ge
door gerard55 Dec 27, 2014 om 10:18
Voeding & gezondheid

Dr. Ho elektrostimulator

Wie heeft ervaring met de Dr. Ho elektrostimulator? Graag serieuze reacties, want ik lees vaak vooroordelen over dit soort apparaten die ik zelf ook kan bedenken. Er zijn vast wel mensen die zo'n apparaatje hebben gekocht en gebruikt. Hoe werkt het bij u/jou.

164021 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2014 om 11:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Alleen al het feit dat zo'n apparaat bij TommyTeleshopping wordt aangeboden .....

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2014 om 13:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo'n ding wordt vaak voorgeschreven door een pijnpoli en kan dan goede resultaten geven. De naam is Tens.

Wordt voorgeschreven op een medische indicatie op huurbasis uit de basisverzekering, gaat wel ten laste van het eigen risico. Superduur.

Regelmatig ook bij Lidl te koop voor een aanzienlijk lager bedrag, dacht rond de 30 tot 40 euro. Net zo goed.

di
door digioma - Dec 27, 2014 om 13:41
646 Antwoorden / 29 Vragen

Op advies van m'n orthopedisch chirurg en de pijnpoli gebruik ik de Tens Eco 2.
Wordt nog vergoed door de ziektekostenverzekering (6 maanden) daarna zelf aanschaffen.
Achmea vergoed slechts 1 model, te bestellen bij 1 bepaalde leverancier (375 euro). Even uitzoeken welke dat is. Ik ben elke de 4 weken onder controle in het ziekenhuis. Zij stellen ook het programma en de frequenties in. Ook moet je op een schema het resultaat bijhouden.
Helpt 't? Ja, maar je moet heel consequent te werk gaan en ECHT driemaal per dag gedurende een half uur het apparaat gebruiken; ook als je eigenlijk geen zin hebt. Ik heb de plakkers links en rechts van de ruggengraat (nooit erop) en dan heb je hulp nodig om deze te plakken. Kan er mee achter de laptop zitten, dus niet zo erg.
't Is géén geneesmiddel, maar een pijnbestrijder; dat is een wezenlijk verschil. Daarom zal het ook langdurig gebruikt moeten worden.

Buurman aan de overkant heeft het apparaat via hun verzekering, maar gebruikt het "af en toe", dat is dus niet de bedoeling.

ge
door gerard55 - Dec 27, 2014 om 13:42
57 Antwoorden / 11 Vragen

Edrick3, jij kan vast niet goed lezen, want jouw antwoord is er een waar niemand iets aan heeft. Ik schreef nog: niet doehoen....;-)

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2014 om 14:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Via Google kunt u lezen dat de werking van zo'n apparaat ten sterkste wordt betwijfeld. Het zal wel. Mijn partner had een paar jaar geleden zeer ernstige pijnklachten, overgehouden van een grote aanval van gordelroos. Niets hielp, zelfs injecties niet in de onderrug. Nadien de tens en daarmee konden de klachten allereerst sterk verminderd worden en na verloop van tijd was het over.

Of dat door die Tens kwam? Of dat het ook gewoon na verloop van tijd overgegaan zou zijn? Ik weet het niet, dat kan men niet uitproberen tenslotte.

tenormin
door tenormin - Dec 27, 2014 om 14:10
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=digioma schreef op zaterdag 27 dec 2014, 11:53]
Ik heb de plakkers links en rechts van de ruggengraat (nooit erop) en dan heb je hulp nodig om deze te plakken.

@gerard55, heb de tens niet zelf (daarom even een stukje van Digioma gequote) maar ik help mijn vriendin met het opplakken. Haar helpt haar redelijk tot goed maar heeft daarnaast toch ook om de andere dag morfine pleisters nodig. En zoals digioma ook schrijft: niet knoeien met soms wel soms niet gebruiken.

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2014 om 15:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gerard55 schreef op zaterdag 27 dec 2014, 13:42]Edrick3, jij kan vast niet goed lezen, want jouw antwoord is er een waar niemand iets aan heeft. Ik schreef nog: niet doehoen....;-)

Ja, maar ik ben wel eens eigenwijs;-)
Hoop dan dat iemand toch verstandig is.
Maar kan me voorstellen dat je naar een oplossing zoekt als je met pijnklachten zit.
Zou dat dan toch via een pijnpoli en/of de behandelend arts en/of fysiotherapeut bespreken.

Suc6

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2014 om 15:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie op Google dat er zelfs een draadloze is met afstandsbediening.

zwemmer
door zwemmer - Dec 27, 2014 om 19:01
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Probeer eens na te gaan waar de pijn vandaan komt. Met uitwendige behandelingen of medicijnen - ook dat nog- bereik je niet veel. Behalve dat je er een stuk armer van wordt.

ge
door gerard55 - Dec 27, 2014 om 19:08
57 Antwoorden / 11 Vragen

Dank jullie allen. Als ik het zo lees dan kan het de moeite van het proberen waard zijn. Zo'n Dr. Ho kost €100. Dat is te betalen, vind ik. En als Lidl er eerdaags een aanbiedt, dan is het nog goedkoper ;-)
En Edrick3 meestal is de dokter al een passeert station. ik heb zelf een prima huisarts, maar ik begrijp ook dat het ook voor een arts soms ophoudt. Zeker omdat ze beperkt worden door zorgverzekeraars. Het mag niks kosten he. Gelukkig kan ik het betalen en vandaar dat ik dan toch kijk naar een apparaatje als Dr. Ho of iets dat gelijkwaardig of beter is. Ouder worden is voor mij leuk, maar de bijna chronische pijntjes zijn vaak vervelend. Ik zie het als luxe als daar wat tegen kan worden gedaan.

