ma
door masterdad Oct 1, 2012 om 18:40
Voeding & gezondheid

Het moeilijk in slaap vallen van baby van 8 maanden

Mijn kleinzoon van bijna 9 maanden heeft moeite met in slaap vallen,maar nu geven ze hem een homeopatisch middel van vsm(op advies van apotheek) Maar ik (trotse opa) had hem in m,n armen en na toedienen van dat middel viel dat manneke binnen 5 minuten bijna in slaap.Kan volgens mij niet goed zijn! en ze geven hem ook nogus de maximale 4 (fijngemaakte) tabletten. ben daar fel op tegen [edit]. Of maak ik me teveel bezorgd?

5225 42 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is aan de ouders van uw kleinzoon en niet aan u om te bepalen wat ze hun kind geven. Ouders ervaren meningen van buitenaf vaak als bemoeizucht en daar kunnen de ergste ruzies door ontstaan. Daar is niemand bij gebaat. Maar als u zich erg zorgen maakt, informeer eens bij uw huisarts wat hij/zij vindt van de homeopathische middelen die aan de baby worden gegeven. Als die het af te raden vindt, kunt u dat altijd nog doorgeven aan de ouders.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw kinderen hebben het in ieder geval niet op eigen houtje gedaan. Allicht wilde u nog even tuttelen met kleinzoon, dat begrijp ik best. Maar u bent natuurlijk niet altijd bij hen in huis om te zien hoe frustrerend het is als je kindje helemaal niet wil of kan slapen. Sluit me volledig bij zoekster aan.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het eens met klassieke muziek werkte bij mij als kind ook als ik niet slapen wilde pop muziek werkt ook wel

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom niet gewoon de fopspeen in de jenever
daar is menig kind mee groot geworden

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

En het was nog lang gezellig.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

...... maar ik kan dat medicijn nogus nergens vinden......

Goh vreemd, dat je 'nog eens' niet als medicijn kunt vinden.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op maandag 1 okt 2012, 20:58: ...... maar ik kan dat medicijn nogus nergens vinden......

Goh vreemd, dat je 'nog eens' niet als medicijn kunt vinden.

OT

LOL

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je carola.83
dacht ook dat het woord nogus (nog eens)wel begrepen zou worden.Maar was een schrijf foutje.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste tenormin
Er komt hier geen ouder/kind ruzie van.We kunnen alles wat we denken en vinden tegen elkaar zeggen.Ook onze schoondochter kan zich hier prima in vinden.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op maandag 1 okt 2012, 21:15:
carola.83 schreef op maandag 1 okt 2012, 20:58: ...... maar ik kan dat medicijn nogus nergens vinden......

Goh vreemd, dat je 'nog eens' niet als medicijn kunt vinden.

OT

LOL

Ook of topic: Twee vliegen in één klap: wat heerlijk toch dat afkatten, hé? Ja, ik ben zo'n l*l die niet weet dat een woord verkeerd gespeld is. Althans, niet iets medisch en nogus, wat ik las als Nogus kon m.i. best een medicijn zijn.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welk middel van VSM is het?

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, welk middel van VSM het is. Op de bijsluiter zal ook wel iets over doseringen vermeld staan en door/voor wie het gebruikt kan worden.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey vladja,jij steld een goeie vraag
En om wat voor middel het gaat van vsm weet ik niet precies,maar bel nu ala minuut me zoon en schoondochter even geduld

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

hey vladja ,ben ik weer,me zoon en schoondochter hebben de telefoon uitstaan,begrijpelijk natuurlijk.Want hun en ons manneke slaapt nu eindelijk en willen rust

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijk is het Kindival, je zou eens op internet dat kunnen opzoeken en dan word je vast gerustgesteld...

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar vladja,heb op internet gezocht en kom elke keer weer op de site van vsm terecht,en tja,daar vind je alleen goeie informatie over een bepaald product van hun.maar das aan de ene kant ook wel te begrijpen natuurlijk

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste aurora1
zou heel goed kunnen,maar ik ga mrgen verder opzoek,want moet nu naar bed,morgen vroeg weer op,spreek jullie morgen hopenlijk weer.Gr en dank voor de intresse

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vooralsnog geeft zoekster het juiste antwoord. Als je met vragen van medische aard zit, moet je bij b.v. de huisarts zijn. Die weet dat véél beter dan een stelletje 'vrijwilligers' op een openbaar forum...... (no offense, me included)

Freya

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op maandag 1 okt 2012, 22:05:
Vooralsnog geeft zoekster het juiste antwoord. Als je met vragen van medische aard zit, moet je bij b.v. de huisarts zijn. Die weet dat véél beter dan een stelletje 'vrijwilligers' op een openbaar forum...... (no offense, me included)

Ben ik niet helemaal met je eens. Mijn vorige huisarts was gek op homeopathie en schreef dus ook, nadat hij gevraagd had of ik daar geen bezwaar tegen had, homeopathische middelen voor. Ik heb daar bij mijn huidige huisarts ook naar gevraagd, maar die gaf toe daar helemaal niets vanaf te weten.

