ma
door masterdad Nov 1, 2012 om 18:58
Voeding & gezondheid

Fitnes/krachttraining

Ben man van 53 en train sinds 3,5 jaar.
Doe fitnes/krachttraining.
Ga met alle spiergroepen er in grote lijnen op vooruit.
Behalve met de bench press.Kon de 100 kg 7 keer,de 110 kg drie keer en de 120 kg 1 keer wegdrukken.Maar sinds een jaar blijf ik maar hangen rond de 100 kg (1a2) keer
heb van alles al geprobeerd.Wie weet een trainings methode om de boel weer op te krikken.

446 11 Rapporteer

stacey
door stacey - Nov 1, 2012 om 19:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=masterdad schreef op donderdag 1 nov 2012, 18:58]Wie weet een trainings methode om de boel weer op te krikken.

Lijkt me dat je sportschool dat moet weten..........

ew
door ew - Nov 1, 2012 om 19:53
116 Antwoorden / 12 Vragen

Hier is niet een pasklaar antwoord op te geven. Het kan voor het grootste deel aan uw trainingspatroon liggen. Het kan ook goed zijn dat dit het max is van uw kracht in de benen.
Het kan zijn dat u door het afdwingen van een hoger resultaat de spiergroep/benen overtraind.

Maar wat ik mij afvraag waarom u niet tevreden bent met dit resultaat..

ma
door masterdad - Nov 1, 2012 om 20:05
26 Antwoorden / 28 Vragen

Hoi stacey,klopt wat je zegt,maar ware het niet dat ik een basisabonnement heb,oftewel een abonnement ZONDER begeleiding.Er lopen een paar grote jongens waar ik goed mee overweg kan,en die geven me wel af entoe advies,die ik dan ook opvolg,maar ondanks dat ben ik terug gezakt van 120 kg naar 100kg (1a 2 keer) dus de 120 zit er wel in

ma
door masterdad - Nov 1, 2012 om 20:09
26 Antwoorden / 28 Vragen

Hoi EW
Opzich ben ik als 53 jarige,en pas 3,5 aan het trainen te zijn best wel tevreden,maar het gaat erom dat ik 120kg heb weg kunnen drukken,al was het maar 1 keer,en nu blijf hangen rond de 100

ew
door ew - Nov 1, 2012 om 20:26
116 Antwoorden / 12 Vragen

Zoals geschreven is het bijna niet mogelijk om u een goed advies te geven. Hier is meer informatie voor nodig. Denk hierbij bv aan trainingschema,voedingspatroon maar ook de dagelijkse bezigheden. Maar misschien kun u dit zo beknopt mogelijk beschrijven.

Verders zou ik niet te veel naar zoals u schrijft "Grotere jongens" kijken. Ik schat zo in dat deze toch wel een paar jaartjes jonger zijn. Die groeien bij het oppakken van een watje al als kool.

Ik train zelf al jaren,heb zelfs tegen het niveau van BB training gedaan en ook advies gegeven op het gebied van training en voeding. Dit schrijf je niet op een A4tje..

Maar niet geschoten is altijd mis.

Toch kan ik wel het advies gegeven niet te veel bezig te zijn met HET gewicht. Het is mogelijk om door training met gewichtjes van 5kg al een week spierpijn te kweken. Het gaat om correct trainen en niet om het gooien met gewichten. :-)

stacey
door stacey - Nov 1, 2012 om 20:26
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=masterdad schreef op donderdag 1 nov 2012, 20:05]Hoi stacey,klopt wat je zegt,maar ware het niet dat ik een basisabonnement heb,oftewel een abonnement ZONDER begeleiding.

Is het niet mogelijk een keer of tijdje een training Met begeleiding te hebben ?
Kun je wellicht wat aan hebben en nog wat (extra) van leren.

dearagain
door dearagain - Nov 1, 2012 om 20:55
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*( t'is wel niet de vraag, maar toch...) het lijkt mij verstandiger (mede gezien de leeftijd) om het huidige niveau te consolideren

*waarschijnlijk is de sportschool wel genegen om eenmalig tegen betaling een professioneel advies te geven of een adviserend gesprek te voeren (vraag dat eens)

ikbenik
door ikbenik - Nov 2, 2012 om 08:28
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Het punt bij dit soort zaken is juist om het trainingsschema om te gooien.
Door steeds dezelfde oefeningen te doen, went het lichaam daaraan en kom je op een dooie punt. Dus als je een week totaal iets anders doet, verras je je lichaam en op die manier kun je toch door trainen.

Dus als je steeds drie setjes van 12 doet, kun je bijvoorbeeld vier setjes van 24 te doen met lichte gewichten.

jo
door jorisw - Nov 2, 2012 om 09:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=masterdad schreef op donderdag 1 nov 2012, 20:05]Hoi stacey,klopt wat je zegt,maar ware het niet dat ik een basisabonnement heb,oftewel een abonnement ZONDER begeleiding.Er lopen een paar grote jongens waar ik goed mee overweg kan,en die geven me wel af entoe advies,die ik dan ook opvolg,maar ondanks dat ben ik terug gezakt van 120 kg naar 100kg (1a 2 keer) dus de 120 zit er wel in

Misschien toch voor een paar maanden een wat duurder abonnement met professionele begeleiding nemen? Als je zelf gaat zitten "prutsen" met goedbedoelde adviezen van anderen is de kans aanwezig dat je je lichaam naar de kl*** helpt met krachttraining.

poltol
door poltol - Nov 2, 2012 om 15:04
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Begin eens met 95KG en dan bv 10 keer.
Even rust nemen, of een ander toestel/app, en dan 5 keer 100kg.

Niets forceren en dus niet naar 120kg gaan.

Bovenstaande oefening doet u enkele weken achteralkaar en daarbij voert u de aantal keren met 100kg op.
Als u de 100kg zonder problemen 10 keer kunt duwen dan gaat u over op 110kg.
Weer een aantal weken door werken totdat u de 110kg 10X kunt duwen.
Dan begint u aan een reeks van 10X 100kg en 10X 110kg, met uiteraard tussen pauzes.
Vervolgens gaat u over op 5x 95, 5X 100 en 10X 110kg.
Enkele weken duwen en het aantal keren opvoeren.
En zo doorwerken naar de 120kg en verder.

Laat u niet opjagen door "grote" kerels.
Die zijn waarschijnlijk ook al jaren bezig of eten/drinken zaken die u beter niet kunt nuttigen.

Veel succes, poltol

ma
door masterdad - Nov 2, 2012 om 16:44
26 Antwoorden / 28 Vragen

Iedereen bedankt voor de adviezen.
Maar met alle respect voor iedereen!! zie ik wel wat in de methode van Poltol,en ga daar volgende week mee aan de gang.
Tuurlijk weet ik dat die grote jongens welus wat stimulerende dingen gebruiken,maar dat even terzijde.
Maar die gasten trainen al zo,n 15 a 20 jaar,en weten alle in en outs,wat betreft trainings methode,s
Maar aan de andere kant zijn er een aantal methode,s achterhaald.Maar hoe het zij zij het,Besef ook wel dat ik eigenlijk niet mot zeuren met me 53.
Maar nogmaals iedereen bedankt.