ak
door akino May 12, 2013 om 20:28
Voeding & gezondheid

Etenswaren

Waarom zijn we tegenwoordig verplicht voorgesneden producten te kopen, terwijl we dát zélf liever willen verwerken thuis?
Zijn supermarktketens bang, dat wij moe worden, van onze zélf
gemaakte creaties?
Dat er mensen zijn, die de tijd er niet voor hebben, kan zijn, maar er zijn genoeg mensen, die zélf hun verse spullen willen inkopen en dús verwerken.

Mijn hoop is, dat de supermarkten zich óók nog blijft inzetten, voor de mensen die wél zélf alles thuis wil verwerken. Laat de klant daarin hun keuze houden, vind u dat óók niet?

1413 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 12, 2013 om 20:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent niets verplicht. In elke supermarkt liggen hele kroppen sla, hele wortelen, uien en ga zo maar door.

Dus leef u uit.

stacey
door stacey - May 12, 2013 om 20:42
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ze spelen gewoon/Juist in op de wensen van de gemiddelde consument : gemakzucht.......
Weinig aan te doen dan, kwestie van vraag en aanbod.
Valt nog genoeg zelf te (ver)snijden hoor ;-)

sjjoppy
door sjjoppy - May 12, 2013 om 20:55
7190 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=akino schreef op zondag 12 mei 2013, 20:28]Waarom zijn we tegenwoordig verplicht voorgesneden producten te kopen, terwijl we dát zélf liever willen verwerken thuis??

Ik heb wel de keus om ongesneden producten te kopen

[quote=akino schreef op zondag 12 mei 2013, 20:28]Zijn supermarktketens bang, dat wij moe worden, van onze zélf
gemaakte creaties??

Zij kunnen er een hogere prijs voor vragen.

[quote=akino schreef op zondag 12 mei 2013, 20:28]Mijn hoop is, dat de supermarkten zich óók nog blijft inzetten, voor de mensen die wél zélf alles thuis wil verwerken. Laat de klant daarin hun keuze houden, vind u dat óók niet?

Dat vind ik ook.
Vr. gr. sjoppie

ak
door akino - May 12, 2013 om 21:29
50 Antwoorden / 52 Vragen

tijger1

Valt het u niet op, dat de verse groenten "zoals ijsbergsla" steeds minder worden om uit te zoeken in supermarkten?
Die liggen steeds váker voorgesneden in de schappen van de supermarkten.

Dáárom vraag ik me af, of de supers denken, dat wij snéller moe zouden worden?

Zo zou het niét mogen gaan worden in de toekomst met ál onze groenten, als u het mij vraagt.

akino

valerius-2
door valerius-2 - May 12, 2013 om 21:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Hier zijn nog verschillende ouderwetse groente winkels waar alles nog ongesneden te koop is. bij mij om de hoek. Daar is het zelfs zo druk dat je even moet wachten om aan de kassa geholpen kan worden. Alles wel zelf pakken.

stacey
door stacey - May 12, 2013 om 21:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=akino schreef op zondag 12 mei 2013, 20:28]. maar er zijn genoeg mensen, die zélf hun verse spullen willen inkopen en dús verwerken.

Ik koop zomers niet veel meer in, kweek tegenwoordig veelal zelf :-)
Smaakt nog stuk beter ook.

diumenge
door diumenge - May 12, 2013 om 21:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=akino schreef op zondag 12 mei 2013, 21:29]tijger1

Valt het u niet op, dat de verse groenten "zoals ijsbergsla" steeds minder worden om uit te zoeken in supermarkten?
Die liggen steeds váker voorgesneden in de schappen van de supermarkten.

Dáárom vraag ik me af, of de supers denken, dat wij snéller moe zouden worden?

