ne
door neba Jun 24, 2016 om 12:39
Voeding & gezondheid

Hoe betrouwbaar zijn recenties van plastisch chirurgen en privé klinieken ?

Mij is opgevallen dat er alleen lovende kritieken over plastisch chirurgen en privé klinieken te vinden zijn.
B.v. op Zorgkaart Nederland of Kliniek Ervaringen.
Nooit lees je op internet een klacht of een situatie dat er iets niet goed is gegaan.
De patient ervaringen op hun sites zijn alléén maar positief, nooit lees je ergens een minder goede ervaring.
Juist als iets is mis gegaan willen mensen dat toch delen of als waarschuwing op internet zetten ?
Ik weet wel dat zulk soort bedrijven een instantie inhuren om negativiteit van internet te verwijderen.
Ook weet ik dat er heel veel mis gaat in de plastische chirurgie en dat klachten grof worden afgewimpeld.
Hoe kan een kliënt zich goed voorbereiden als alles alleen maar mooi en lovend wordt voorgeschoteld ?

5244 6 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2016 om 12:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Simpel, niet naar een prive kliniek gaan voor plastiche chirurgie.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jun 24, 2016 om 12:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, privékliniek = commercie

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Jun 24, 2016 om 13:01
3037 Antwoorden / 62 Vragen

ACM is de review-eerlijkheid momenteel aan het onderzoeken.....maar ik weet het antwoord al. Beunhazerij in meerdere richtingen en misbruik door de concurentie. Zoek liever (in het algemeen) op Klacht.nl en/of Klachtenkompas.nl. Wanneer de klacht niet in behandeling werd genomen is het al een indicatie van klantmisachting.

Alle reviews, blogs en berichtgevingen  enz. hebben (indirect) invloed op het menselijk koopgedrag en daarom zal hier ook (indirect) gemanipuleerd worden. Reviews zijn vaak erg subjectief, vooral ook momentopnamen en wat moet je er dan mee?

Er bestaat (internationaal onderzocht) een complete manipulerende review-branche en waarom zou dit in Nederland anders zijn? Het is echter nog nooit eerder serieus onderzocht......waarom eigenlijk niet?

Wist u, dat u via zorgwebsites gevolgd wordt en uw zoekgedrag doorgegeven wordt?  NIET toegestaan, maar toch.....

ne
door neba Jun 24, 2016 om 14:32
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie !

hansje klein
door hansje klein Jun 24, 2016 om 14:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Let er eens op, of u momenteel advertenties ziet die met uw 'thema' te maken hebben, dan zijn de door u bezochte websites namelijk ook niet spatzuiver bezig. U kunt dat evtl. bij de ACM melden.

ne
door neba Jun 24, 2016 om 14:50
Antwoorden / 1 Vragen

Bedoelt u met de vraag die ik hier nu gesteld heb ?

hansje klein
door hansje klein Jun 24, 2016 om 16:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ja, advertenties van en over klinieken en chirurgen die via cookies zouden zijn kunnen doorgestuurd naar geïnteresseerde aanbieders

kriekra
door kriekra - Jun 24, 2016 om 15:02
204 Antwoorden / 64 Vragen

Ik zou dergelijke recencies niet vertrouwen. Ondanks dat niet alle zorg in privé klinieken wordt vergoed door de zorgverzekeraar, hebben zij vaak wel een beter inzicht in de kwaliteit van de zorgverleners. Ik zou de zorgverzekering raadplegen voor info.

gerbera
door gerbera - Jun 24, 2016 om 16:40
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Nooit lees je op internet een klacht of een situatie dat er iets niet goed is gegaan.
Klopt, die halen ze gewoon weg. Maar er zijn genoeg voorbeelden waarbij het gruwelijk mis is gegaan. Ga maar eens Google.

aurora1
door aurora1 - Jun 24, 2016 om 17:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Naar een gewoon ziekenhuis gaan en niet naar een privékliniek.
Uitzoeken of de behandelende specialisten in dat ziekenhuis bijklussen in privéklinieken.
Uitzoeken of de betreffende afdeling in dat ziekenhuis al dan niet problemen heeft, uitzoeken hoe het met de nazorg is en hoe het ziekenhuis bekend staat.
U afvragen of hetgeen u misschien wilt laten doen wel echt nodig is.
Wat er zoal mis kan gaan: klik hier