ni
door ninakuiper May 17, 2011 om 21:27
Voeding & gezondheid

Geldigheid tegoedbon

ik kan mijn vraag niet in een categorie plaatsen; het betreft de vraag over de geldigheid van tegoedbonnen, waar geen einddatum op wordt vermeld.

Ik heb een handgeschreven, bestempelde tegoedbon (13-10-2009 afgegeven) van een kinderkledingzaak. Deze heb ik ontvangenna het retourneren van een spijkerjurkje (waarde bijna 58 euro).
Op de bon staat geen geldigheidsduur en ook geen verwijziging naar hun voorwaarden. Destijds gaven ze aan dat deze bon geldig blijft.
Toen ik deze onlangs (begin maart 2011) wilde verzilveren gaven ze aan dat de onderbon mist (hun eigen administratiesysteem) en dat ik terug zou worden gebeld door de eigenaresse. Het vm bericht heb ik bewaard waarin wordt bevestigd dat de onderbon is gevonden en ik de spullen kan ophalen (die ze achter hadden gelegd).
Ik heb gebeld dat ik niet in de gelegenheid was direct terug te komen om de spullen op te halen en dat ze het niet langer achter hoefden te houden.
Toen ik afgelopen vrijdag (13 mei!) de bon alsnog wilde verzilveren gaven ze aan dat deze niet langer geldigheid is en verwees ze me naar de tekst op een papier aan de muur waarop wordt vermeld dat tegoedbonnen een jaar geldig zijn.
Ik kan niet meer herinneren of tegoedbonnen of waardebonnen werd geschreven, maar volgens mij sta ik in mijn recht aangezien er geen einddatum op mijn bon staat vermeld. Graag verneem ik of ik mijn recht sta.
vr. groet, Nina

6114 46 Rapporteer

stacey
door stacey - May 17, 2011 om 21:53
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Een tegoed bon is iets anders als een kadobon,
als winkelier dat wil mag hij aan tegoedbon ook een maand termijn hangen............

Want koop=koop en ruilen/retourneren Geen recht !

Als winkelier het wel accoord vindt dat er dingen geruild of teruggebracht worden dan mag hij hier voorwaarden aan stellen en die kan zijn geen geld maar een tegoedbon en daar kan hij ook een geldigheid aan hangen die dan aangegeven moet worden in de voorwaarden (in de winkel).

Dat ze die service niet langer dan een jaar geven is niet zo vreemd dus,
vind het zelfs best lang voor een service als een tegoedbon.
Meestal is het ruilen binnen 14 dagen en niet een jaar later, die bon was je ruil feitelijk ( voor een bepaalde periode) zodat je even de gelegenheid had iets anders naar je zin ,wellicht in de nieuwe collectie, te vinden en al een goede service (en geen plicht ) van winkelier.

Dus helaas, nu houd het dan op.

ni
door ninakuiper - May 17, 2011 om 22:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

hartelijk dank voor je uitgebreide en heldere reactie; klinkt aannemelijk. Via een ander forum heb ik ook een reactie, namelijk:
"Zolang er een waarde op de tegoedbon staat aangegeven, is deze onbeperkt geldig.
Waardepapier kan niet zijn waarde verliezen door een ‘houdbaarheidsdatum’.
De winkelier is verplicht de het waardepapier te accepteren." en
"Indien op de bon geen einddatum wordt vermeld en er niet wordt verwezen naar de voorwaarden, dan mag de winkelier de "eeuwigdurende" geldigheid van de bon niet betwisten."
Blijf je nog steeds bij bovenstaande?

Een waardebon was destijds ook niet mijn keus. Ik twijfelde destijds al over de aanschaf (model van de jurk wel paste bij mijn dochter) en heb dit te kennen gegeven. Dat de bon voor onbepaalde tijd geldig zou zijn (destijds mondelig toegezegd) heeft me doen beslissen akkoord te gaan.

stacey
door stacey - May 17, 2011 om 22:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ninakuiper schreef op dinsdag 17 mei 2011, 22:04]hartelijk dank voor je uitgebreide en heldere reactie; klinkt aannemelijk. Via een ander forum heb ik ook een reactie, namelijk:
"Zolang er een waarde op de tegoedbon staat aangegeven, is deze onbeperkt geldig.
Waardepapier kan niet zijn waarde verliezen door een ‘houdbaarheidsdatum’.
De winkelier is verplicht de het waardepapier te accepteren." en
"Indien op de bon geen einddatum wordt vermeld en er niet wordt verwezen naar de voorwaarden, dan mag de winkelier de "eeuwigdurende" geldigheid van de bon niet betwisten."
Blijf je nog steeds bij bovenstaande?

Een waardebon was destijds ook niet mijn keus. Ik twijfelde destijds al over de aanschaf (model van de jurk wel paste bij mijn dochter) en heb dit te kennen gegeven. Dat de bon voor onbepaalde tijd geldig zou zijn (destijds mondelig toegezegd) heeft me doen beslissen akkoord te gaan.

Zoals ik al zei geldt dat voor een kadobon (waardebon) die je Gekocht hebt..........

Dit is een Tegoedbon, een omruilbewijs dat je wat anders kunt uitzoeken, dat is weer iets anders, maar als je mag ruilen binnen 14 dagen is het ook niet logisch als zo`n (omruil)bon wel eeuwig geldig zou zijn......

Winkelier hoeft je geen geld of niets terug te geven, hij had ook kunnen zeggen jammer joh succes met je jurk............koop=koop en gekocht is gekocht.

Als ze Service bieden is dat al heel mooi, maar dat kan niet oneindigduren, en ze zijn vrij hiervoor zelf de voorwaarden te bepalen, daar ze helemaal niets hoeven terug te nemen als je iets hebt gekocht........

pino123
door pino123 - May 17, 2011 om 22:31
2778 Antwoorden / 14 Vragen

@Stacey,

Maar je kan natuurlijk niet gewoon een 1 maand later een bord op de muur timmeren en dan zeggen dat de tegoedbon niet meer 'houdbaar is'.

Je kan dan ook als winkelier bij afgifte mondeling aangeven dat het 1 jaar geldig is, indien de klant het terugkomt brengen ff snel een bord op de muur timmeren met dat het een week geldig is.

Het lijkt mij toch wel handig om op de tegoedbon aan te geven tegen welke termijn deze inwisselbaar is.

Linkje op trosradar link

pino123
door pino123 - May 17, 2011 om 22:32
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Nu moet ik wel aangeven dat tegoedbonnen en cadeaubonnen op een hoop worden gegooid, ik weet niet of er verschil bestaat, maar beide vertegenwoordigen een geld bedrag.

stacey
door stacey - May 17, 2011 om 22:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Let op
Het wordt anders als je een jas wilt ruilen, omdat hij je bij nader inzien toch niet zo bevalt.
In dat geval mag de verkoper - als blijkt dat je niets anders kunt vinden in de winkel - je wel een tegoedbon aanbieden.
Ruilen is namelijk geen recht, maar een gunst die een verkoper je kan verlenen. Hij mag daarbij de regels bepalen dus of je mag ruilen, binnen welke periode, dat je alleen mag ruilen met een kassabon en of je wel of niet je geld terug kan krijgen. Die 'ruilregels' staan meestal op de kassabon of op een bordje bij de kassa.--Consuwijzer

Maar of je nu snel even een bordje aan de muur zou spijkeren.............
maar dat zal wel los lopen ;-)
RECHT op geld terug had je al nooit............dus was het al een gunst.

