Ma
door Margriet Stel Jan 28, 2017 om 19:19
Voeding & gezondheid

Er zijn onderlinge verschillen bij opticiens. Bij oogklinieken niet?

Ik zie op tv dat er verschillende metingen gedaan zijn met heel verschillende uitslagen bij de opticiens! Uitgangspunt is een meting gedaan bij een oogkliniek. Als je verwchillende oogklinieken zou bezoeken zouden die dan allemaal dezelfde uitslagen geven?

937 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 28, 2017 om 19:22
16838 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, naar alle waarschijnlijkheid wel, uitzending is nog niet helemaal afgelopen. Oh, nu wel. Dus beterschap beloofd door 4 opticiëns. Da's fijn.

fa
door familyman - Jan 28, 2017 om 19:38
888 Antwoorden / 1 Vragen

Door de informatie hoe en wat een cliënt ziet met een bepaalde correctie kan en zal er altijd een verschil mogelijk zijn.

jo
door jorisw - Jan 28, 2017 om 19:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het blijft mensenwerk dus je kunt altijd verschillen krijgen.

En ook al gebruik je dezelfde proefpersoon, dan nog kan je verschillende resultaten krijgen. Mijn zicht verandert over de dag (afhankelijk van o.a. vermoeidheid). Dus als ik een aantal metingen laat doen op een dag (die ook nog eens vermoeiender voor je ogen zijn dan normaal zicht) zullen er best wel verschillen gemeten worden.

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2017 om 19:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u naar de oogarts geluisterd had, weet u dat een afwijking van 0,25 tot 0,50 geaccepteerd is.

Cookies
door Cookies - Jan 28, 2017 om 20:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, ook bij een oogarts kunnen er kleine verschillen zijn. Als ik moe ben of hoofdpijn heb, zie ik slechter dan op een ander moment. Ga ervan uit dat deze problematiek ook voor anderen telt.

ro
door roelofs1954 - Jan 28, 2017 om 20:45
9 Antwoorden / 2 Vragen

je moet wel uitgerust zijn bij een meting,, dus niet ff snel na je werk,,

ficus
door ficus - Jan 29, 2017 om 11:13
147 Antwoorden / 2 Vragen

Dat hele onderzoek was een storm in een glas water. De verschillen kunnen ook te maken hebben met het tijdstip van de oogmeting. Als al die metingen op een dag zijn uitgevoerd dan slaat het hele onderzoek nergens op. Ieder mens kan toch voor zich zelf weten of hij/ zij een bril nodig heeft.
Ik vertrouw de meting van een opticien meer als van een oogarts. De oogarts onderzoekt de ogen op ziekte en ernstige afwijkingen, niet in eerste instantie op welke bril iemand nodig heeft.