li
door linda63 Nov 7, 2006 om 08:05
Voeding & gezondheid

Hoe kom je van herbalife af.

Mijn moeder biechte ons op dat ze in de herbalife val gelopen is. Ze wil eigenlijk niet en heeft er helemaal geen geld voor. Maar de mevrouw was zo drammerig, dus mijn moeder heeft maar toegegeven. Hoe kan ik mijn moeder helpen zodat ze niet meer lastig gevallen wordt? Ze is zelf absoluut niet assertief genoeg om het tegen die mevrouw te zeggen. Ik heb een telefoongesprek meegeluisterd en ze is vreselijk. Luistert niet en blijft maar doorzetten tot ze wat verkocht heeft. En volgens mij mag een suikerpatient, dat is mijn moeder, niet zomaar met een dieet beginnen. Wat zijn mijn mogelijkheden om mijn moeder te helpen, ze word er heel verdrietig van.

MVG Linda

6626 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 09:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Linda,

dit is het sterke punt van zo'n 'bedrijf', oude(ere) mensen telefonisch benaderen en hen, zoals u het zo mooi stelt, in de val laten lopen. Dit geeft al aan wat voor een soort bedrijf dit is...... Het draait, zoals bij meerdere bedrijven, alleen maar om het geld; ten koste van alles. Het heeft ook geen zin om bij de directie van Herbalife te klagen, daar zij deze handelswijze goedkeuren en zelfs aanzetten tot deze wijze van benaderen: als er maar geld binnen komt!!

Vooral ouderen onder ons hebben vaak geen weerspraak (genoeg).

Er zijn m.i. twee mogelijkheden. Uw moeder moet bij dit soort gesprekken niets meer zeggen en gewoon de verbinding verbreken en/of zou u eens kunnen overwegen om voor uw moeder een geheim telefoonnummer te nemen. Laat haar dit telefoonnummer dan ook nooit doorgeven aan een commercieel bedrijf.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles retour afz en niets betalen, niet reageren, doen zij ook nooit, en zij moeten dan maar iets bewijzen, en misleiding mag niet, en dieet voor oude mensen kan levensgevaarlijk zijn, dus gezien haar gezondheid, kan het verkopen van dit soort rotzooi zelfs als moord gezien worden, moeten zij maar bewijzen dat dit niet kan, met zulke opdringerige verkopers, die alles over hun produkt, maar niets van de medische kant weten, want ze krijgen eenzijdige verkoopinfo, en nooit de andere zijde...

Negeren en retour afz, zowel produkt, rekeningen als incasso's

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag linda,

Je schrijft: Wat zijn mijn mogelijkheden om mijn moeder te helpen, ze wordt er heel verdrietig van.

Collega hutch geeft al wat waardevolle algemene adviezen waardoor je niet in dit soort problemen komt.

Wat ik er nog aan toe wil voegen is: als het nog geen 7 werkdagen geleden is, dan kun je schriftelijk de overeenkomst ontbinden. Het is namelijk een koop op afstand en dan heb je dat recht op 7 dagen bedenktijd. Doe dat dan wel schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst. Is het langer geleden dat jouw moeder dit telefoontje had, dan zou er voorafgaande of bij de eerste zending een schriftelijke bevestiging moeten komen, waarin ten minste staat "de wijze waarop en bij wie je moet zijn (adres)" om deze overeenkomst kosteloos te ontbinden. De bedenkperiode gaat in op de datum waarop je die schriftelijke bevestiging hebt gekregen en NIET de datum waarop deze schriftelijke bevestiging is gedateerd.

Samenvattend:

Bij aankopen via internet, bij postorderbedrijven, via teleshopping (telefoon) of fax gelden andere regels. Bij kopen op afstand geldt een wettelijk zichttermijn van zeven werkdagen. Binnen die zeven werkdagen kun je zonder opgaaf van redenen de koopovereenkomst eenzijdig ontbinden en/of het produkt terugsturen, mits het produkt niet is gebruikt en dit zonder betaling van een boete. Je krijgt dan indien van toepassing je geld terug (uiterlijk binnen dertig dagen) en er mogen geen annuleringskosten in rekening worden gebracht. Wel zijn de verzendkosten voor rekening van de koper. De bedenktijd voor goederen gaat in op de dag dat de koper de zaak (het bestelde produkt) ontvangt.Een wettelijk verplichte schriftelijke bevestiging van de bestelde goederen dient uiterlijk bij levering te worden verstrekt. Dit kan een bevestigingsbrief zijn maar bijvoorbeeld ook een e-mail of fax. Vaak ontvang je de bevestiging gelijktijdig met het bestelde produkt. Indien de leverancier niet tijdig heeft voldaan aan de wettelijke verplichting van de schriftelijke bevestiging, dan is de annuleringstermijn wettelijk opgerekt tot drie maanden.