En dan 1,5 jaar later eindelijk eens iets uit gaan zoeken .......
Winkelier had in die tijd ook wel opgedoekt kunnen zijn..........

tenormin
door tenormin - May 18, 2011 om 12:38
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Deze vraag van TS heeft van Stacey een goed antwoord opgeleverd; Stacey heeft volkomen gelijk en haar argumentatie is ook goed onderbouwd. Ik kan er geen speld tussen krijgen. Anderhalf jaar wachten = € 58.00 euro afschrijven. Een tegoedbon is nu eenmaal, tenzij anders afgesproken en op de bon gezet, beperkt "houdbaar" en cadeau of boekenbon zijn jaar "houdbaar".

ka
door katja54 - May 18, 2011 om 12:45
54 Antwoorden / 8 Vragen

Dat een kadobon maar een jaar geldig is dat is niet waar , de winkelier moet ze ten alle tijden inwisselen want het geld is tenslotte al uitegeven in deze winkel.
Wat een tegoedbon betreft , ik heb hetzelfde meegemaakt bij een computerwinkel, ik bracht iets terug na 1.5 week en het bleek dat ik het binnen een week had moeten doen.
Geld terug geven kon niet maar ik heb iets bijgelegd en er een cadobon voor gekocht en die is veel langer geldig.

lenyenfred
door lenyenfred - May 18, 2011 om 12:47
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste ninakuiper,
Dit is nu een schimmig gebied.
Bij aankoop gaat u akkoord met de voorwaarden van de detaillist.
Helaas zijn er detaillisten, die het niet helemaal begrijpen.
Natuurlijk heeft die winkelier werk voor u verricht en MAG hij een tegoedbon verstrekken.
Wat betreft de termijn van houbaarheid, ook dat MAG hij zelf bepalen.
MAG, want of het nu zo verstandig is, dat vraag ik mij af.
Zolang u de tegoedbon niet inlevert, kan hij zaken doen met het geld van u, wat hij niet heeft terug gegeven.
Wettelijk zal hij winnen, maar of hij daar nu reclame mee maakt voor zijn winkel, dat betwijfel ik.
Waarom niet de soepelheid, zoals b.v. de HEMA, niet goed, geld terug.
Er is ook nog zo iets als ondernemersrisico.
Neem als winkelier je verlies en heet je klant een volgend keer weer welkom.
Veel succes

tenormin
door tenormin - May 18, 2011 om 13:28
16933 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=katja54 schreef op woensdag 18 mei 2011, 12:45]Dat een kadobon maar een jaar geldig is dat is niet waar , de winkelier moet ze ten alle tijden inwisselen want het geld is tenslotte al uitegeven in deze winkel.
Wat een tegoedbon betreft , ik heb hetzelfde meegemaakt bij een computerwinkel, ik bracht iets terug na 1.5 week en het bleek dat ik het binnen een week had moeten doen.
Geld terug geven kon niet maar ik heb iets bijgelegd en er een cadobon voor gekocht en die is veel langer geldig.

Ik kan over de cadeaubon alleen maar zeggen: ik heb er momenteel 3: 1 van Iris checques, 1 van V&D en 1 van Paagman. Op alle 3 staat: datum van wanneer het gekocht is plus uitleg: 1 jaar geldig. Dus als er andere bonnen zijn, dan mijn excuses.

ka
door kama - May 18, 2011 om 13:31
164 Antwoorden / 19 Vragen

Ik heb geen verstand van wetgeving. Maar vraagster koopt een product, het is niet goed, dus ze retourneert het. Zij krijgt een tegoedbon en de winkel kan het jurkje weer verkopen.
Mondeling wordt aangegeven dat de bon geldig blijft. Zelfs in maart is het nog geen probleem de bon in te wisselen en in mei hangt er plotseling een briefje aan de muur dat het niet meer kan.
Het lijkt mij toch dat ze gewoon haar tegoedbon mag incasseren. Er is in 2009 een afspraak gemaakt, die is onlangs nog bevestigd. Zij had die nieuwe regels niet kunnen kennen.
Dus winkel: kom over de brug!

Het komt trouwens wel vaker voor: we hebben onlangs een B&B geboekt. Er stond op de website tot 31/12/2011 bij 4 nachten of meer 5% korting en een diner met de familie. Bij bevestiging stond beide er niet bij, gewoon volle prijs. Ze wilden binnenkort de website aanpassen en dan zou het er niet meer op staan, was het argument.
De 5% krijgen we alsnog, het etentje gaat niet meer door. Ter plekke maar eens kijken welke service ze daar tegenover zetten.

traporgel
door traporgel - May 18, 2011 om 13:38
191 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik het nu goed begrijp: In 2009 produkt gekocht en weer teruggebracht en daar een tegoedbon voor gekregen. Vervolgens in 2010 de bon proberen te verzilveren, wat lukte na contact, en toen hebt u te kennen gegeven dat ze het produkt niet meer hoeven te leveren.

Nu in 2011 wilt u graag alsnog geld of goederen zien, als het maar 58 euri is.

Ik zou zeggen: Hou vol. In 2038 kun je voor 58 euri een nertsbontmalen kopen. Dat is toch veel aantrekkelijker dan een sullig spijkerbroekje.....

Kortom, u wilt het bedrag gewoon laten groeien door misbruik te maken van de inflatie.

In 2009 kocht u iets wat volgens u niet deugde (of u kocht het en vond het na een week na de bruiloft helemaal niks). En uw kind loopt in de blote kont, want heeft geen spijkerbroekje......

Als ik winkelier zou zijn, zou een tegoedbon hooguit 6 weken geldig zijn. Want u had toch een produkt nodig?

stacey
door stacey - May 18, 2011 om 13:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=katja54 schreef op woensdag 18 mei 2011, 12:45]Dat een kadobon maar een jaar geldig is dat is niet waar , de winkelier moet ze ten alle tijden inwisselen want het geld is tenslotte al uitegeven in deze winkel.
.

Weet niet waar jij je info vandaan hebt, maar verlopen=verlopen en blijft verlopen en na verlopen moet winkelier helemaal Niets meer (ook volgens de wet)

stacey
door stacey - May 18, 2011 om 13:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=kama schreef op woensdag 18 mei 2011, 13:31]Ik heb geen verstand van wetgeving. Maar vraagster koopt een product, het is niet goed, dus ze retourneert het. Zij krijgt een tegoedbon en de winkel kan het jurkje weer verkopen.
.

Klopt ook niet, koop=koop, wil je het achteraf toch niet omdat de kleur je niet aan staat dan heb je Vet Pech.............als de winkelier Service aanbied mag hij daar voorwaarden aan verbinden, je had feitelijk al geen enkel recht op geld terug of ruilen of iets als winkelier dat niet wenst aan te bieden, want dat zijn ze helemaal Niet verplicht.

Dat vraagsteller verkeerd is voorgelicht is vervelend maar niet te bewijzen en termijn van een jaar is lang zat om eens iets anders uit te kiezen.

En ze hebben lang genoeg gewacht en goede service verleend en zelfs nog dingen apart gelegd dus hoeven ze nu na 1,5 helemaal niet en nergens meer over de brug te komen.

Ander verhaal zou het zijn als jurkje stuk bleek, dan ruil je om of krijg je je geld terug.

Linski
door Linski - May 18, 2011 om 15:58
24 Antwoorden / 5 Vragen

Een tegoedbon die onder 'onbeperkt geldig' werd uitgegeven, blijft m.i.onbeperkt geldig. Ook als in de tussentijd de winkelvoorwaarden veranderen (waarschijnlijk was vraagsteller in dit geval de 'klokkenluider'!)