Zo zou het niét mogen gaan worden in de toekomst met ál onze groenten, als u het mij vraagt.

akino

Zal het niet gewoon een kwestie van vraag en aanbod zijn? Voorgesneden verpakte groente verkoopt kennelijk beter, als er weinig vraag is naar bijvoorbeeld ijsbergsla dan koopt de winkel daar ook minder van in...

zwemmer
door zwemmer - May 12, 2013 om 23:21
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Voorgesneden is makkelijk en speelt zo misschien in op de heersende leefcultur: werken en sociaal zijn enzovoort. Vraag de motivatie van dit aanbod eens na bij een manager in de betreffende winkels.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 12, 2013 om 23:32
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Genoeg winkeltjes waar je deze producten nog volop kunt kopen, meestal ook nog eens fors goedkoper/verser dan in de supermarkt..

na
door natas1209 - May 12, 2013 om 23:32
17 Antwoorden / 2 Vragen

Dat U zich daar druk om maakt, op de markt is volop ongesneden groente te verkrijgen en ook bij de "turkse" winkels is het assortiment heel ruim. En deze "winkels"zijn vaak nog goedkoper an de supermarkt. Niemand verplicht u om uw eten in de supermarkt te kopen.

tijger1
door tijger1 - May 13, 2013 om 00:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga naar de Lidl. Regelmatig als beste met verse groente, nog onbehandeld en zo.

tenormin
door tenormin - May 13, 2013 om 00:07
16829 Antwoorden / 108 Vragen

akino, er is toch keus uit gewassen, gesneden verpakte groenten én de losse groenten? Voor mij is het simpel: als ik een salade wil maken, word het een zakje verpakte ijsberg salade. De rest koop ik los. Als alleenstaanden alles "in het groot" moeten inslaan eet je of 4 dagen sla (die dan niet meer zo mooi oogt) of je moet het weggooien. Ben dan, op lange termijn bezien, voordeliger uit.

jo
door jorisw - May 13, 2013 om 15:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat de beperkte keus eerder een enkele supermarkt betreft waar TS toevallig boodschappen doet, dan dat het regel is. Ik ken eerlijk gezegd geen enkele winkel die alleen maar gesneden spul verkoopt.

En je kunt altijd nog naar de markt gaan.

tenormin
door tenormin - May 13, 2013 om 15:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=stacey schreef op zondag 12 mei 2013, 21:40][quote=akino schreef op zondag 12 mei 2013, 20:28]. maar er zijn genoeg mensen, die zélf hun verse spullen willen inkopen en dús verwerken.

Ik koop zomers niet veel meer in, kweek tegenwoordig veelal zelf :-)
Smaakt nog stuk beter ook.

Ben je natuurlijk wel in de "luxe-positie" om een tuin(tje?) te hebben. Ben al blij met mijn potjes kruiden op Balconia; die krengen van duiven vinden het ook nog eens lekker...

anita1971
door anita1971 - May 13, 2013 om 15:57
102 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben niet sneller moe, heb de hele dag de tijd maar koop toch alles gesneden.........

Waarom? Omdat ik een handicap heb en maar 1,5 hand ter beschikking heb en in die "halve" hand ook nog eens regelmatig snij zonder dat ik het merk.
Dus ik, en mijn partner zijn heel blij met de gesneden groenten.............

ak
door akino - May 13, 2013 om 20:33
50 Antwoorden / 52 Vragen

tenormin:

Als alleenstaande eet ik áltijd al iedere dag een verse salade, die ik zélf wil maken en met de ingrediënten, die ik zélf bepaal, waarvan dus óók de ijsbergsalade als krop gekocht is.

akino

tenormin
door tenormin - May 13, 2013 om 22:11
16829 Antwoorden / 108 Vragen

lieve akino, ik verbied je toch niet om een hele krop ijsbergsalade te kopen? Tuurlijk niet, als jij dat iedere dag wilt eten is dat immers jouw eigen keus. Maar nogmaals, je kan alles gewoon los, vers kopen en kan alle voorgesneden groenten, kant en klaar geschilde aardappelen en maaltijden zo voorbij lopen. Geen probleem, toch. Wel heeft ieder de vrijheid te kopen wat hij/zij wil. En als je gehandicapt, één-handig bent, is het een uitkomst om toch zelfstandig een maaltijd op tafel te krijgen: dat is dan een voordeel voor iemand.