de
door dekker_1 Dec 18, 2003 om 14:16
Voeding & gezondheid

Eigenbijdrage regeling thuiszorg

De minister van Volksgezondheid Welzijn en Sport heeft besloten oom de eigen bijdrage thuiszorg te verhogen van 4,60 (uurtarief 2003) naar 11,80 per uur. Is dit een normale verhoging in de periode waarin dezelfde overheid ons maant tot nulguldens erbij voor salaris etc.??? Ik zou graag willen dat Kassa aan dit onderwerp aandacht zou besteden.

433 2 Rapporteer

fonzarelli
door fonzarelli - Apr 16, 2004 om 12:20
15 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is inderdaad nogal wat. Het betreft hier een politieke beslissing en die is in dit geval helaas gewoon rechtsgeldig. Gelukkig mag U de maatregel in een iets breder perspectief zien omdat er ook sprake is van compensatieregelingen. De tweede kamer heeft deze week overigens nog een aantal extra compensaties geëist voor de maatregelen die nog volgen. Ik hoop voor U dat de soep in de eindafrekening derhalve niet zo heet wordt gegeten als hij nu lijkt te worden opgediend...

be
door beek3652 - Apr 16, 2004 om 12:20
3 Antwoorden / 3 Vragen

Het is treurig dat deze groep mensen zo gepakt worden. Zieken, bejaarden, hulpbehoevnde; allemaal mensen die het geld wel kunnen gebruiken. Kan kassa hier niet een vuist op tafel gooien!!!
Juist deze groep is niet bij machte te reargeren. Zij het schriftelijk; zij het per e-mail. Daarom moeten alle gezonde mensen hier tegenin gaan en hun protest laten horen.