En aan diverse cynici: 58 euro voor een kinderjurkje is een hoop geld, dan wil je graag dat het écht heel leuk staat. Kinderkledingwinkels gaan vaak soepel om met ruilen/retourneren omdat de moeders het liefst winkelen zónder kroost, en het dan thuis wel even laten passen. Dit is echt niet supercoulant; de winkels hebben er belang bij dat het bij twijfel liever wél dan niet gekocht wordt.
Lastig is het als je een tegoedbon hebt van een winkel die erg ver weg zit, zodat je zelden gelegenheid hebt om even binnen te lopen en iets anders uit te zoeken. Het zou je nog kunnen verbazen hoe moeilijk het is om waar voor je geld te vinden in de weken dat de snoepjes uit de collectie al uitverkocht zijn, maar de uitverkoop nog niet is begonnen.

1paul
door 1paul - May 18, 2011 om 16:41
3321 Antwoorden / 0 Vragen

Afspraak is afspraak en afspraken mag je NIET veranderen voor lopende kontrakten en daar praat je hierover tenslotte dat het toevallig over een tegoedbon gaat maakt niet uit...

Op het moment van terugbrengen is er een (mondeling) kontrakt overeengekomen tussen verkoper en koper dat de bon in dit geval zijn waarde zou blijven houden zonder daar een termijn aan te hangen, verkoper moet zich daar gewoon aan houden evenals koper trouwens...

U heeft recht op besteding zoals afgesproken zonder termijn, gewoon iets uit gaan zoeken daar ter waarde van de bon ben neerleggen en de winkel uit lopen...

loreleigil
door loreleigil - May 18, 2011 om 17:05
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zapling schreef op woensdag 18 mei 2011, 15:58]Een tegoedbon die onder 'onbeperkt geldig' werd uitgegeven, blijft m.i.onbeperkt geldig. Ook als in de tussentijd de winkelvoorwaarden veranderen (waarschijnlijk was vraagsteller in dit geval de 'klokkenluider'!) Goed, u neemt energie af van Nuon voor een bepaald bedrag per m3/kWh zonder vaste prijs contract. Dan wordt het duurder. Gaat u dan ook roepen dat het niet eerlijk is? De regels worden dan ook eenzijdig verandert. Punt is, dat Nina niet zwart op wit heeft staan dat de bon onbeperkt geldig is, en inmiddels zijn de regels veranderd. Dit heet 'pech'.
[quote=zapling schreef op woensdag 18 mei 2011, 15:58]En aan diverse cynici: 58 euro voor een kinderjurkje is een hoop geld, dan wil je graag dat het écht heel leuk staat. Daar moet je je dus druk om maken vóór je iets koopt!
[quote=zapling schreef op woensdag 18 mei 2011, 15:58]Kinderkledingwinkels gaan vaak soepel om met ruilen/retourneren omdat de moeders het liefst winkelen zónder kroost, en het dan thuis wel even laten passen. En dat heet coulance. De winkel hóeft niet te ruilen, enkel omdat moeder liever zonder kinderen winkelt. Ik winkel misschien wel graag met mijn kat, maar hoe kijkt de lokale C&A manager me aan als ik dat beest mee naar binnen neem?
[quote=zapling schreef op woensdag 18 mei 2011, 15:58]Dit is echt niet supercoulant; de winkels hebben er belang bij dat het bij twijfel liever wél dan niet gekocht wordt. Maar ze hebben er geen belang bij dat het in de tussentijd bij iemand thuis is die het later terug brengt, en het dus in de tussentijd niet aan iemand verkocht kan worden die het misschien níet terugbrengt.
[quote=zapling schreef op woensdag 18 mei 2011, 15:58]Lastig is het als je een tegoedbon hebt van een winkel die erg ver weg zit, zodat je zelden gelegenheid hebt om even binnen te lopen en iets anders uit te zoeken. Dat is niet het probleem van de winkelier. Het zou pas echt lastig zijn als de winkelier zegt 'Koop is koop, u mag niet ruilenen krijgt geen geld terug' wat zijn/haar goed recht is.
[quote=zapling schreef op woensdag 18 mei 2011, 15:58Het zou je nog kunnen verbazen hoe moeilijk het is om waar voor je geld te vinden in de weken dat de snoepjes uit de collectie al uitverkocht zijn, maar de uitverkoop nog niet is begonnen.
Nou, ik stel me inderdaad hele slagvelden met overspannen moeders en huilende kinderen voor. Het is geen hogere wiskunde, het is winkelen!

tenormin
door tenormin - May 18, 2011 om 18:55
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Paul1, het zou toch van de zotte zijn dat een winkelier anderhalf jaar lang een soort "overeenkomst" zou hebben met een klant die een jurkje achteraf niet leuk vond staan bij haar dochter en alsnog of iets anders uit te kiezen of het geld terug te geven? De meeste winkeliers zijn al coulant genoeg wat betreft ruilen. Dat sommige zaken zelfs geld teruggeven is al een enorme service (echt een klantenbinder) maar verplicht is zoiets niet. Ik vind dat, als je al mag ruilen, dat meestal als uiterste limiet 14 dagen neemt, want normaal staat op de bon: ruilen binnen 8 dagen. Wij denken inmiddels dat dit moet maar in werkelijkheid is het de (gedwongen) goodwill van de winkelier omdat andere zaken het ook doen. Dat je dus, zoals iemand schrijft, je te allen tijde je geld moet terug krijgen is uit de duim zuigerij.

pino123
door pino123 - May 18, 2011 om 19:05
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Goed, u neemt energie af van Nuon voor een bepaald bedrag per m3/kWh zonder vaste prijs contract. Dan wordt het duurder. Gaat u dan ook roepen dat het niet eerlijk is? De regels worden dan ook eenzijdig verandert. Punt is, dat Nina niet zwart op wit heeft staan dat de bon onbeperkt geldig is, en inmiddels zijn de regels veranderd. Dit heet 'pech'.

Dit kan je ook omdraaien, er staat ook niet dat deze voor bepaalde tijd houdbaar is. Leek mij beter indien de winkelier dit gaat veranderen, dit had doorgegeven aan de klant en haar toen een jaar de tijd had gegeven om de bon in te ruilen. Dat bedoel ik dus met een bord neer hangen, als je eerst een week eerder in de winkel bent geweest. Een week later is de cadeaubon niet meer geldig.

van leyden
door van leyden - May 18, 2011 om 19:06
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=ninakuiper schreef op dinsdag 17 mei 2011, 21:27]ik kan mijn vraag niet in een categorie plaatsen; het betreft de vraag over de geldigheid van tegoedbonnen, waar geen einddatum op wordt vermeld.