Voor info over een homeopathisch middel kan je dus beter naar een homeopaat gaan.

Of gewoon de bijsluiter lezen.

Hij heeft toch een prima contact met zijn zoon en schoondochter. Kan hij dus gewoon even naar de bijsluiter vragen.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 1 okt 2012, 22:12: ...
Voor info over een homeopathisch middel kan je dus beter naar een homeopaat gaan.
....

Ja, die kende ik al..... "Wij van WC-eend adviseren enz.enz."

Ik zou toch méér vertrouwen in m'n huisarts hebben....

Freya

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op maandag 1 okt 2012, 22:20:

Ik zou toch méér vertrouwen in m'n huisarts hebben....

Ook als die zegt niets van homeopathie af te weten?????

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 1 okt 2012, 22:52:
freya schreef op maandag 1 okt 2012, 22:20:

Ik zou toch méér vertrouwen in m'n huisarts hebben....

Ook als die zegt niets van homeopathie af te weten?????/quote]
Tja, we kunnen natuurlijk wel eerst alle hypothetische mogelijkheden op gaan sommen, maar het eerste aanspreekpunt in medische zaken blijft toch nog altijd de huisarts. Als die het niet weet is het vroeg genoeg om er een andere 'expert' bij te halen, (en dan bedoel ik niet iemand die op een openbaar forum actief is....).

Freya

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 23:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan geen kwaad. Zou me nergens zorgen over maken.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op maandag 1 okt 2012, 23:04:
Tja, we kunnen natuurlijk wel eerst alle hypothetische mogelijkheden op gaan sommen, maar het eerste aanspreekpunt in medische zaken blijft toch nog altijd de huisarts. Als die het niet weet is het vroeg genoeg om er een andere 'expert' bij te halen, (en dan bedoel ik niet iemand die op een openbaar forum actief is....).

Kan ik niet met je oneens zijn, maar op basis daarvan kan je dit forum wel zo'n beetje gaan sluiten. Bijna iedere vraag gesteld hier kan aan een echte expert gesteld worden.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 08:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Idd wat anderen zeggen vraag het een arts of t nou een huisarts is of een homeopaat.
Als u nog wat info wil op de volgende site staat het een en ander.
klik hier
Zullen vast tabletten zijn op basis van valeriaan.
Uit ervaring weet ik dat alle medicatie regulier maar ook homeopathie bijwerkingen kunnen hebben.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 09:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 1 okt

Reactie is helemaal niet idioot. Een speen met jenever of advocaat was een huismiddeltje wat vroeger gebruikt werd.

[quote=masterdad schreef op maandag 1 okt 2012, 21:30: We kunnen alles wat we denken en vinden tegen elkaar zeggen.Ook onze schoondochter kan zich hier prima in vinden.

Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met het geven van alcohol :( of kalmerende middelen aan babies.

Misschien hebben de ouders iets aan de babyslaapgids:
Klik

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste zoekster en tenormin.
Ik als trotse Opa ben alleen maar bezorgd over dat manneke, het feit dat ik alleen maar even wou tutelen heeft daar niets mee te maken, wij (opa en oma) hebben het geluk dat we dat manneke om de drie weken een weekend mogen hebben. en het is inderdaad (vooral we als opa en oma wat ouder zijn)wat moeilijker op te brengen, maar opa gaat als het weer het toelaat met hem wandelen, soms een half uurtje maar vaak een uur tot bijna twee uur. maar dat even terzijde. Wij weten,vooral mijn vrouw wat het is om kindjes te hebben die hetzelfde hadden. Maar ik had alleen maar een simpele vraag, [edit: gebruik kapitalen] of het kwaad kan om een kindje van 8 maanden de maximale dosis van 4 tabletten te geven om hem in slaap te brengen?

