in
door inkvwelt Dec 4, 2012 om 14:08
Voeding & gezondheid

Eigen bijdrage

Ik ontvang hulp, zorg en begeleiding. Ik heb daarvoor een indicatie gekregen bij het CIZ en van de arts. Maar ik betaal hiervoor een eigen bijdrage aan het CAK en de zorgverzekeraar.
Maar ik kan het niet meer betalen en ik zie het somber in voor 2013. En zoveel met mij. Heel veel mensen kunnen hun zorg niet meer betalen. Dat houdt in, dat je zorg moet schrappen. Met als gevolg......
En daarbij komt ook nog...de administratieve rompslomp. Hoeveel uren ik niet bezig ben met uren controleren, cak bellen, in de wacht staan, ga zo maar door

Ik luid de noodklok voor de psychiatrie! Er wordt minachtend naar gekeken en iedereen denkt bij psychiatrie aan separeercellen, rondrennende adhd-jongetjes en het spoor. Psychiatrie houdt veel meer in.

.

494 4 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 4, 2012 om 14:31
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb met u te doen. Het is waar dat de geestelijke gezondheidszorg steeds meer wordt uitgekleed. U kunt misschien eens gaan mailen met de leden van de tweede kamer van de PvdA. Die partij is ook verantwoordelijk voor het huidige beleid.
Aanspreekpunt zorg PvdA is Lea Bouwmeester als u hier klikt ziet u haar mailadres.
En als u tegenkrachten wilt mobiliseren kunt u het eens bij de SP en de Christen Unie proberen. Van de andere partijen heb ik op dat vlak weinig verwachtingen. Verder een idee om patiëntenverenigingen aan te schrijven?

Als u contact met de redactie van Kassa wilt, dan ziet u links beneden een knop die u kunt aanklikken, Contact met Kassa.

ew
door ew - Dec 4, 2012 om 15:05
116 Antwoorden / 12 Vragen

U heeft idd een punt,de psychiatrie hulp is onbetaalbaar geworden..

Mijn vrouw moest half dit jaar een 1malig bezoek brengen aan de psychiater. Dit op doorverwijzing van haar behandelend nefroloog. Deze afspraak was nodig in het kader van de Predialyse. Na 6 mnd krijgen wij een rekening eigen bijdrage van €200. Buiten alle kosten die ook wij moeten maken aangezien mijn vrouw chronisch ziek is,is dit een rekening die wij domweg gewoon niet kunnen betalen..

in
door inkvwelt - Dec 4, 2012 om 18:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mijn situatie bij telefoonteam van radar gemeld, ik heb iemand van de redactie van een vandaag gesproken, ik heb mijn situatie bij meldjezorg.nl verteld. Ik heb d. Samsom gemaild dat ik het belachelijk vind dat je voor een behandeling van een psychiater moet betalen en een behandeling van een chirurg niet. (het is gewoon discriminatie) En ik blijf de noodklok luiden.
Bedankt voor het emailadres! En ik zal de redactie Kassa ook mailen.
Hoop dat ze terugmailen.

loreleigil
door loreleigil - Dec 8, 2012 om 20:01
678 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u al eens gekeken of u voor uw eigen bijdrages bijzondere bijstand kan aanvragen?