Ik heb een handgeschreven, bestempelde tegoedbon (13-10-2009 afgegeven) van een kinderkledingzaak. Deze heb ik ontvangenna het retourneren van een spijkerjurkje (waarde bijna 58 euro).
Op de bon staat geen geldigheidsduur en ook geen verwijziging naar hun voorwaarden. Destijds gaven ze aan dat deze bon geldig blijft.
Toen ik deze onlangs (begin maart 2011) wilde verzilveren gaven ze aan dat de onderbon mist (hun eigen administratiesysteem) en dat ik terug zou worden gebeld door de eigenaresse. Het vm bericht heb ik bewaard waarin wordt bevestigd dat de onderbon is gevonden en ik de spullen kan ophalen (die ze achter hadden gelegd).
Ik heb gebeld dat ik niet in de gelegenheid was direct terug te komen om de spullen op te halen en dat ze het niet langer achter hoefden te houden.
Toen ik afgelopen vrijdag (13 mei!) de bon alsnog wilde verzilveren gaven ze aan dat deze niet langer geldigheid is en verwees ze me naar de tekst op een papier aan de muur waarop wordt vermeld dat tegoedbonnen een jaar geldig zijn.
Ik kan niet meer herinneren of tegoedbonnen of waardebonnen werd geschreven, maar volgens mij sta ik in mijn recht aangezien er geen einddatum op mijn bon staat vermeld. Graag verneem ik of ik mijn recht sta.
vr. groet, Nina

Je hebt geen enkel recht...je had gewoon de voorwaarden beter moeten lezen!
Laat het een goeie les zijn voor de volgende keer.

1paul
door 1paul - May 19, 2011 om 09:17
3321 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=brigden schreef op woensdag 18 mei 2011, 18:55]Paul1, het zou toch van de zotte zijn dat een winkelier anderhalf jaar lang een soort "overeenkomst" zou hebben met een klant die een jurkje achteraf niet leuk vond staan bij haar dochter en alsnog of iets anders uit te kiezen of het geld terug te geven? De meeste winkeliers zijn al coulant genoeg wat betreft ruilen. Dat sommige zaken zelfs geld teruggeven is al een enorme service (echt een klantenbinder) maar verplicht is zoiets niet. Ik vind dat, als je al mag ruilen, dat meestal als uiterste limiet 14 dagen neemt, want normaal staat op de bon: ruilen binnen 8 dagen. Wij denken inmiddels dat dit moet maar in werkelijkheid is het de (gedwongen) goodwill van de winkelier omdat andere zaken het ook doen. Dat je dus, zoals iemand schrijft, je te allen tijde je geld moet terug krijgen is uit de duim zuigerij.

In dit geval is het niet van de zotte zoals jij schrijft simpel om het feit dat de winkelier zelf deze overeenkomst op deze manier is aangegaan zoals TS aangeeft..
Het gaat hier niet om ruilen trouwens maar om een te goed bon te besteden die al iets ouder is...
Je hebt gelijk als je zegt dat dit een stukje extra service is en ze dit niet hoeven te doen maar daar ging het hier niet over!!!

Als de winkelier gelijk andere voorwaarden had gehanteerd hadden deze van toepassing geweest echter dit was in het geval van TS niet het geval en nergens duidelijk aangegeven wel had TS een mondelinge overeenkomst en die is in principe geldig dat de winkelier ineens anders besluit mag TS niet de dupe van worden maar mag enkel op nieuwe overeenkomsten gelden en niet op reeds bestaande...

Wat betreft energie rekeningen waar hier zo mooi naar verwezen word ik zou zeggen lees de voorwaarden maar eens door met uw energie maatschappij daarin staat deze voorwaarde netjes vermeld dat er 2 ijkpunten zijn waar de hoogte van de prijzen voor energie herijkt worden...

Heeft helemaal met dit geval te maken waarin deze voorwaarden niet stonden sterker nog nergens vermeld worden, je moet geen appels en peren gaan vergelijken dat slaat echt nergens op...

stacey
door stacey - May 19, 2011 om 11:21
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=1paul schreef op donderdag 19 mei 2011, 09:17]In dit geval is het niet van de zotte zoals jij schrijft simpel om het feit dat de winkelier zelf deze overeenkomst op deze manier is aangegaan zoals TS aangeeft..
Het gaat hier niet om ruilen trouwens maar om een te goed bon te besteden die al iets ouder is...
Je hebt gelijk als je zegt dat dit een stukje extra service is en ze dit niet hoeven te doen maar daar ging het hier niet over!!!

Heeft helemaal met dit geval te maken waarin deze voorwaarden niet stonden sterker nog nergens vermeld worden, je moet geen appels en peren gaan vergelijken dat slaat echt nergens op...

Voorwaarden staan in de winkel, niet gezegd dat dat in 2009 ook al niet zo was en een vakantiehulp of invulkracht uit onwetendheid verkeerde info heeft verstrekt......................in elk geval Niet te bewijzen dus dan houd het op.

En het gaat wel om ruilen........had je geruild voor iets anders dan die tegoedbon had je ook maar max. 14 dagen ruilperiode gehad als ze ruilmogelijkheid hebben.

Heeft er wel degelijk mee te maken dat ze deze service niet eens hoeven bieden dus mag je blij zijn met alles wat je krijgt...........
Om ze dan ook nog weer wat apart te laten leggen een jaar later en dat ook maar weer even te annuleren en er dan uiteindelijk 1,5 jaar over te doen om eindelijk eens over te willen gaan tot een aankoop vind ik persoonlijk ook beetje van de zotte, je rekt de service dan wel beetje in het extreme.

1paul
door 1paul - May 19, 2011 om 11:57
3321 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 19 mei 2011, 11:21][quote=1paul schreef op donderdag 19 mei 2011, 09:17]In dit geval is het niet van de zotte zoals jij schrijft simpel om het feit dat de winkelier zelf deze overeenkomst op deze manier is aangegaan zoals TS aangeeft..
Het gaat hier niet om ruilen trouwens maar om een te goed bon te besteden die al iets ouder is...
Je hebt gelijk als je zegt dat dit een stukje extra service is en ze dit niet hoeven te doen maar daar ging het hier niet over!!!

Heeft helemaal met dit geval te maken waarin deze voorwaarden niet stonden sterker nog nergens vermeld worden, je moet geen appels en peren gaan vergelijken dat slaat echt nergens op...

Voorwaarden staan in de winkel, niet gezegd dat dat in 2009 ook al niet zo was en een vakantiehulp of invulkracht uit onwetendheid verkeerde info heeft verstrekt......................in elk geval Niet te bewijzen dus dan houd het op.

En het gaat wel om ruilen........had je geruild voor iets anders dan die tegoedbon had je ook maar max. 14 dagen ruilperiode gehad als ze ruilmogelijkheid hebben.

Heeft er wel degelijk mee te maken dat ze deze service niet eens hoeven bieden dus mag je blij zijn met alles wat je krijgt...........
Om ze dan ook nog weer wat apart te laten leggen een jaar later en dat ook maar weer even te annuleren en er dan uiteindelijk 1,5 jaar over te doen om eindelijk eens over te willen gaan tot een aankoop vind ik persoonlijk ook beetje van de zotte, je rekt de service dan wel beetje in het extreme.

1. Het gaat niet om ruilen. lezen is blijkbaar nog steeds een kunst...

2. Ze hebben een bepaalde service gegeven het gaat niet om als dan maar om iets wat gegeven is...

3. Er stond geen tijd aangegeven, sterker na zoals je zelf ook aangeeft, 1 1/5 jaar kon TS de bon nog inruilen...

4. Toen TS aangaf om de spullen maar weer terug te leggen is nergens over gepraat door eigenaresse OOK niet dat dan de bon niet meer geldig zou zijn of een beperkte tijd geldig zou zijn!!!

5. De service kan zover uitgerekt worden als dat de voorwaarden aangeven dus niet ik maar de winkeleigenaar heeft deze uitgerekt...

Niet de feiten verdraaien aub. lees ook onderstaande uit de openingspost van TS nog even door!!!
Vooral ook even wat ik dikgedrukt heb gemaakt is zeker van belang in deze wat anderen er ook van willen maken het gaat erom wat is afgesproken niet meer niet minder!!!

