un
door unbinkly May 4, 2006 om 10:56
Voeding & gezondheid

Goede creme voorde zonnebank??

wie weet uit ervaring wat een goede  beschermingscreme is voor de zonnebank??  zelf  gebruikte ik altijd Biodermal maar nu hoor  ik  van verschillende mensen dat deze niet  goed uit de test is gekomen, ik kan er niets  over  terug vinden  op internet. Wie weet  of  dit juist is en wat dan wel  een goede  creme is voor de zonnebank??

1470 2 Rapporteer

ch
door chan - Jun 16, 2006 om 21:33
31 Antwoorden / 18 Vragen

je kan die van de kruidvat nemen . Het hoeft niet altijd de duurste te zijn hoor zoals nike sokken en de markt sokken.

pe
door pegeo - Aug 3, 2006 om 00:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

Met een zonnebank probeer je de zon na te bootsen - logisch.

De zonbescherming die dan nodig is hangt van meerdere factoren af:

- wat is jouw huidtype (gevoelig - wit - getint)

- hoe gebruind ben je al (heb je al zon gehad of nog helemaal niet)

- heb je een droge of vette huid

Het is dus niet eenvoudig aan te geven neem dit of dat. Als een niet allergische normale huid hebt kun je goed slagen bij de standaard merken en zelfs huismerken met een hoge beschermingsfactor (15 - 20) wanneer je nog niet veel zon hebt gehad. Ga aan de wat hogere kant zitten als nog helemaal geen zon hebt gehad. Je kunt een lagere factor nemen als je al wat meer zon hebt gehad.

Gespecialiseerde producten zoals "sport of anti-zweet of wateraftstotend" zijn voor zonnebankgebruik niet nodig. Vergeet overigens niet een lekkere "after-sun".

Ik hoop dat je nu wat meer houvast hebt om voor jou de juiste factor en het juiste product te kiezen. Succes.

Groet

Pegeo