mo
door moenje Oct 26, 2014 om 15:12
Voeding & gezondheid

Goedkoop alternatief voor gezichtscrème

Wie kan mij een goedkopere, doch goede gezichtscrème adviseren. Ik gebruikte altijd L' Oréal, maar vindt dat erg duur,.
Bij voorbaat mijn dank.
Alice

22517 41 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 26, 2014 om 15:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De dagcrème van de Aldi bevalt mij goed. Kost 4,95.

zoekster
door zoekster - Oct 26, 2014 om 15:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Oil of Olaz. Je hebt hem ook nog ongeparfumeerd (double action).

mahadma
door mahadma - Oct 26, 2014 om 15:15
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Aldi: vocht inbrengende creme, plusminus € 3 à € 4. Mijn vriendin is er tevreden over (en ze ziet er nog steeds goed uit). Kruidvat huismerk is ook oké.

Cookies
door Cookies - Oct 26, 2014 om 15:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 26 okt 2014, 15:15]Oil of Olaz. Je hebt hem ook nog ongeparfumeerd (double action).

Ligt vlg mij qua prijs ongeveer gelijk aan die van L' Oréal (uitgaande van de 'standaard' dagcrème).

Cookies
door Cookies - Oct 26, 2014 om 15:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit potje van de Aldi gebruik ik (prijs kan ook 3,95 zijn) klik hier

di
door digioma - Oct 26, 2014 om 16:03
646 Antwoorden / 29 Vragen

De producten van de HEMA worden ook als goed beoordeeld.
Zelf gebruiken we cremes van MIXA, een Frans merk dat te koop is in de grote Supers.
Helpt prima tegen kloofjes (hielen, knieën, ellebogen) en verder is er speciale handcreme; allemaal heel betaalbaar. Meenemen of laten meenemen door mensen die naar Frankrijk gaan.

zoekster
door zoekster - Oct 26, 2014 om 16:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 26 okt 2014, 15:25][quote=zoekster schreef op zondag 26 okt 2014, 15:15]Oil of Olaz. Je hebt hem ook nog ongeparfumeerd (double action).

Ligt vlg mij qua prijs ongeveer gelijk aan die van L' Oréal (uitgaande van de 'standaard' dagcrème).
Ik gebruik de double action ongeparfumeerd, op internet regelmatig aanbiedingen voor zo rond de 5 euro. Er zijn inderdaad ook duurdere Oil of Olaz producten.

Voor mij is ongeparfumeerd erg belangrijk.

sa
door saturnus - Oct 26, 2014 om 16:39
72 Antwoorden / 12 Vragen

Potje dagcreme van de Lidl. Ik meen dat ik daar € 2,49 voor betaal. Met extra anti- rimpel € 2,99.

Maar of ik er nu crème op smeer of niet , ik heb met mijn 64 jaar nauwelijks rimpels. Dus ik heb in feite makkelijk praten.

zoekster
door zoekster - Oct 26, 2014 om 16:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=saturnus schreef op zondag 26 okt 2014, 16:39]Potje dagcreme van de Lidl. Ik meen dat ik daar € 2,49 voor betaal. Met extra anti- rimpel € 2,99.

Maar of ik er nu crème op smeer of niet , ik heb met mijn 64 jaar nauwelijks rimpels. Dus ik heb in feite makkelijk praten.
Komt allemaal door die crème.

gompy2
door gompy2 - Oct 26, 2014 om 17:42
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=moenje schreef op zondag 26 okt 2014, 15:12]Wie kan mij een goedkopere, doch goede gezichtscrème adviseren. Ik gebruikte altijd L' Oréal, maar vindt dat erg duur,.
Bij voorbaat mijn dank.
Alice
Kijk wel goed uit welke je koopt...
Voor je het weet koop je de verkeerde, smeer je dat er op, en gebeurd er (klik->) dit....

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2014 om 17:45
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 26 okt 2014, 16:54][quote=saturnus schreef op zondag 26 okt 2014, 16:39]Potje dagcreme van de Lidl. Ik meen dat ik daar € 2,49 voor betaal. Met extra anti- rimpel € 2,99.