Ik heb een handgeschreven, bestempelde tegoedbon (13-10-2009 afgegeven) van een kinderkledingzaak. Deze heb ik ontvangen na het retourneren van een spijkerjurkje (waarde bijna 58 euro).
Op de bon staat geen geldigheidsduur en ook geen verwijziging naar hun voorwaarden. Destijds gaven ze aan dat deze bon geldig blijft.
Toen ik deze onlangs (begin maart 2011) wilde verzilveren gaven ze aan dat de onderbon mist (hun eigen administratiesysteem) en dat ik terug zou worden gebeld door de eigenaresse. Het vm bericht heb ik bewaard waarin wordt bevestigd dat de onderbon is gevonden en ik de spullen kan ophalen (die ze achter hadden gelegd).
Ik heb gebeld dat ik niet in de gelegenheid was direct terug te komen om de spullen op te halen en dat ze het niet langer achter hoefden te houden.

tenormin
door tenormin - May 19, 2011 om 12:51
16933 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=1paul schreef op donderdag 19 mei 2011, 11:57][quote=stacey schreef op donderdag 19 mei 2011, 11:21][quote=1paul schreef op donderdag 19 mei 2011, 09:17]In dit geval is het niet van de zotte zoals jij schrijft simpel om het feit dat de winkelier zelf deze overeenkomst op deze manier is aangegaan zoals TS aangeeft..
Het gaat hier niet om ruilen trouwens maar om een te goed bon te besteden die al iets ouder is...
Je hebt gelijk als je zegt dat dit een stukje extra service is en ze dit niet hoeven te doen maar daar ging het hier niet over!!!

Heeft helemaal met dit geval te maken waarin deze voorwaarden niet stonden sterker nog nergens vermeld worden, je moet geen appels en peren gaan vergelijken dat slaat echt nergens op...

Voorwaarden staan in de winkel, niet gezegd dat dat in 2009 ook al niet zo was en een vakantiehulp of invulkracht uit onwetendheid verkeerde info heeft verstrekt......................in elk geval Niet te bewijzen dus dan houd het op.

En het gaat wel om ruilen........had je geruild voor iets anders dan die tegoedbon had je ook maar max. 14 dagen ruilperiode gehad als ze ruilmogelijkheid hebben.

Heeft er wel degelijk mee te maken dat ze deze service niet eens hoeven bieden dus mag je blij zijn met alles wat je krijgt...........
Om ze dan ook nog weer wat apart te laten leggen een jaar later en dat ook maar weer even te annuleren en er dan uiteindelijk 1,5 jaar over te doen om eindelijk eens over te willen gaan tot een aankoop vind ik persoonlijk ook beetje van de zotte, je rekt de service dan wel beetje in het extreme.

1. Het gaat niet om ruilen. lezen is blijkbaar nog steeds een kunst...

2. Ze hebben een bepaalde service gegeven het gaat niet om als dan maar om iets wat gegeven is...

3. Er stond geen tijd aangegeven, sterker na zoals je zelf ook aangeeft, 1 1/5 jaar kon TS de bon nog inruilen...

4. Toen TS aangaf om de spullen maar weer terug te leggen is nergens over gepraat door eigenaresse OOK niet dat dan de bon niet meer geldig zou zijn of een beperkte tijd geldig zou zijn!!!

5. De service kan zover uitgerekt worden als dat de voorwaarden aangeven dus niet ik maar de winkeleigenaar heeft deze uitgerekt...

Niet de feiten verdraaien aub. lees ook onderstaande uit de openingspost van TS nog even door!!!
Vooral ook even wat ik dikgedrukt heb gemaakt is zeker van belang in deze wat anderen er ook van willen maken het gaat erom wat is afgesproken niet meer niet minder!!!

Ik heb een handgeschreven, bestempelde tegoedbon (13-10-2009 afgegeven) van een kinderkledingzaak. Deze heb ik ontvangen na het retourneren van een spijkerjurkje (waarde bijna 58 euro).
Op de bon staat geen geldigheidsduur en ook geen verwijziging naar hun voorwaarden. Destijds gaven ze aan dat deze bon geldig blijft.
Toen ik deze onlangs (begin maart 2011) wilde verzilveren gaven ze aan dat de onderbon mist (hun eigen administratiesysteem) en dat ik terug zou worden gebeld door de eigenaresse. Het vm bericht heb ik bewaard waarin wordt bevestigd dat de onderbon is gevonden en ik de spullen kan ophalen (die ze achter hadden gelegd).
Ik heb gebeld dat ik niet in de gelegenheid was direct terug te komen om de spullen op te halen en dat ze het niet langer achter hoefden te houden.

In de auteurswereld noemen ze dit plagiaat, 1Paul. (schrijf er maar bij dat dit een grapje is)!

pino123
door pino123 - May 19, 2011 om 13:06
2778 Antwoorden / 14 Vragen

@van leyden

Misschien moet je de volledige Topic eens lezen, er waren geen voorwaarde afgesproken! Pas later hingen de voorwaarde in de winkel!

stacey
door stacey - May 19, 2011 om 14:28
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=1paul schreef op donderdag 19 mei 2011, 11:57][1. Het gaat niet om ruilen. lezen is blijkbaar nog steeds een kunst...

2. Ze hebben een bepaalde service gegeven het gaat niet om als dan maar om iets wat gegeven is...

3. Er stond geen tijd aangegeven, sterker na zoals je zelf ook aangeeft, 1 1/5 jaar kon TS de bon nog inruilen...

4. Toen TS aangaf om de spullen maar weer terug te leggen is nergens over gepraat door eigenaresse OOK niet dat dan de bon niet meer geldig zou zijn of een beperkte tijd geldig zou zijn!!!

5. De service kan zover uitgerekt worden als dat de voorwaarden aangeven dus niet ik maar de winkeleigenaar heeft deze uitgerekt...

Niet de feiten verdraaien aub. lees ook onderstaande uit de openingspost van TS nog even door!!!
Vooral ook even wat ik dikgedrukt heb gemaakt is zeker van belang in deze wat anderen er ook van willen maken het gaat erom wat is afgesproken niet meer niet minder!!!

Ik heb een handgeschreven, bestempelde tegoedbon (13-10-2009 afgegeven) van een.

Kan prima lezen, jij wilt graag lezen wat leuk uit komt……

Het betreft wel degelijk een ruiling maar dan in de vorm van een tegoedbon omdat er wellicht niets anders leuks te vinden was zo gauw.......

Maar feit blijft Koop=Koop en nu je bon krijgt uit coulance moet je niet onderste uit de kan willen want ruilen of geld terug is Geen recht maar een gunst en daarvoor gelden de regels van de winkelier.

Overigens, als mensen dit soort dingen op deze manier gaan benaderen is de kans ook groot dat winkelier af ziet van dit soort dingen om gezeur te voorkomen en heb je een volgend keer als je miskoop doet pech dan mag je hem houden............

De voorwaarden waren te lezen in de winkel en hoeven (dan) Niet uitgereikt.
Als je dat niet leest en iemand vraagt die je per abuis verkeerd voorlicht heb je dus een probleem, daar dit niet te bewijzen is.
Je kunt zoveel afspraken als je wilt ( buiten de voorwaarden om) maar dan moet je daar wel bewijs van hebben om nakoming te kunnen eisen.

