diamant1956
door diamant1956 Feb 19, 2012 om 10:00
Voeding & gezondheid

Glucosamine

Hallo
Ik heb een zich uitbreidende artrose (moeder had ernstige reuma). Ik begin behoorlijk beperkt te raken, in handen, voeten, heupen etc. ik hoorde onlangs van Glucosamine, al dan niet in combinatie met: Chondroïte. Ik ben eens gaan zoeken, en vond dit: http://www.glucosamine.com/nl/welk-product. Ervaringsdeskundigen weten altijd meer. Dus mijn vraag: wie weet hier meer over? (Ik gebruik overigens na een armbreuk: Calcium, Alendroninezuur en Pantoprazol).

Mijn dank. m.vr.gr. Diamant

4390 7 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Feb 19, 2012 om 11:48
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Bij mij helpt glucosamine/chondrotoïne niet. Wat wel helpt is: dagelijks oefeningen doen in combinatie met een 2 wekelijks bezoek aan de fysiotherapeut.

Dit om de beweeglijkheid van ( in mijn geval) het heupgewricht) zo goed mogelijk te maken.

Bij forse artrose is de beste therapie: vervangen van het aangedane gewricht, maar dat wil ik nog een aantal jaren uitstellen.

robert11
door robert11 - Feb 19, 2012 om 12:30
310 Antwoorden / 25 Vragen

Glucosamine wil heus wel helpen, itv tdehond zeg, maaaaar.... een goedkoper potje glucosamine overal te krijgen in vele winkels helpen niet echt. Bij de apotheek is het wel te krijgen op recept van de specialist (in mijn geval de orthopedische chirurg) in de vorm van 750 mg à 47 € per maand. Het help wel, maar men moet wel bedenken dat artrose een niet te stoppen verschijnsel is!
m.v.g. robert

tdehond
door tdehond - Feb 19, 2012 om 14:06
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ t.s.

Bij forse artrose zal Glucosamine de schade aan het gewricht niet herstellen.
Aangepast bewegen in combinatie met fysiotherapie zal er op gericht zijn de beweeglijkheid zo optimaal mogelijk te houden.

Zwemmen in warm water is een goede therapie vorm.

Als de beweging zo beperkt is dat dit het normale functioneren erg belemmert, dan is vervanging van het gewricht de behandeling die u van de pijnklachten af helpt.

Probeer het drie maanden en als het niet werkt dan kunt u ermee stoppen omdat het dan bij u geen zin heeft om hier geld aan uit te geven.

=robert11 schreef op zondag 19 feb 2012, 12:30: Het help wel, maar men moet wel bedenken dat artrose een niet te stoppen verschijnsel is!
m.v.g. robert

tdehond
door tdehond - Feb 19, 2012 om 14:08
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Toevoeging: gezien uw andere medicatie is het een goed idee glucosamine in de apotheek te kopen, dan kan de aptheker controleren of er geen wisselwerking met uw medicatie is.

diamant1956
door diamant1956 - Feb 21, 2012 om 14:59
3 Antwoorden / 2 Vragen

Met mijn dank voor de reacties, ze zijn wel wat verdeeld.

Vr. groet

loreleigil
door loreleigil - Feb 21, 2012 om 15:03
678 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn artrose heeft het geen steek geholpen. Mijn advies: in overleg met een goede reumatoloog bepalen welke medicijnen de pijn het meest dragelijk maken. Naast de boel in beweging houden is er niets aan te doen, zeker niet met glucosamine. Heel veel succes en sterkte gewenst!

goldenluck
door goldenluck - Feb 21, 2012 om 15:40
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ik gebruik glucosamine naar aanraden van mijn arts en ik moet zeggen dat het bij mij geweldig helpt, kan weer gewoon de trap op en af, heerlijk!