kn
door knabbel13 Sep 16, 2014 om 21:04
Voeding & gezondheid

Gezondheidzorg

Ik heb een voorbeeld iemand komt met plekken op haar bil bij de dokter. Dokter kijkt erna en schrijft recept uit. Op u bil smeren zegt hij nog. Bij de apotheek zalf gehaald apotheek zegt op uw bil smeren. Paar weken laten krijgt ze de rekening van ziekenfonds? Staat advies van dokter is ???? Advies van apotheek is???? Ja en dan nog het consult ??????Hoe is het mogelijk dat er dan nog een volgend jaar 15 euro per maand bij moet?? Ze zijn stinkend rijk die Zorgverzekeringen??

468 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 16, 2014 om 21:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het consult valt niet onder het eigen risico. En over die eerste uitgifte kosten van medicijnen zijn al hele topics volgeschreven.

Dus die kosten mogen in rekening gebracht worden.

Men kan ook naar de drogist gaan en een tube Nivea halen.

mahadma
door mahadma - Sep 16, 2014 om 22:15
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Helderheid in het kostenplaatje wat men betaalt is dus kennelijk niet goed.

Stel even: je betaalt voor 1 liter brandstof voor de auto circa € 1,65.
Als u precies wil weten hoe dit bedrag ontstaat: De prijs die u aan de pomp betaalt voor uw brandstof is opgebouwd uit accijns, BTW, productiekosten en het margetraject.
Als al die bedragen inzichtelijk zijn en u ziet wat u waarvoor betaalt even optelt, komt u tot hetzelfde resultaat. Je ziet dan ook (net zoals bij de apotheker) de opbouw. En dan zou het ook weer niet goed zijn. Hoewel u al jaren dit gewoon betaalt.

kn
door knabbel13 - Sep 17, 2014 om 09:28
33 Antwoorden / 17 Vragen

Mensen die heb ik als een voorbeeld neer geschreven........ik kan nog een voorbeeld geven zonde pleisters voor de neus 1 pleister nodig?? Moet je een hele doos nemen voor 100 euro zit er met 99 over??? ONZIN!! Bloedprikken 2 buisjes kosten 0.39 cent voor dit. 3,97 voor dat. Niemand die je kan vertellen voor de zorgverzekering hoe of wat? Dus bezuinig daar op! Duidelijjkheid en geen natte vinger werk aub!!

tijger1
door tijger1 - Sep 17, 2014 om 09:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De apotheker die achter de toonbank staat is geen onbetaalde vrijwilliger. Die moet ook zijn brood verdienen.

mahadma
door mahadma - Sep 17, 2014 om 09:54
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@Knabbel13, werkt u voor niks of heeft u een salaris nodig om uw leven te kunnen betalen?

hi
door hilbrandt - Sep 18, 2014 om 14:31
5 Antwoorden / 0 Vragen

Vorige keer kreeg ik ook een rekening van de Apotheek voor advies.
Het medicijn gebruik ik al 2 jaar. Advies kosten slaan echt helemaal nergens op!
Vraag ik helemaal niet om. Hier moet echt wat aan gedaan worden.

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2014 om 15:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hilbrandt

Dat kunt u ook. Simpel geen medicijnen meer halen.

Voor medicijnen die u al langer permanent gebruikt, krijgt u dus geen rekening voor advies

li
door lindak - Sep 18, 2014 om 16:00
3 Antwoorden / 0 Vragen

Verhaal al eerder gehoord dat apothekers inderdaad consult in rekening brengen terwijl je helemaal niet om advies vraagt. Waar is de bijsluiter anders voor?

Cookies
door Cookies - Sep 18, 2014 om 17:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hilbrandt schreef op donderdag 18 sep 2014, 14:31]Vorige keer kreeg ik ook een rekening van de Apotheek voor advies.
Het medicijn gebruik ik al 2 jaar. Advies kosten slaan echt helemaal nergens op!
Vraag ik helemaal niet om. Hier moet echt wat aan gedaan worden.

Als dat zo is, dan zijn die advieskosten ten onrechte in rekening gebracht. In dat geval zou ik ze dit laten corrigeren.

Cookies
door Cookies - Sep 18, 2014 om 17:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 17 sep 2014, 09:48]De apotheker die achter de toonbank staat is geen onbetaalde vrijwilliger.

Staat wel vaak een stagiair achter de toonbank, waar ze een paar centen aan vergoeden. Afgelopen jaar al 2x medicijnen gekregen die ik al lang niet meer gebruik. Lijkt er op dat ik de apotheker moet gaan controleren.

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2014 om 17:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die stagiair maakt de medicijnen niet klaar. In mijn apotheek doet iemand dat, wat dan ook weer gecontroleerd wordt door een andere medewerker.

"Medicijnen meekrijgen die u allang niet meer gebruikt". Dan moet daar toch een recept voor afgegeven zijn.

Maar het kan inderdaad geen kwaad de boel te controleren.

Cookies
door Cookies - Sep 18, 2014 om 17:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......."Medicijnen meekrijgen die u allang niet meer gebruikt". Dan moet daar toch een recept voor afgegeven zijn..........

Jaren geleden, ja.

Waarom zou de stagiair de medicijnen niet klaar maken? 3 doosjes van dit, 3 doosjes van dat, daar heb je geen apotheker voor nodig.

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2014 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik bedoelde te zeggen dat die stagiair dat niet helemaal zelfstandig doet. Het wordt altijd gecontroleerd.

Cookies
door Cookies - Sep 18, 2014 om 17:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 18 sep 2014, 17:42]Ik bedoelde te zeggen dat die stagiair dat niet helemaal zelfstandig doet. Het wordt altijd gecontroleerd.

Nou, gezien 2 stomme fouten in 1 jaar tijd, vraag ik me dus werkelijk af of er wel gecontroleerd wordt! Het gaat notabene ook nog om hartmedicatie! Je zal maar niet meer zo helder zijn.

pi
door pieterwolters - Sep 18, 2014 om 21:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=knabbel13 schreef op dinsdag 16 sep 2014, 21:04]
Dokter kijkt erna en schrijft recept uit. Op u bil smeren zegt hij nog. /quote]

Dokter kijkt ernaar... En: Op uw bil smeren.

Dit heeft iedereen toch wel geleerd op de lagere school?