Is nog even de vraag of winkel wist dat weggelegde goederen met de tegoed bon betaald gingen en wellicht waren ze nog even coulant buiten de termijn omdat er nu eindelijk iets naar ts haar zin was gevonden……………maar die coulance houd dan op als het dan weer geannulleerd wordt en het dan nog weer eens 3 maanden gaat duren voor er wat uigezocht wordt natuurlijk.

En handgeschreven bon uit 2009 is in 2011 nu dus niet meer geldig als voorwaarde geldigheid 1 jaar is.

Je kan er lang en breed over kletsen maar winkel zegt einde verhaal en dat is het dan ook.

Nergens bewijs dat het langer geldig zou zijn dan in de winkelvoorwaarden staat, en daar staat 1 jaar, zelfs als dat er in 2009 nog niet stond is dat ook niet te bewijzen en heb je nu dus gewoon pech…………

Dus voortaan kinderen mee met winkelen of zorgen dat je op korte termijn gebruik maakt van een aangeboden service zou ik zeggen en vraag desnoods of ze de geldigheid op de bon willen zetten dan………..

tenormin
door tenormin - May 19, 2011 om 16:08
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Zal wel weer het verwijt krijgen van niet goed kunnen lezen, maar dan heb ik het niet over lezen: noem mij eens 1 winkel, warenhuis o.i.d. waar je na bijna anderhalf jaar, bon of niet, terecht kunt om te ruilen of geld terug te krijgen? Ik snap hier echt niets van. Alle commentaren ten spijt: ik ken zo'n zaak niet en als er inderdaad zo'n winkel zou bestaan is hij/zij snel failliet. Nee, niet met 1 klant maar met en door zijn voorwaarden; ik geloof niet in sprookjes. Ga maar na wat een gezeur je kunt hebben als er iets een week NA de garantieperiode kapot gaat. (Geen kleding). Dan moet je ook alle zeilen bijzetten om het toch gemaakt te krijgen.

1paul
door 1paul - May 19, 2011 om 16:17
3321 Antwoorden / 0 Vragen

Speciaal voor jouw Stacey nog een keer en deze keer WEL goed lezen AUB.

Niemand zegt ergens "het onderste uit de kan" te willen halen, TS al helemaal niet...

Niemand zegt dat er geen coulance was van de winkelier, sterker dit word bevestigd door ook TS zelf.

De winkelier zelf bevestigd dat de bon drie maanden daarvoor nog OKE is gezien onderstaande...

>>>>Toen ik deze onlangs (begin maart 2011) wilde verzilveren gaven ze aan dat de onderbon mist (hun eigen administratiesysteem) en dat ik terug zou worden gebeld door de eigenaresse. Het vm bericht heb ik bewaard waarin wordt bevestigd dat de onderbon is gevonden en ik de spullen kan ophalen

tenormin
door tenormin - May 19, 2011 om 16:54
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Haha Stacey, krijgt U het verwijt dat U niet goed kan lezen. Over lezen gesproken, 1Paul!!!

stacey
door stacey - May 19, 2011 om 17:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=1paul schreef op donderdag 19 mei 2011, 16:17]Speciaal voor jouw Stacey nog een keer en deze keer WEL goed lezen AUB.

Niemand zegt ergens "het onderste uit de kan" te willen halen, TS al helemaal niet...

Niemand zegt dat er geen coulance was van de winkelier, sterker dit word bevestigd door ook TS zelf.

De winkelier zelf bevestigd dat de bon drie maanden daarvoor nog OKE is gezien onderstaande...

>>>>Toen ik deze onlangs (begin maart 2011) wilde verzilveren gaven ze aan dat de onderbon mist (hun eigen administratiesysteem) en dat ik terug zou worden gebeld door de eigenaresse. Het vm bericht heb ik bewaard waarin wordt bevestigd dat de onderbon is gevonden en ik de spullen kan ophalen

Echt niets mis met mijn leesvermogen hoor ;-)

Ik vind dat je wel te veel wil als je na 1,5 jaar nog eens komt aankakken........
en dat je dan het onderste uit de kan wilt en daar hier ook nog een vraag over gaat stellen ipv jezelf voor je hoofd te slaan dat je het niet even (veel) eerder hebt geregeld en je verlies te nemen.

--De winkelier zelf bevestigd dat de bon drie maanden daarvoor nog OKE is gezien onderstaande... Toen ik deze onlangs (begin maart 2011) --

Zoals ik AL zei: --en wellicht waren ze nog even coulant buiten de termijn omdat er nu eindelijk iets naar ts haar zin was gevonden……………--

Wil je mn bril lenen ? ;-)

fi
door fishman - May 19, 2011 om 18:13
4 Antwoorden / 2 Vragen

Op de site van de branchevereniging CBW Mitex, met 7500 aangesloten winkels, wordt oa hetvolgende aangegeven mbt de regels rond tegoedbonnen:

Staat enkel de uitgiftedatum vermeld dan heeft die een beperkte geldigheidsduur van 5 jaar (!!!)

stacey
door stacey - May 19, 2011 om 18:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Nou misschien heeft ts dan nog mazzel als ze aangesloten zijn,
hoewel ik dat niet verwacht want dan hadden ze nu na 1,5 jaar niet naar voorwaarden van 1 jaar verwezen.

tenormin
door tenormin - May 19, 2011 om 19:16
16933 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=fishman schreef op donderdag 19 mei 2011, 18:13]Op de site van de branchevereniging CBW Mitex, met 7500 aangesloten winkels, wordt oa hetvolgende aangegeven mbt de regels rond tegoedbonnen:

Staat enkel de uitgiftedatum vermeld dan heeft die een beperkte geldigheidsduur van 5 jaar (!!!)

Het is dat ik mijn duim al heb gegeven, anders had U hem gehad. Dan maar gewoon schriftelijk, toch?

1paul
door 1paul - May 19, 2011 om 19:56
3321 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 19 mei 2011, 17:16][quote=1paul schreef op donderdag 19 mei 2011, 16:17]Speciaal voor jouw Stacey nog een keer en deze keer WEL goed lezen AUB.

Niemand zegt ergens "het onderste uit de kan" te willen halen, TS al helemaal niet...

Niemand zegt dat er geen coulance was van de winkelier, sterker dit word bevestigd door ook TS zelf.

De winkelier zelf bevestigd dat de bon drie maanden daarvoor nog OKE is gezien onderstaande...

>>>>Toen ik deze onlangs (begin maart 2011) wilde verzilveren gaven ze aan dat de onderbon mist (hun eigen administratiesysteem) en dat ik terug zou worden gebeld door de eigenaresse. Het vm bericht heb ik bewaard waarin wordt bevestigd dat de onderbon is gevonden en ik de spullen kan ophalen

Echt niets mis met mijn leesvermogen hoor ;-)

Ik vind dat je wel te veel wil als je na 1,5 jaar nog eens komt aankakken........
en dat je dan het onderste uit de kan wilt en daar hier ook nog een vraag over gaat stellen ipv jezelf voor je hoofd te slaan dat je het niet even (veel) eerder hebt geregeld en je verlies te nemen.

--De winkelier zelf bevestigd dat de bon drie maanden daarvoor nog OKE is gezien onderstaande... Toen ik deze onlangs (begin maart 2011) --

Zoals ik AL zei: --en wellicht waren ze nog even coulant buiten de termijn omdat er nu eindelijk iets naar ts haar zin was gevonden……………--

Wil je mn bril lenen ? ;-)

Daar wringt dus de schoen...JIJ VIND, het gaat NIET om wat JIJ VIND het gaat om wat is afgesproken en wat zijn de spelregels niet meer niet minder...