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

[Edit redactie] Off-topic en beledigend. Graag on-topic reageren.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

dlumenge je groot gelijk,ik had geen antwoord moeten geven [edit]

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

masterdad schreef op maandag 1 okt 2012, 20:11: Beste zoekster en tenormin.
Ik als trotse Opa ben alleen maar bezorgd over dat manneke,het feit dat ik alleen maar even wou tutelen heeft daar niets mee te maken,wij (opa en oma) hebben het geluk dat we dat manneke om de drie weken een weekend mogen hebben.en het is inderdaad (vooral we als opa en oma wat ouder zijn)wat moeilijker op te brengen,maar opa gaat als het weer het toelaat met hem wandelen,soms een half uurtje maar vaak een uur tot bijna twee uur.maar dat even terzijde.Wij weten,vooral mijn vrouw wat het is om kindjes te hebben die hetzelfde hadden.Maar ik had alleen maar een simpele vraag, [edit: gebruik kapitalen] of het kwaad kan om een kindje van 8 maanden de maximale dosis van 4 tabletten te geven om hem in slaap te brengen?

[Edit: gebruik kapitalen] Vraag het aan een arts!

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

masterdad schreef op maandag 1 okt 2012, 20:13: [Edit redactie] Off-topic en beledigend. Graag on-topic reageren.

Kort lontje hoor...
Pak zelf liever de maximale dosis en reageer niet zo overtrokken (dit krijgt uw kleinkind ook onbewust allemaal mee)

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 09:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

masterdad, het zal wel aan mij liggen maar ik kan dat medicijn nogus nergens vinden. Als ik Nogus tabletten intik krijg ik telefoons (en da's niet de bedoeling). Heb dus geen idee wat dit is. Bedoel het immers niet negatief als ik het woord "tuttelen" gebruik; heb ik zelf ook lang gedaan, hoor. Dus als de toegediende maximale dosis van 4 tabletten in uw ogen teveel over overbodig is, vraag dan eens in apotheek of eigen huisarts wat het doet en/of kwaad kan. Natuurlijk bent u ongerust, volkomen te begrijpen. Maar zou, nogmaals, toch eerst één en ander uitzoeken voor u iets gaat zeggen: een familieruzie is zo geboren en dat zal het allerlaatste zijn wat u voor ogen staat.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

[Edit redactie] - Off-topic.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 10:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

masterdad schreef op maandag 1 okt 2012, 20:13: [Edit redactie] Off-topic en beledigend. Graag on-topic reageren.

Reactie is helemaal niet idioot. Een speen met jenever of advocaat was een huismiddeltje wat vroeger gebruikt werd.

masterdad schreef op maandag 1 okt 2012, 21:30: We kunnen alles wat we denken en vinden tegen elkaar zeggen.Ook onze schoondochter kan zich hier prima in vinden.

Alleen als er iets speelt ga je het vragen op internet. Wel vreemd hoor.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gemak dient de mens hé,
krampje - pilletje erin, niet slapen - pilletje erin, te druk - pilletje erin ........ ;-(
Kinderen knock out laten gaan met pillen werkt wellicht wel (even) maar lost werkelijke probleem/onderliggende oorzaak natuurlijk niet op……

Ik had ook zo`n Niet slaper, zodra ik m`n hielen gelicht had weer wakker ......
Ik heb destijds op advies van consultatieburo `slaaptraining` gedaan.
Kost even wat tijd en moeite maar werkte bij mij wel.
Vaste slaaproutine en bedtijd aanhouden en dan kind in bed leggen en naast bed gaan zitten met een boek, geen aandacht aan de kleine besteden maar er wel aanwezig zijn tot hij/zij (goed) slaapt, wordt hij/zij later weer wakker dan weer heen gaan en weer gaan zitten, dit voor een aantal dagen, weet niet meer hoeveel ik het deed, dag of 4 per `afstand` als ik me goed herinner, wellicht verschilt dat per kind of hoe snel het `werkt` ( dat moet je even bekijken dan, anders doe je weer stapje terug.)
Dan stoel iets verder weg zetten en na paar dagen weer wat verder weg tot je uiteindelijk nog zichtbaar op de gang zit en daarna kun je voortaan rustig vertrekken als het goed is.
Zo kon kind rustig wennen aan het alleen zijn in slaapkamer/bed en alleen slapen zonder `(verlatings)angst`
Succes,

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Stacey
Vind dat jij het beste antwoord hebt gegeven,en als eerste jouw handelswijze geprobeerd moet worden.
M.V.G