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2014 om 19:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toets een tens in op Google of electrostimulator. Er staan er verscheidene.

Die draadloze waar ik over schreef, schijn je 14 dagen te kunnen uitproberen.

Succes gewenst.

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2014 om 20:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerard55,

..... ik heb zelf een prima huisarts, maar ik begrijp ook dat het ook voor een arts soms ophoudt. Zeker omdat ze beperkt worden door zorgverzekeraars. Het mag niks kosten he. ....
Maar de reguliere arts kan je eventueel wél verwijzen/adviseren naar andere mogelijkheden.
Maar goed, als je het je kunt permitteren is een alternatief het proberen waard.
Veel mensen hebben al profijt van placebo's.
De menselijke geest is een vreemd iets.
Ik wens je veel succes en hopelijk heb je er profijt van.

Met vr.gr.

ge
door gerard55 - Dec 27, 2014 om 20:30
57 Antwoorden / 11 Vragen

Dank je Tijger1. Ik heb het bekeken en inderdaad een fraaie aanbieding. Echter alleen voor de onderrug. Voor als nog kies ik dan toch de losse pads zodat mijn knie klachten en ook hoofdpijn en schouderklachten van mijn dochter te behandelen zijn. Zo slaan we hopelijk meer vliegen in één klap ;-)

aurora1
door aurora1 - Dec 27, 2014 om 22:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u Tens op internet intikt ziet u ook een optie afbeeldingen van tens. U zou daar eens kunnen kijken naar het model/modellen van uw voorkeur.
Als u bij een webwinkel wilt bestellen, kijk dan goed of er klachten over deze webwinkel bestaan en bijv. of het een Nederlandse winkel is die bij deThuiswinkel aangesloten is. Zoek ook over het merk uit of daar klachten over te vinden zijn.

kathy1978
door kathy1978 - Dec 27, 2014 om 23:16
69 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ken persoonlijk die een officiele TENS heeft. Deze mevrouw heeft zware pijnklachten van de aangetaste zenuwen in haar benen. Als de TENS niet aanstaat kan ze amper nog een been voor het andere zetten van de pijn.
Met de TENS aan voelt ze wel dat deze pulsen geeft maar is het aanvaardbaar en kan ze lopen.
Vanuit mijn opleiding podotherapie worden wij als studenten ook voorgelicht over de TENS. Naar mijn inziens alleen iets om door een arts voorgeschreven te worden .voor een specifieke klacht zoals bij die mevrouw. Veelal vanuit een pijnpoli.
Zelf rommelen lijkt mij waardeloos want je moet wel verstand hebben waar je de sensoren plakt.
Het hangt helemaal van de aandoening af.

di
door digioma - Dec 28, 2014 om 10:05
646 Antwoorden / 29 Vragen

Wat Kathy1978 hierboven ook schrijft en ikzelf eerder.... een goede Tens moet door iemand worden voorgeschreven die bij een pijnpoli werkt en op voorschrift van een arts (geen huisarts).
De eerste maal wordt uitleg gegeven en worden de stickers op de juiste plek geplaatst. Verder wordt een programma ingesteld (voor mij P-06) en een sterkte voor de pulsen bepaald. Eerst na een week terugkomen daarna om de vier weken voor controle en een verder gesprek over de voortgang.
Als ik dan lees dat er met een goedkoop apparaat (Lidl ?) zomaar op eigen houtje gaat worden geëxperimenteerd voor hoofdpijn en knieën en allerlei kwaaltjes dan lijkt me dat - op z'n minst - niet slim en bestaat de kans dat er meer wordt beschadigd dan dat het gaat helpen.
Dan zal het apparaat in de kast verdwijnen en wordt een gang naar het ziekenhuis alsnog noodzakelijk.

Cookies
door Cookies - Dec 28, 2014 om 10:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 27 dec 2014, 10:41]
Regelmatig ook bij Lidl te koop voor een aanzienlijk lager bedrag, dacht rond de 30 tot 40 euro. Net zo goed.

Hoe weet jij dat zo'n ding van de Lidl net zo goed werkt? Ervaring mee dan?

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2014 om 10:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 28 dec 2014, 10:33][quote=tijger1 schreef op zaterdag 27 dec 2014, 10:41]
Regelmatig ook bij Lidl te koop voor een aanzienlijk lager bedrag, dacht rond de 30 tot 40 euro. Net zo goed.

Hoe weet jij dat zo'n ding van de Lidl net zo goed werkt? Ervaring mee dan?

Niet persoonlijk, nee. Maar een kennis heeft eens zo'n ding gekocht, toen mijn partner zo'n apparaat in "bruikleen" had van de pijnpoli. Gaf dezelfde ervaring. Huur via zorgverzekeraar ca. € 12,00 per maand.