met muntjes bij elkaar geschraapt!
Je kan niet verwachten dat een directeur van zo'n grote organisatie voor een modaal loontje werkt. Zijn salaris valt netjes binnen de Balkenende norm die van een simpele presentator niet!
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 9 okt 2015, 22:46][quote=carola.83 schreef op vrijdag 9 okt 2015, 21:46]Automatische incasso kan via internetbankieren binnen een paar seconden worden stop gezet.
Maar dat is blokkeren. Om de machtiging echt in te trekken, kan je bij ING een formulier uitprinten en dat naar dat bedrijf zenden.
Dat klopt, kunnen ze meteen niks meer incasseren. Wat is daar mis mee?
Overigens vind ik wat het RK doet ronduit belachelijk en onbeschoft.
Ik herhaal: Mogelijk heeft u 'een domme gans' van een ingehuurd buro aan de lijn gehad. Misschien daarover het Rode Kruis direct berichten om verdere schade af te wenden? Vraag misschien eens na, of deze mensen op provisiebasis werken en of het duidelijk is, dat dit soort blamages contra-productief werken.
Het doel om slachtoffers te helpen blijft onveranderd positief bij donoren.....hopelijk!
Het rode Kruis zit al enige tijd in geldnood. Dit tekort ontstaat omdat de hulpvraag in binnen en buitenland flink toeneemt. Nu, vanwege de grote instroom in Nederland, is de vraag naar hulpgoederen in Nederland ook extreem toegenomen. Om aan de vraag te kunnen (blijven) voldoen is er meer geld nodig en wordt er ook een beroep gedaan op de reeds bestaande donateurs om hun bijdrage te verhogen. De (ingehuurde) medewerkers zullen de opdracht hebben mee gekregen om er een zo hoog mogelijke nieuwe donatie bij de donateur los te peuteren, wat op zich niet zo onbegrijpelijk is, al is de wijze waarop dit bij u heeft plaatsgevonden een beetje amateuristisch gepresenteerd. Het staat u als donateur uiteraard geheel vrij om hierin mee te gaan of het te laten zoals het is. Het bedrag dat wordt gedoneerd bepaalt de donateur geheel zelf. U kunt uw donatie gewoon laten zoals die nu is of verhogen met elk willekeurig bedrag zoals u dat wilt.
Inmiddels heb ik het Rode Kruis op deze discussie en negatieve trend geattendeerd en gevraagd om zèlf een bericht op dit forum te plaatsen. Hopelijk met een duidelijke uitleg, met het doel om imago-beschadiging verder te vermijden.........Alle aanbevelingen van het lapidare opzeggen gaat inderdaad op kosten van de juist toenemende hulpbehoevenden.
[quote=hänschen klein schreef op zaterdag 10 okt 2015, 11:52]Het bericht aan info@redcross.nl is helaas teruggekomen en het contactformulier zal binnen veertien dagen gelezen worden........
Waarom gooi je het niet op Twitter of Facebook? Werkt stukken sneller.
[quote=carola.83 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 11:57][quote=hänschen klein schreef op zaterdag 10 okt 2015, 11:52]Het bericht aan info@redcross.nl is helaas teruggekomen en het contactformulier zal binnen veertien dagen gelezen worden........
Waarom gooi je het niet op Twitter of Facebook? Werkt stukken sneller.
Bedankt voor de TIP, maar ik ben ouderwets NIET op deze fora aanwezig. Misschien doe je het plaatsvervangend wanneer je daar meer heil in ziet? Het gaat tenslotte om imago-schade op kosten van hulpbehoevenden waarvan het Rode Kruis momenteel nog geen weet heeft.
Voorlopig heb ik mijn donatie stopgezet totdat ik een zinvol antwoord. De medewerkster die ik gisteren sprak heeff tijdens ons gesprek notabene moeten overleggen, ik neem aan met een meerdere, of ik ook 6 euro kan doneren. Dat is dan toch mooi een extra euro, dacht ik zo. Ook ik heb het rode kruis een mail gestuurd en krijg die ook weer terug. Ben benieuwd want hier worden idd mensen door gedupeerd.
[quote=mayra123 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 12:12]Voorlopig heb ik mijn donatie stopgezet totdat ik een zinvol antwoord. De medewerkster die ik gisteren sprak heeff tijdens ons gesprek notabene moeten overleggen, ik neem aan met een meerdere, of ik ook 6 euro kan doneren. Dat is dan toch mooi een extra euro, dacht ik zo. Ook ik heb het rode kruis een mail gestuurd en krijg die ook weer terug. Ben benieuwd want hier worden idd mensen door gedupeerd.
Ik vind jouw 'voorlopige' reactie prima. Een Rode Kruis, dat on-professioneel werkt en niet bereikbaar blijkt te zijn, heeft het verdiend het even voor de kiezen te krijgen moet alerter worden, ook wanneer het hoofdzakelijk met vrijwilligers werkt, is dit gestuntel niet meer van deze tijd......met alle gevolgen!
[quote=mayra123 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 12:12]Voorlopig heb ik mijn donatie stopgezet totdat ik een zinvol antwoord. De medewerkster die ik gisteren sprak heeff tijdens ons gesprek notabene moeten overleggen, ik neem aan met een meerdere, of ik ook 6 euro kan doneren. Dat is dan toch mooi een extra euro, dacht ik zo. Ook ik heb het rode kruis een mail gestuurd en krijg die ook weer terug. Ben benieuwd want hier worden idd mensen door gedupeerd.