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

masterdad schreef op dinsdag 2 okt 2012, 16:15: Hallo Stacey
Vind dat jij het beste antwoord hebt gegeven,en als eerste jouw handelswijze geprobeerd moet worden.
M.V.G

Volgens mij bepalen de ouders dat nog steeds en niet jij.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Luister eens even wintermannetje
Opzich heb je groot gelijk,ware het niet dat wij een hele goede verstandhouding hebben met onze zoon en schoondochter.En open staan voor oplossingen betreffende de inslaap problemen van het kleine manneke.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

masterdad schreef op dinsdag 2 okt 2012, 17:06: Luister eens even wintermannetje
Opzich heb je groot gelijk,ware het niet dat wij een hele goede verstandhouding hebben met onze zoon en schoondochter.En open staan voor oplossingen betreffende de inslaap problemen van het kleine manneke.

Ja masterdadje, dat schrijf je nu dus steeds, maar in plaats van dat dan op basis van die hele goede verstandhouding met je zoon en schoondochter te bespreken, wendt je je tot het internet, terwijl je niet eens weet om welk middel het gaat.
Dat jij open staat voor oplossingen doet er niet toe. De ouders moeten er voor open staan.

Als ik in een soortgelijke situatie zou zitten, zou ik een vraag stellen hoe je een kind van 9 maanden dat slecht slaapt zou kunnen helpen en als ik daar in mijn ogen goede oplossingen voor zou krijgen, zou ik dat dan met de ouders bespreken. Jullie hebben tenslotte een hele goede verstandhouding.

Jij ageert over de door hun gekozen oplossing echter op een forum en ook nog eens tegen de mensen die antwoorden geven die jou niet bevallen.

Kan je het leuk vertederend een klein manneke blijven noemen, maar die hele goede verstandhouding heb ik dus mijn twijfels bij. Gelukkig is dit een forum waar om een mening wordt gevraagd en dan kan je die twijfels ook uiten, dus bij deze.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op dinsdag 2 okt 2012, 17:33:
masterdad schreef op dinsdag 2 okt 2012, 17:06: Luister eens even wintermannetje
Opzich heb je groot gelijk,ware het niet dat wij een hele goede verstandhouding hebben met onze zoon en schoondochter.En open staan voor oplossingen betreffende de inslaap problemen van het kleine manneke.

Ja masterdadje, dat schrijf je nu dus steeds, maar in plaats van dat dan op basis van die hele goede verstandhouding met je zoon en schoondochter te bespreken, wendt je je tot het internet, terwijl je niet eens weet om welk middel het gaat.
Dat jij open staat voor oplossingen doet er niet toe. De ouders moeten er voor open staan.

Als ik in een soortgelijke situatie zou zitten, zou ik een vraag stellen hoe je een kind van 9 maanden dat slecht slaapt zou kunnen helpen en als ik daar in mijn ogen goede oplossingen voor zou krijgen, zou ik dat dan met de ouders bespreken. Jullie hebben tenslotte een hele goede verstandhouding.

Jij ageert over de door hun gekozen oplossing echter op een forum en ook nog eens tegen de mensen die antwoorden geven die jou niet bevallen.

Kan je het leuk vertederend een klein manneke blijven noemen, maar die hele goede verstandhouding heb ik dus mijn twijfels bij. Gelukkig is dit een forum waar om een mening wordt gevraagd en dan kan je die twijfels ook uiten, dus bij deze.

Is unicum, maar wel mee eens. Die goede verstandhouding zou er moeten zijn maar heb de indruk dat masterdad toch iets niet bespreekbaar durft te maken.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal ook een arts raadplegen.

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik een zoon van 11 maanden heb en die ook onwijs lastig in slaap kwam. Gilde moord en brand. Heb hem echter nooit iets van een middel gegeven om in slaap te komen. Ben er altijd naast gaan zitten hem tot rust gebracht en met me rug naar zijn bedje gaan zitten. En begin was dat 4 kwartier en uiteindelijk waren dat nog maar 5 minuten.

Gelukkig slaapt hij nu helemaal zelf.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ah....u zoekt allerlei oude babytopics? Het kind is inmiddels anderhalf en slaapt als een roos....

Tip: kijk even naar de datum waarop men de vraag stelt en vraag u dan nog eens af of een reactie nog relevant is......

Mijn kids heb ik altijd in bed gelegd en ben weggelopen, never nooit een probleem (dat je ook zelf kunt creëren) mee gehad.