Maar of ik er nu crème op smeer of niet , ik heb met mijn 64 jaar nauwelijks rimpels. Dus ik heb in feite makkelijk praten.
Komt allemaal door die crème.

Denk dat "nauwelijks rimpels hebben" ook al erfelijk is. Schoonmoeder van 97? Glad als de billetjes van een baby. Zo ook de zoon, al gebruikte hij ook niets. ?

tijger1
door tijger1 - Oct 26, 2014 om 19:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een echte dure crème haalt wel de rimpels uit je portemennee. Er zit dan namelijk niets meer in.

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2014 om 19:38
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 26 okt 2014, 19:25]
@Gompy2: Nivea is echt smerig voor op je gezicht. Vies plakkerig.

Ligt misschien aan de structuur van je huid. Gebruik al "tig" jaar tube voedende dagcrème van Nivea (voor gevoelige huid): is nooit plakkerig en ook niet vies. Of bedoel je de gewone bekende blauwe pot? Die is wel vettig en smerig.

wi
door wimmers - Oct 26, 2014 om 19:55
47 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Alice

Een heel fijne creme is het eigen merk van kruidvat skinseince ,je hebt er dagcreme nachtcreme een serum en een ooggel van.
Het is niet duur en ik vind het echt een fijn product.
Je zou gewoon een paar goedkopere producten moeten proberen en dan kijken wat jou het best bevalt.

Groetjes
Christel

aurora1
door aurora1 - Oct 26, 2014 om 21:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De bruine glazen potjes huismerk Kruidvat in diverse varianten en eigen merk Hema ook in veel varianten.

Cookies
door Cookies - Oct 26, 2014 om 23:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 26 okt 2014, 19:38][quote=carola.83 schreef op zondag 26 okt 2014, 19:25]
@Gompy2: Nivea is echt smerig voor op je gezicht. Vies plakkerig.

Ligt misschien aan de structuur van je huid. Gebruik al "tig" jaar tube voedende dagcrème van Nivea (voor gevoelige huid): is nooit plakkerig en ook niet vies. Of bedoel je de gewone bekende blauwe pot? Die is wel vettig en smerig.

Ja, de link van Gompy2 gaat naar die bekende blauwe pot. Wil ik zelfs mijn handen niet mee insmeren, laat staan mijn gezicht.
Weet niet wat je voor jouw Nivea tube betaald, maar die van de Aldi is echt het proberen waard. Zie trouwens dat hij nog goedkoper is dan ik dacht: maar 2,99 (vochtinbrengende crème van Biocura, lichtblauw doosje) KLIK

tenormin
door tenormin - Oct 27, 2014 om 00:13
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@Carola.82, zou zeker het proberen waard zijn, ware het niet dat ik potjes niet fijn vind; liever een tube. Tenzij je elke dag een nieuw spateltje gebruikt, waar ik dan weer te lui voor ben. Het moet wel hygiënisch blijven en dat is moeilijker met een potje, maar inderdaad: veel goedkoper.

Cookies
door Cookies - Oct 27, 2014 om 10:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Gompy2: Nivea is echt smerig voor op je gezicht. Vies plakkerig.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 27, 2014 om 13:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 26 okt 2014, 23:31]Ja, de link van Gompy2 gaat naar die bekende blauwe pot. Wil ik zelfs mijn handen niet mee insmeren, laat staan mijn gezicht.
Dat is toch echt verbluffend goede crème, in de modellenwereld gaan er kilo's van om. En ook nog eens 9 keer zo goedkoop :-).