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval door de gebruikelijke weg te bewandelen die in dit soort zaken noodzakelijk is; een aangetekende brief naar de (in dit geval organistaie) Herbalife waain uw moeder op grond van dwaling de overeenkomst tussen haar en Herbalife als niet gemaakt zit op grond van de Nederlandse wetgeving.
Immers, uw moeder mag niet eens op grond van haar ziekte (hoeft niet te vermelden welke) beginnen aan welk dieet dan ook dan alleen via een voorschrift van haar specialist.
Verstuur deze brief (met beicht van ontvangst naar;

Herbalife International Luxembourg- Netherlands
Spukterweg 16
5804 AP Venray.

Bedenk echter dat Herbalife werkt met onafhankelijke dealers volgens het beruchte MLM systeem.

Dit betekend dat uw moeder ook moet letten op de afzender / leverancier van de pakketjes Herbalife en dus zo'n brief als boven omschreven en op diezelfde wijze ook moet sturen naar deze afzender / leverancier.

Bewaar de afschriften van deze brief zorgvuldig evenals het bewijs van afgifte van deze brief bij een postkantoor = een korte verklaring + datumstempel, sla hem (indien op een tekstverwerker geschreven) ook goed (dubbel)op, liefst op een diskette of ander medium.

Herbalife is een keiharde organisatie maar meer voor zijn "distributeurs" nog dan voor de "klanten".
Kortom, u moet verwachten dat Herbalife het keihard speelt.
Wees er echter van overtuigd dat ook rechters niet gek zijn en beslist weten wat Herbalife betekend en hoe deze organisatie "zaken"doet.

Komt er na vele,vele brieven (die u,zoals al gezegd gewoon maar moet negeren),dreigingen van incassobureau'(s) -die u dus eenmalig een copie toestuurt van uw aangetekende brief-  tenslotte het toch tot een rechtzaak ga er dan ook met uw moeder naar toe!

Op grond van dwaling is een "afkoelingsperiode"niet van toepassing.
Zeker niet in dit geval waar u de belangen van uw moeder behartigd.

Let wel! Het is wel uw moeder die de aangetekende brief moet ondertekenen want zij is die overeenkomst (mondeling) aangegaan en zij is volgens de wet handelingsbekwaam!

Met vriendelijke groeten;

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een fantastische reacties. Mijn moeder blijkt al een tijdje de producten te kopen en is nu ook ziek. Zo kwam ik er ook achter dat ze het gebruikte.  Ik heb nog wat in mijn omgeving gevraagd en blijkbaar is diarree een bijwerking. Laat dat nu al enige tijd een van de ziekteklachten samen met een sterk wisselende suikerspiegel. Ze begrijpt nu zelf ook dat de ziekteklachten te maken kunnen hebben met de herbalife. Ze gaat naar de huisarts en zal de volgende keer als de persoon haar benaderd (dat blijkt dus overal waar ze komt te zijn, ze durft amper te gaan winkelen!) zeggen dat het niet meer mag van de arts. Als ze dan nog niet met rust gelaten word zal ik de gegevens gebruiken voor een brief.  Het is echt schandalig zo als ze mensen benaderen.

Bedankt voor alle hulp, Linda.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2007 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste linda, als je moeder goed was begeleid door de vrouw die de produkten bij je moeder heeft gebracht heeft moet er bij worden gezegd dat er een 30 ! dagen niet goed geld terug garantie wordt gegeven. ik weet niet hoelang dit geleden is gebeurd  maar de enige mogelijkheid is om een brief naar Herbalife te sturen en de zaak uit te leggen .

ve
door verwijderd - Oct 24, 2007 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, stuur nog maar een brief....na ELF maanden!

Kijk eens naar de datum!

ve
door verwijderd - Oct 24, 2007 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben blij dat je zoveel reacties hebt gekregen sorry dat ik niet naar de datum van het bericht heb gekeken. Wij adviseren de mensen ook altijd die met de voeding beginnen om advies te vragen bij de huisarts/dietist/specialist.

Worldteam