AFGESPROKEN is geen geldigheidstermijn volgens TS dus ONBEPERKT geldig op moment van afgifte, wat er vervolgens daarna aan voorwaarden word gesteld geld ALLEEN voor nieuwe kontrakten!!!

Zoals JIj al zei....EN wellicht waren ze enz enz. waar haal jij dat vandaan???STAAT nergens in het verhaal van TS, OOK een AANNAME dus van JOUW, OOK niet RELEVANT dus...

En nee, hou je bril maar, heb jij gezien naar je antwoorden nog hard nodig, misschien zelfs wel goed om een nieuwe te kopen onderhand zonder beledigend te willen zijn overigens...

Ik zeg dit allemaal omdat jouw antwoorden Stacy steeds weer VOL staan van aannames die zo ineens opduiken in het verhaal, als je antwoord hou je dan aan de gegevens die vraagsteller geeft meer kun je niet, ALS DAN is geen toevoeging eveneens als IK VIND...

Branchvereniging heeft een afspraak met elkaar, TS had een afspraak met de winkelierster en dat is waar je vanuit kan en moet gaan anders niet!!!

stacey
door stacey - May 19, 2011 om 20:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=1paul schreef op donderdag 19 mei 2011, 19:56][Daar wringt dus de schoen...JIJ VIND, het gaat NIET om wat JIJ VIND het gaat om wat is afgesproken en wat zijn de spelregels niet meer niet minder...

Branchvereniging heeft een afspraak met elkaar, TS had een afspraak met de winkelierster en dat is waar je vanuit kan en moet gaan anders niet!!!

Kan je wel agressief tegen mij gaan lopen gillen als je je gelijk niet kunt halen...........

Gaat erom dat je Gemaakte Afspraken moet kunnen bewijzen om iets te kunnen eisen,
zo simpel is het nu eenmaal, like it or not, en dat vind ik niet, dat vind/zegt de wetgever..............
Wie eist, bewijst..............

Als ze niet aangesloten zijn bij de/een branche vereniging die andere termijn aanhoud dan houden ze zich aan hun eigen voorwaarden en dat recht hebben ze gewoon of jij dat nu leuk vind of niet.
Zo simpel is het !

Ik heb overigens geen bril, alleen een zonnebril en die krijg je niet ;-)

pino123
door pino123 - May 19, 2011 om 20:41
2778 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=1paul schreef op donderdag 19 mei 2011, 19:56][quote=stacey schreef op donderdag 19 mei 2011, 17:16][quote=1paul schreef op donderdag 19 mei 2011, 16:17]Speciaal voor jouw Stacey nog een keer en deze keer WEL goed lezen AUB.

Niemand zegt ergens "het onderste uit de kan" te willen halen, TS al helemaal niet...

Niemand zegt dat er geen coulance was van de winkelier, sterker dit word bevestigd door ook TS zelf.

De winkelier zelf bevestigd dat de bon drie maanden daarvoor nog OKE is gezien onderstaande...

>>>>Toen ik deze onlangs (begin maart 2011) wilde verzilveren gaven ze aan dat de onderbon mist (hun eigen administratiesysteem) en dat ik terug zou worden gebeld door de eigenaresse. Het vm bericht heb ik bewaard waarin wordt bevestigd dat de onderbon is gevonden en ik de spullen kan ophalen

Echt niets mis met mijn leesvermogen hoor ;-)

Ik vind dat je wel te veel wil als je na 1,5 jaar nog eens komt aankakken........
en dat je dan het onderste uit de kan wilt en daar hier ook nog een vraag over gaat stellen ipv jezelf voor je hoofd te slaan dat je het niet even (veel) eerder hebt geregeld en je verlies te nemen.

--De winkelier zelf bevestigd dat de bon drie maanden daarvoor nog OKE is gezien onderstaande... Toen ik deze onlangs (begin maart 2011) --

Zoals ik AL zei: --en wellicht waren ze nog even coulant buiten de termijn omdat er nu eindelijk iets naar ts haar zin was gevonden……………--

Wil je mn bril lenen ? ;-)

Daar wringt dus de schoen...JIJ VIND, het gaat NIET om wat JIJ VIND het gaat om wat is afgesproken en wat zijn de spelregels niet meer niet minder...

AFGESPROKEN is geen geldigheidstermijn volgens TS dus ONBEPERKT geldig op moment van afgifte, wat er vervolgens daarna aan voorwaarden word gesteld geld ALLEEN voor nieuwe kontrakten!!!

Zoals JIj al zei....EN wellicht waren ze enz enz. waar haal jij dat vandaan???STAAT nergens in het verhaal van TS, OOK een AANNAME dus van JOUW, OOK niet RELEVANT dus...

En nee, hou je bril maar, heb jij gezien naar je antwoorden nog hard nodig, misschien zelfs wel goed om een nieuwe te kopen onderhand zonder beledigend te willen zijn overigens...

Ik zeg dit allemaal omdat jouw antwoorden Stacy steeds weer VOL staan van aannames die zo ineens opduiken in het verhaal, als je antwoord hou je dan aan de gegevens die vraagsteller geeft meer kun je niet, ALS DAN is geen toevoeging eveneens als IK VIND...

Branchvereniging heeft een afspraak met elkaar, TS had een afspraak met de winkelierster en dat is waar je vanuit kan en moet gaan anders niet!!!

Heb jij weleens gehoord van etiquette? Je kan wel gaan lopen schreeuwen tegen Stacey, maar ik geloof niet dat dat de bedoeling is van dit forum. Daarnaast is Stacey een gerespecteerd lid van dit forum en krijg je op een normale manier antwoord van haar. Dat je het niet met haar eens bent, kan ik nog begrijpen, maar dat kan je ook op een normale manier ventileren!

tenormin
door tenormin - May 19, 2011 om 21:50
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Ik krijg de stellige indruk dat deze "conversatie" tussen de mensen onderling een soort grimmige sfeer krijgt en nu op de persoon c.q. reageerder/reageerster wordt gespeeld: met andere woorden, laten we het beschaafd houden s.v.p. in plaats van: "je hebt een bril nodig/je moet leren lezen etc.

ae
door aerox - May 19, 2011 om 23:37
49 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan het me moeilijk voorstellen maar uit onderzoek blijkt dat voor klantbinding winkels beter een tegoedbon kunnen schrijven dan geld terug geven.

http://www.retaildetail.eu/nl/nederland/nl-algemeen/item/1497-tegoedbon-beste-manier-om-klagende-klant-vast-te-houden?tmpl=component&print=1

Persoonlijk vind ik het een hoop gemierenneuk of het nou geldig is of niet. Als het een kadobon was had ze volgens sommige meer rechten dan een tegoedbon. Dat verschil is toch minimaal. Ik snap dat winkels niet hoeven te ruilen maar hoelang zal een kledingwinkel bestaan als ze zo strikt zijn. Wanneer je een tegoedbonschrijft moet je er ook geen stiekeme voorwaarden aanhangen in de hoop dat mensen te laat komen.