@mayra123,
U heeft naar alle waarschijnlijkheid iemand aan te telefoon getroffen die nog niet goed/voldoende was ingevoerd in de materie, misschien wel haar eerste gesprek m.b.t. dit onderwerp, vandaar dat er even navraag werd gedaan. Iedereen start een (inhoudelijk) gesprek weleens verkeerd lijkt mij en is dat nou zo onvergeeflijk, nee toch !! Het Rode Kruis zal dit soort activiteiten niet zelf uitvoeren, maar hiervoor een callcenter inhuren. Mocht daar iets niet helemaal, naar uw wens, zijn gegaan dan kan dat toch nog geen directe aanleiding zijn om dan maar direct te stoppen met uw (hoognodige) donatie, juist nu de "nood" het hoogst is. Hoewel een opmerking, zoals aan u gedaan, wel vreemd kan overkomen lijkt mij in dit geval enig begrip voor een missertje wel op z'n plaats. Maar, u beslist natuurlijk wel helemaal zelf hoe u hiermee meent te moeten omgaan.
@Mayra, als u stopt met uw donatie geef ik u 100% gelijk.
Dit gedrag van het Rode Kruis noem ik (ook) gewoon: a-sociaal en (wel heel erg) brutaal!
Zelf een keer een SMS-donatie gedaan. Wat denk je: een poos later werd ik gebeld of ik nog meer wilde doneren...... Gelijk medegedeeld dat dit de laatste keer was voor die club. Ze worden steeds brutaler.
Als dit het enige missertje zou geweest zijn, oke, maar dat is niet zo. Dan nog vindt ik dat als iemand dit vanuit een callcenter doet, voor zo'n belangrijke wereldwijde organisatie waar zo veel van afhangt etc zich geen fouten kan en mag permiteren. Dit is daar namelijk het gevolg van. Mijn donatie heb ik voorlopig stopgezet in de hoop dat ze wakker geschud worden. Ik denk dat mijn zes euro bij een andere belangrijke organisatie wel gewaardeerd worden. Waar het gesprek trouwens mee begon is dat ze eigenlijk niet eens mochten bellen ivm het bel me niet register en je privacy maar gezien de hoge nood deden ze dat nu toch. Tja!!!!
Naar aanleiding van een soortgelijke vraag van een ander zgn. "goed doel" ben ik mij enige maanden geleden eens gaan verdiepen in de salarissen van directieleden en/of bestuurders van dergelijke "liefdadigheids-instellingen". Hoewel ik begrijp dat dergelijke organisaties niet alleen op vrijwilligers kunnen draaien en dat er een goed functionerend bestuur moet zijn, ben ik wel geschrokken van de bedragen die worden betaald aan deze directeuren en bestuurders. En alleen bij een top-salaris houdt het niet op, de onkostenvergoedingen overtroffen mijn stoutste verwachtingen. Het zal wel zeer naïef overkomen, maar ik had niet bedacht dat er bedragen worden uitbetaald die het inkomen van de Minister-president ruimschoots overstijgen en dan gaat het niet over een enkele uitzondering.
Mijn keuze voor een nieuw "goed doel" was daarna snel gemaakt ! ;-))
Buiten dat mebo, laatst werd bekend enkele goede doelen aan huur betalen. Dat zijn enorme bedragen. Bedragen waar een donateur van schrikt. Kopen of verhuizen lijkt dan goedkoper.
Wij zijn ook gestopt met onze donatie aan het is rode kruis! We hadden een automatsiche incasso. Omdat dit een keer mis was gegaan kregen we een soort van aanmaning om het alsnog binnen 10 dagen over te maken! Dit maakte ons zo boos dat we ermee zijn gestopt! Nu ik uw verhaal lees zijn we helemaal blij dat we gestopt zijn met deze malavide organisatie! Ik vind het ook belachelijk dat iemand zoveel salaris moet krijgen bij dit soort instellingen, met andere woorden gaat een groot deel van de donaties dus op aan de salarisen van die grootverdieners i.p.v. naar de mensen die het hard nodig hebben!
De meeste goede doelen krijgen zoveel geld van loterijen en via subsidies binnen dat collecteren en doneren een soort folklore is geworden. Verdiep je eerst in de jaarverslagen voordat je iets geeft. Tegenwoordig is het eigenlijk niet meer nodig. Doe je het dan alleen om jezelf een goed gevoel te geven? Kijk eerst of het wel noodzakelijk is.
Zo stoor ik me al jaren aan het gedrag van Kinderpostzegels. Er wordt aan de kinderen niet gevraagd of ze langs de deur willen gaan voor de kinderpostzegels. Nee, er worden gewoon lijsten bij de school afgeleverd en uitgedeeld aan de kinderen. En een enkel setje kun je niet meer bestellen. Ook voor de veiligheid van de kinderen moeten ze dit maar stoppen.
[quote=philip36 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 22:47]Zo stoor ik me al jaren aan het gedrag van Kinderpostzegels. Er wordt aan de kinderen niet gevraagd of ze langs de deur willen gaan voor de kinderpostzegels. Nee, er worden gewoon lijsten bij de school afgeleverd en uitgedeeld aan de kinderen. En een enkel setje kun je niet meer bestellen. Ook voor de veiligheid van de kinderen moeten ze dit maar stoppen.
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.
de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende
...
Lees meer
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde. Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat. Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten. Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op
...
Lees meer
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.