Zelf gebruik ik liever deze handcrème, ook prima voor je gezicht.

mo
door mof - Oct 27, 2014 om 15:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

dagcremes werken niet. U bespaart het meeste als u ze gewoon niet koopt.

br
door breister - Oct 27, 2014 om 15:29
15 Antwoorden / 3 Vragen

Gebruik geen enkele créme; ben 73 jaar oud en heb alleen wat kleine rimpeltjes bij de ooghoeken en dat mag van mij. Drink 1,5 liter water iedere dag zit niet uren in de zon.

wi
door wimmers - Oct 27, 2014 om 15:36
47 Antwoorden / 8 Vragen

Goedemiddag

Het is onzin om te zeggen dat dagcrèmes niet helpen het is zo dat je rimpels er niet van weg gaan maar het helpt wel om je huid soepel te houden en te verzorgen.
Tegenwoordig zitten er in sommige dagcrèmes ook uva/uvb filters dus dat is ook goed voor je huid.
We weten allemaal dat er geen wondermiddelen bestaan die je rimpels laten verdwijnen maar er is niets op tegen om je huid te verzorgen.

Christel

po
door postduif54 - Oct 27, 2014 om 16:03
51 Antwoorden / 3 Vragen

De ouderwetse Niveau crème in de blauwe doos werd mij geadviseerd door de doktersassistent. Die is nog steeds goed en ook in prijs. Wat goed voor een man is, zou ook goed voor het gezicht van een vrouw zijn met gevoelige huid. Niveau geeft waar voor zijn geld.

nanne_1
door nanne_1 - Oct 27, 2014 om 20:12
22 Antwoorden / 8 Vragen

http://www.nu.nl/lifestyle/3787763/goedkoopste-anti-rimpelcreme-als-beste-getest.html

miekmol
door miekmol - Oct 27, 2014 om 21:20
201 Antwoorden / 50 Vragen

Al jaren en jaren ga ik elke week naar de huidtherapeut in het ziekenhuis. Ik heb een probleemhuid, nog steeds ook al ben ik al 61 jaar. Dit is een hormonenkwestie.
Daarnaast stik ik van de rimpels en dit komt door bindweefselafbraak.
Mijn huidtherapeut zegt altijd, het maakt niet uit wat je smeert, als je maar smeert.
Er is geen enkele crème die rimpels doet verminderen, ook zegt ze dat oogcrème een fabeltje is, het is dezelfde crème als de dagcrème. Allemaal onzin dus, die dure producten.
Ik weet niet of je dicht bij Duitsland woont?
Als dit zo is, moet je eens overwegen om daar bij Muller en DM drogist je spullen te gaan kopen, dit scheelt werkelijk de helft in prijs.
Over Kruidvatproducten ben ik absoluut niet te spreken. Het is net boter. Soms staat het water er bovenop. Action heeft ook goedkope crème.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 27, 2014 om 23:04
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Er bestaat wel degelijk een creme die rimpels tijdelijk verminderen.
Dit middeltje wordt al lang door de wat oudere foto modellen gebruikt.
Voornamelijk onder de ogen.
De creme heeft een samentrekkend effect.
En wordt een kwartier voor de opnamen aangebracht.
Ik maak echt geen grap.
Het is Sperti.

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2014 om 23:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Elke week naar de huidtherapeut? Dat is dan blijkbaar ook ern nutteloze exercitie.

tenormin
door tenormin - Oct 27, 2014 om 23:26
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=nanne schreef op maandag 27 okt 2014, 20:12]http://www.nu.nl/lifestyle/3787763/goedkoopste-anti-rimpelcreme-als-beste-getest.html

anti-rimpelcrème. Is wel een Belgisch onderzoek, toch? ?

tenormin
door tenormin - Oct 27, 2014 om 23:38
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 27 okt 2014, 23:04]
Ik maak echt geen grap. Het is Sperti.

Laat ik nu (door dom toeval) weten dat U geen grapje maakt. Heb dit van een acteur gehoord dat men het gebruikt voor opname gebruikt. Een "uitgewoonde" acteur. Geloofde het niet maar... Blijft een raar idee om aambeienzalf onder de oogleden te smeren.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 27, 2014 om 23:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ach, Sperti op je gezicht smeren is niet zo vreemd.
Sommige mensen hebben gewoon een
blote billen gezicht.
++++++++++++++++++++++++++++++==============

=tenormin schreef op maandag 27 okt 2014, 23:38:
=wimmi20 schreef op maandag 27 okt 2014, 23:04:
Ik maak echt geen grap. Het is Sperti.

