discovery
door discovery Aug 9, 2013 om 13:19
Voeding & gezondheid

Drukgevoel in mijn hoofd

Hallo,
Ik heb al maandenlang last van een piep/ruis in mijn linkeroor en een raar soort van "druk" gevoel in mijn hoofd. Net alsof er een soort vacuüm in zit.
De huisarts constateerde ingetrokken trommelvliezen en
na wekenlang diverse soorten neusspray en druppels te hebben gebruikt zonder enige verbetering ben ik doorgestuurd naar de KNO arts.
Mijn trommelvliezen waren weer in orde en hij kon die druk niet verklaren. Die piep/ruis blijkt Tinnitus te zijn en zal nooit meer verdwijnen, Voor de zekerheid heb ik een MRI scan van mijn hoofd gehad en daar kwam niets uit.
Met die piep kan ik wel leven maar dat nare drukgevoel is heel erg vervelend. Heeft iemand hier ervaring mee of weet hier iets over te melden dan hoor ik dat graag.
Vriendelijke groet,
Discovery

40454 10 Rapporteer

herrdroetker
door herrdroetker - Aug 9, 2013 om 14:15
275 Antwoorden / 10 Vragen

Liebe Discovery,

Op een internetforum moet men nooit diagnose op afstand stellen. Ik kan u alleen maar aanraden om nogmaals aan te kloppen bij uw huisarts. Ga vooral goed na of u geen last heeft van andere 'ongemakken' of veranderingen ten opzichte van vroeger, zoals bijvoorbeeld duizeligheid of misselijkheid, geen draad meer door een naald kunnen halen, enzovoort. Noteer die en neem ze mee. Andere klachten kunnen een aanknopingspunt zijn voor zoeken in de goede richting.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

zwemmer
door zwemmer - Aug 9, 2013 om 21:09
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Een moeilijke kwestie leg je hier voor op een consumentenforum. Dat het je bezig houdt kan ik mij voorstellen. Maar dit ie niet de plek voor een juist advies of voor een diagnose. Probeer eens of zwemmen of stomen iets uithaalt en de druk van je hoofd doet afnemen. Niet alles wat zich in het lichaam manifesteert heeft een lichamelijke oorzaak Een insteker: als je bv geleerd hebt om je verdriet in te slikken dan blijft dat verdriet ergens in je lichaam opgeslagen en vroeg of laat krijg je daar laat van.

zoekster
door zoekster - Aug 9, 2013 om 21:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Klinkt als het gevoel van druk dat je krijgt als je oren verstopt zitten. Dat heb ik een keer gehad, heel vervelend. Oren uit laten spuiten en ik was weer bevrijd.
Maar jouw gehoorgang is 'uitbehandeld' als ik het goed begrijp.
Misschien kun je je vraag stellen op het tinnitusforum
klik HIER

discovery
door discovery - Aug 9, 2013 om 22:34
91 Antwoorden / 23 Vragen

@ zwemmer, het gaat mij niet om een diagnose want die is al gesteld, maar meer om mede ervaringen.
En het is zeker geen ingeslikt verdriet of iets dergelijks. Weet daar genoeg van om te weten dat dit iets puur medisch is.
Maar bedankt voor je reactie.

@zoekster, Mijn oren uitspuiten heeft niet geholpen en ben idd uitbehandeld.
Ga mijn vraag zeker via dit forum stellen. Dank je wel.

wendy-claire
door wendy-claire - Aug 10, 2013 om 00:58
619 Antwoorden / 29 Vragen

De tensie oké?

Hematologische afwijkingen?

Last van stress (gehad)? Psychisch? U slaapt wel goed met ruime slaaptijden? Gebeurtenis(sen) vrij recent?

Geen cerebrale afwijkingen!

Uw leeftijd: heeft u uw ogen al eens laten opmeten (en oogdrukmeting) om te bezien of aan een (lees)bril toe bent?

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 10, 2013 om 12:44
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Discovery,
uw klacht lijkt op een trommelvliesirritatie bij het opstijgen van een vliegtuig, nu u bent uitbehandeld kunt u zelf nog even nagaan of de klachten minderen als u een tijdje op kauwgom kauwt, als dat zo is zou het ook aan de speekselklier kunnen liggen en kunt u dit aan de huisarts voorleggen.
Anders later nog eens de huisarts bezoeken want die druk moet toch ergens vandaan komen.
Vr. gr. sjoppie

ro
door ron530 - Aug 10, 2013 om 14:12
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Experts zijn vaak niet kundig genoeg om op medische vragen een goed antwoord te geven. Echter m.i. is er meer aan de hand dan gehoorschade. Tijd voor een second opinion want er is duidelijk iets niet goed in uw hoofd.

zwemmer
door zwemmer - Aug 10, 2013 om 16:08
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Het gaat niet per definitie om verdriet, dat is maar een van de vele mogelijkheden. Wel is het een feit dat veel mensen dingen meemaken die gevoelsmatig te zwaar zijn om te merken en daarom hult de belevingswereld zich in een afwerende nevel. Deze nevel is zeer funktioneel daar mensen zich ermee automatiisch tegen een mogelijkerwijs niet te verdragen beleving beschermen. (In Nederland denkt men iets gemakzuchtiger en grijpt men naar medicijnen of dergelijke waarmee alleen het symptoom bestreden wordt maar de oorzaak in het duister blijft. Dus wat let je om je oren eens uit te laten spuiten....).

discovery
door discovery - Aug 10, 2013 om 21:16
91 Antwoorden / 23 Vragen

@wendy-claire,
Het is duidelijk iets "in" mijn hoofd. Leesbril heb ik al, zelfs één speciaal op maat gemaakt omdat mijn ogen verschillen van sterkte. Bloedonderzoek was goed, verder geen gezondheidsproblemen.

@sjoppie,
Het lijkt idd op het gevoel bij opstijgen, althans in mijn oren, kauwgum of zuurtjes zuigen helpt niet. Dat drukgevoel in mijn hoofd is anders en dat is juist waar ik het meeste last van heb.

@ron,
Er is geen gehoorschade, ik heb een gehoortest gehad en die was ook goed.
En er is ook een naam voor die piep in het oor, tinnitus en dat zal niet meer verdwijnen.

@zwemmer,
Mijn oren zijn al uitgespoten, dat was het eerste wat er gedaan is toen ik dit traject in ging.

Groet Discovery

aurora1
door aurora1 - Aug 11, 2013 om 00:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien kun je eens proberen of Vicks, Dampo, Tigerbalsem o.i.d. wat verlichting brengt?