1paul
door 1paul - May 20, 2011 om 09:26
3321 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aerox schreef op donderdag 19 mei 2011, 23:37]Ik kan het me moeilijk voorstellen maar uit onderzoek blijkt dat voor klantbinding winkels beter een tegoedbon kunnen schrijven dan geld terug geven.

http://www.retaildetail.eu/nl/nederland/nl-algemeen/item/1497-tegoedbon-beste-manier-om-klagende-klant-vast-te-houden?tmpl=component&print=1

Persoonlijk vind ik het een hoop gemierenneuk of het nou geldig is of niet. Als het een kadobon was had ze volgens sommige meer rechten dan een tegoedbon. Dat verschil is toch minimaal. Ik snap dat winkels niet hoeven te ruilen maar hoelang zal een kledingwinkel bestaan als ze zo strikt zijn. Wanneer je een tegoedbonschrijft moet je er ook geen stiekeme voorwaarden aanhangen in de hoop dat mensen te laat komen.

Als je al voorwaarden wilt stellen meld ze dan gewoon op de bon en dan zeker de geldigheidsduur, verder ben ik het met je eens dat dit de klanten nu niet direct aan je bind...

Stacey is niet als schreeuwen bedoeld dat is jouw interpetatie net als de rest verkeerd begrijpt trouwens begrijp je ook dit verkeerd, ik gebruikte grote letters en kleinere om bepaalde dingen te benadrukken, dit is in ieder geval gelukt c.q het is je opgevallen...

Brigden ben jij de sidekick van Stacey? of ben je bang dat zij zichzelf niet kan uiten op een juiste manier? Wees niet bang dat kan ze prima is mijn ervaring...

Pini voor jouw geld hetzelfde eigenlijk zoals hierboven al beschreven, ik heb eerder al gezegd is zeker niet beledigend bedoeld!!!

Jammer trouwens dat ik die mooie zonnebril niet krijg!!!

stacey
door stacey - May 20, 2011 om 09:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=1paul schreef op vrijdag 20 mei 2011, 09:26]ik gebruikte grote letters en kleinere om bepaalde dingen te benadrukken

Dat snap ik, maar je wilt dingen benadrukken die gewoon niet kloppen,
Winkelier moet voorwaarden in de winkel hebben, die voorwaarden hoeven ze niet letterlijk te overhandigen, overigens als ze dit wel zouden doen is er vrijwel niemand die het zal lezen blijkt keer op keer.........
Je kunt vragen die voorwaarden te (mogen) lezen als die niet zichtbaar aan de muur gespijkerd zijn.

Maar je kunt geen nakoming eisen van een mondelinge afspraak als je die niet kunt bewijzen.........
dat dat heel l*llig is ben ik met je eens, ik vind ook afspraak=afspraak maar zo werkt het dus helaas niet altijd.
Het is nu eenmaal niet anders, dus dat kun je wel blijven roepen maar daar kan niemand iets mee............
in dit geval althans niet en dat veroorzaakt dan alleen maar verwarring en 4 pagina`s op en neer geklets........;-)

tenormin
door tenormin - May 20, 2011 om 10:01
16933 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=1paul schreef op vrijdag 20 mei 2011, 09:26][quote=aerox schreef op donderdag 19 mei 2011, 23:37]Ik kan het me moeilijk voorstellen maar uit onderzoek blijkt dat voor klantbinding winkels beter een tegoedbon kunnen schrijven dan geld terug geven.

http://www.retaildetail.eu/nl/nederland/nl-algemeen/item/1497-tegoedbon-beste-manier-om-klagende-klant-vast-te-houden?tmpl=component&print=1

Persoonlijk vind ik het een hoop gemierenneuk of het nou geldig is of niet. Als het een kadobon was had ze volgens sommige meer rechten dan een tegoedbon. Dat verschil is toch minimaal. Ik snap dat winkels niet hoeven te ruilen maar hoelang zal een kledingwinkel bestaan als ze zo strikt zijn. Wanneer je een tegoedbonschrijft moet je er ook geen stiekeme voorwaarden aanhangen in de hoop dat mensen te laat komen.

Als je al voorwaarden wilt stellen meld ze dan gewoon op de bon en dan zeker de geldigheidsduur, verder ben ik het met je eens dat dit de klanten nu niet direct aan je bind...

Stacey is niet als schreeuwen bedoeld dat is jouw interpetatie net als de rest verkeerd begrijpt trouwens begrijp je ook dit verkeerd, ik gebruikte grote letters en kleinere om bepaalde dingen te benadrukken, dit is in ieder geval gelukt c.q het is je opgevallen...

Brigden ben jij de sidekick van Stacey? of ben je bang dat zij zichzelf niet kan uiten op een juiste manier? Wees niet bang dat kan ze prima is mijn ervaring...

Pini voor jouw geld hetzelfde eigenlijk zoals hierboven al beschreven, ik heb eerder al gezegd is zeker niet beledigend bedoeld!!!

Jammer trouwens dat ik die mooie zonnebril niet krijg!!!

Ik ken Stacey niet en zij kent mij niet. Happy now?

pino123
door pino123 - May 20, 2011 om 10:07
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Al ben ik de sidekick van Stacey, is dat van belang. Daarnaast heb ik ook aangegeven dat ik mijn bedenkingen heb bij het handelen van de winkelier. Dit kan je nalezen binnen mijn posten.
Binnen internet geldt hoofdletter gebruik met hele woorden als schreeuwen en kan je beter in dit geval het benadrukken met dikke/cursieve letters. Leuk trouwens die rode duim, doet me verder erg weinig, maar dat terzijde.

blok
door blok - May 20, 2011 om 13:41
79 Antwoorden / 8 Vragen

ik lees veel: "het is maar een gunst". (van de winkel.)
maar ook afspraken gemaakt uit goed-gunstigheid = en blijven afspraken.

wat ik niet handig vind, is dat Nina toen ze opbelde dat ze voorlopig niet in staat was naar de winkel te komen (in maart), dat zij toen zèlf de konklusie trok "jullie hoeven het niet meer weg te leggen voor mij".
als zij de winkel gevraagd had, wat vervolgens (nu zij niet 1, 2, 3 kon komen) dán een oplossing zou zijn, dan had de winkel zelf het antwoord gegeven.
en was er een aktuele (vervolg-)afspraak geweest.

ik zelf vraag trouwens altijd naar de naam van de verkoper die met mij een afspraak maakt.

tenormin
door tenormin - May 20, 2011 om 13:55
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Pino123 (10.07u)
Onze "meester-beantwoorder" noemt MIJ de sidekick van Stacey. Hoe hij daar nu bij komt? Geen enkel idee. 4 Pagina's doordrammen: ik vindt het knap. Ik heb het niet over U, hoor.

1paul
door 1paul - May 20, 2011 om 16:51
3321 Antwoorden / 0 Vragen

tuurlijk kun je je recht wel eisen dat heeft niets te maken of het op papier staat of niet het probleem is enkel dat als de winkelier volhoud dat je nergens terecht kunt en het jouw ja tegen haar/zijn nee blijft...

Als winkelier zou ik trouwens niet moeilijk doen slechtere reclame kun je niet hebben is mijn ervaring!!!

ka
door kama - May 21, 2011 om 11:20
164 Antwoorden / 19 Vragen

Ik blijf het vreemd vinden als de consument geen rechten zou hebben.

Als ik haar was zou ik dan maar het jurkje terugeisen. En dat via marktplaats verkopen.

Mooie boel als je niets meer terug zou kunnen brengen naar een winkel zonder je geld kwijt te zijn. Als er destijds geen voorwaarden waren (en ik geloof oprecht dat die er toen niet waren), dan mag ze gewoon die bon inwisselen.

Ik heb nog een jarenoude bon liggen van de Bijenkorf, staat geen geldigheidsduur op. Ben benieuwd of ze die nog accepteren ... Ik ga ervanuit van wel.