di
door dikkemick May 24, 2004 om 08:59
Voeding & gezondheid

Gecombineerd voeden bij kindje van 11mnd!

Ik geef mijn dochter van bijna 11 mnd nog steeds met succes de borst . Maar wil af en toe ook een weg kunnen. We hebben de spenen- atvent , chicco, dodie,en hema gesprobeert maar steeds zonder succes, ook de tuit beker en uit een rietje zuigen begrijpt ze , maar ze drinkt niet voldoende ook niet als ik kolf.  Ze drinkt het best bij mijzelf en buiten mij drinkt ze alleen kleinen slokje sinaasappelsap, maar niet voldoende om een voeding te vervangen, dit doet ze ook als ik even weg ben en bv mijn man haar drinken wil geven. zo durf ik niet lang weg te gaan wie geeft raad

696 6 Rapporteer

eu
door eutt - May 24, 2004 om 20:23
4 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo,

Wat je kunt proberen is het geven van een fruithapje of pap (van de bv) ze hoeft niet perse iets te drinken, het gaat om het vocht. Dus ook vla of yoghurt oid zou prima zijn. Zo kun je wel weg, en krijgt ze toch haar vocht binnen. Ook kun je proberen om de melk met een lepeltje te geven, maar iets verdikken met rijstebloem oid is dan nog makkelijker.

eu
door eusbar - May 24, 2004 om 22:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat goed zeg! Ik geef mijn dochter al bijna 8 mnd de borst (maar ben sinds een mnd aan het bijvoeden). Ook ons dochtertje wilde niet zomaar moedermelk uit de fles drinken,  het probleem zat bij ons in de aanwezigheid van mij. Hebben jullie ook al geprobeerd haar een flesje bv te geven als je niet in de buurt bent? En je duidelijk laat merken dat je weggaat..niet dat je voor de deur staat te wachten of het binnen allemaal wel goed gaat...die kleintjes voelen en ruiken je gewoon als je bv geeft! Wat ze ook vaak lekker vinden is een soort broodpap: brood in bv gedrenkt. Suc6 ermee.

tasja71
door tasja71 - Sep 14, 2004 om 09:45
3 Antwoorden / 2 Vragen

Goed zeg, dat je nog steeds de borst geeft.

Wij hebben onze dochter succesvol naar de fles gekregen met de driestandenspeen van Difrax. Die kun je bij elke drogist en babyspeciaalzaak krijgen.

Naar mijn mening heeft het ook sterk te maken met haar hechting met jou. Je zult in het begin waarschijnlijk dan ook de enige zijn die haar de fles kan/mag geven. Zodra ze bij jou de fles goed drinkt, kun je proberen een ander de fles te laten geven. Ze zal langzaamaan moeten wennen aan het feit dat jij er niet altijd bent.

Geef je trouwens al wel een fruit- of groentehapje? Die kun je nl. makkelijker door iemand anders laten geven en dat scheelt je dan weer een paar uurtjes. Als je hier een liga doorheen kruimelt, vult ie ook wat beter.

mc
door mccallum - Oct 16, 2004 om 05:21
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het is voor mij alweer een tijdje geleden (4 jaar) maar heb echt alle spenen die er ook maar te krijgen zijn in huis gehad.Echter zonder enig resultaat. Na 3 maanden ben ik begonnen met het "afbouwen" en inderdaad niets werkte, geen kolf, geen flesje, geen lepeltje - er ging meer naast dan erin, niet uit een oma's kopje, geen siliconen opzet tepels. Het probleem was dat ik na de vakantie weer 2 dagen moest gaan werken. Uiteindelijk heb ik nog 2 maanden heen en weer gereden tussen mijn ouders en werk onder werktijd wat ook geen ideale situatie is, maargoed kind moet eten. Na 5 1/2 maand is het gelukt om haar te laten drinken uit de zachte fruittuit van avent. Toen alles eenmaal goed was hoorde ik van iemand de tip dat als je borstvoeding geeft het aan te raden is om bij ca. 5/6 weken te beginnen met af en toe eens een flesje te geven met afgekolfde melk of een beetje water zodat ze er al aan gewend raken. Helaas komt deze tip voor jou ook te laat. Ze zeggen wel eens dat baby's de borstvoedende moeder op afstand ruiken, dus de tip die al eerder is genoemd om er niet bij aanwezig te zijn is ook een goeie. Succes!!

aardbei
door aardbei - Oct 16, 2004 om 11:54
13 Antwoorden / 12 Vragen

Wij hebben hier met zes maanden naast de borst al snel een flesje geintroduceerd, met vruchtensap. In plaats van een speen hebben we er zo'n tuutje opgezet. Misschien handig om niet te beginnen met een voedingvervangend middel (melkpoeder of kolfmelk) maar met een totaal ander iets? Kan ze toch wennen aan het drinken uit iets anders dan uit de borst.

Mijn jongste wilde na de borst absoluut niet aan de poedermelk dus ben met afbouwen direct overgestapt op 'echte' melk maar toen was ze dus al een jaar oud. Ze heeft overigens nooit echt goed melk gedronken (nog steeds niet en ze is nu vier). De rest krijgt ze aan vocht dan maar binnen in de vorm van sap, thee, fristi, taksi, siroop (niet allemaal vanaf een jaar uiteraard).

En inderdaad wat ik hierboven al las, vergeet niet dat in fruithapjes yoghurt en vla ook genoeg vocht zit.

succes ermee.

ir
door irishdance - Dec 29, 2004 om 15:25
6 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou misschien een T-shirt of iets dergelijks waar jouw geur ernog aan zit bij de baby kunnen leggen terwijl hij gevoed wordt door een ander. Dat zou een geruststellender idee zijn voor je kindje.  Probeer het eens. Succes. En ga gerust eens lekker weg, je moet voor jezelf ook ontspanning hebben. Je kindje moet toch eens wennen dat een ander haar eten geeft. Als ze honger heeft dat zal ze echt wel gaan eten naar gelang haar behoefte. Groetjes.