Laat ik nu (door dom toeval) weten dat U geen grapje maakt. Heb dit van een acteur gehoord dat men het gebruikt voor opname gebruikt. Een "uitgewoonde" acteur. Geloofde het niet maar... Blijft een raar idee om aambeienzalf onder de oogleden te smeren.

kanty
door kanty - Oct 27, 2014 om 23:49
284 Antwoorden / 69 Vragen

Ik laat de anyi klit over mijn gezicht stromen en heb een fluwelen huidje

kanty
door kanty - Oct 27, 2014 om 23:50
284 Antwoorden / 69 Vragen

Antyklit bedoel ik

pinguin1
door pinguin1 - Oct 28, 2014 om 00:08
37 Antwoorden / 6 Vragen

Ik gebruik alleen nog kokosolie. Bij AH koop je een grote pot van 500 ml voor 6.95.
Deze gebruik ik voor mijn gezicht en als bodymilk en haarmasker.
Je huid wordt heerlijk zacht en als je de olie langer gebruikt blijft deze ook zacht.
Bij andere cremes droogt de huid uit.
De kokosolie is vast, maar wordt boven de 25 graden vloeibaar.
Even in de handen wrijven en deze is lekker smeerbaar.
Kokosolie kun je voor nog veel meer dingen gebruiken, b.v. zonnebrandcreme en tandpasta.
Google maar eens.

zoekster
door zoekster - Oct 28, 2014 om 00:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als uw gezicht zich in een 'vergevorderd stadium' verkeerd is er altijd nog
DIT
kost maar €3,29.

miekmol
door miekmol - Oct 28, 2014 om 07:06
201 Antwoorden / 50 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 27 okt 2014, 23:16]Elke week naar de huidtherapeut? Dat is dan blijkbaar ook ern nutteloze exercitie.

foutje, ik ga om de 6 weken.

sa
door saturnus - Oct 28, 2014 om 08:34
72 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 26 okt 2014, 23:31][quote=tenormin schreef op zondag 26 okt 2014, 19:38][quote=carola.83 schreef op zondag 26 okt 2014, 19:25]
@Gompy2: Nivea is echt smerig voor op je gezicht. Vies plakkerig.

Ligt misschien aan de structuur van je huid. Gebruik al "tig" jaar tube voedende dagcrème van Nivea (voor gevoelige huid): is nooit plakkerig en ook niet vies. Of bedoel je de gewone bekende blauwe pot? Die is wel vettig en smerig.

Ja, de link van Gompy2 gaat naar die bekende blauwe pot. Wil ik zelfs mijn handen niet mee insmeren, laat staan mijn gezicht.
Weet niet wat je voor jouw Nivea tube betaald, maar die van de Aldi is echt het proberen waard. Zie trouwens dat hij nog goedkoper is dan ik dacht: maar 2,99 (vochtinbrengende crème van Biocura, lichtblauw doosje) KLIK

Grappig, dat is dezelfde crème als van de Lidl!

tenormin
door tenormin - Oct 28, 2014 om 09:38
16847 Antwoorden / 108 Vragen

klik. Moet men wel zin in hebben om het zelf te maken.

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2014 om 14:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nu bij de Hema, twee halen, een betalen.

6t
door 6t9nk8pw - Nov 2, 2014 om 12:39
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Moenje,ik gebruik zelf Garnier getinte creme en die bevalt erg goed. En 't bespaart make-up. Hoop dat je hier wat aan hebt.

ma
door manwijf - Nov 2, 2014 om 16:02
574 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet belangrijk WAT je smeert, ALS je maar smeert.

Ik heb vroeguh toen ik alles nog geloofde wat ons werd voorgeschoteld, ongeveer alle dure merken geprobeerd. Van Clinic, tot Chanel, Vicky you name it. Zonder resultaat helaas. Nu gebruik ik het goedkoopste wat toevallig voorbij komt. Oil of Olaz is trouwens ooit nog eens door de consumentenbond bekroond geweest als beste, dus.