su
door susan78 Sep 9, 2014 om 12:28
Voeding & gezondheid

Grote verschillen kosten Peuterspeelzalen

Hoe kan het dat de prijzen voor peuterspeelzalen zoveel verschillen?

Ik betaal in Rotterdam voor mijn zoon 174 per maand. Ik kon/mocht hem niet inschrijven op een ander psz ivm het plaatsingsbeleid. Plaatsing in de wijk waarin u woont.

Nu gaat de dochter van een vriendin van mij ook naar een psz in Schiedam. kosten daar 25 euro per maand.

Ik vind het belachelijk dat de prijzen zoveel verschillen.
Ik heb helaas zelf een WW uitkering en ook mijn man is opzoek naar werk.
En het laatste waar ik op wil bezuinigen is het onderwijs voor onze zoon. Alleen als ik dan hoor hoeveel het verschilt per wijk/plaats, dan wordt ik er toch wel een beetje misselijk van.

Vandaar mijn vraag: hoe kan het dat de prijzen zo belachelijk veel verschillen?

873 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2014 om 12:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien heeft uw vriendin een veel lager inkomen? Of gast haar kind minder? Bij u zijn er twee inkomen.

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2014 om 12:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En peuterspeelzalen hebben niets met onderwijs te maken.

su
door susan78 - Sep 9, 2014 om 12:42
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 9 sep 2014, 12:40]Misschien heeft uw vriendin een veel lager inkomen? Of gast haar kind minder? Bij u zijn er twee inkomen.

het geval is, dat hun gezinsinkomen juist hoger is als dat van ons, en qua dagen, ze gaan beide 3 ochtenden in de week, dus daar zit geen verschil in. Ook dezelfde dagen en dezelfde uren per week.

su
door susan78 - Sep 9, 2014 om 12:43
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 9 sep 2014, 12:41]En peuterspeelzalen hebben niets met onderwijs te maken.

dan heb ik de verkeerde categorie gekozen, mijn excuus.

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2014 om 12:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=susan78 schreef op dinsdag 9 sep 2014, 12:43][quote=tijger1 schreef op dinsdag 9 sep 2014, 12:41]En peuterspeelzalen hebben niets met onderwijs te maken.

dan heb ik de verkeerde categorie gekozen, mijn excuus.

Excuus niet nodig. Ik bedoelde slechts te reageren op uw uitspraak, dat u niet wilde bezuinigen op onderwijs.

De gemeenten subsidiëren die instellingen deels. Ook hangt het raar gezegd van de opleiding van ouders af of het een voor-school traject is, dan is er nog meer subsidie.

Tik op Google maar eens tarieven peuterspeelzaal in. Daar staan verschillende items over het onderscheid.

su
door susan78 - Sep 9, 2014 om 12:52
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel, ik zal eens googlen.

En ja, dat klopt, ik noem het ook school, terwijl het geen school is. Vandaar. :)

edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2014 om 12:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo susan78,

E.e.a. is ook afhankelijk van inkomen.

Lees eens hier ter info.

Met vr.gr.