1j
door 1joop Jul 16, 2013 om 15:29
Voeding & gezondheid

Hulp nodig

heb een vraag:
ben nog niet zolang geleden mijn vrouw verloren,zit met mijn handen ik het haar,en zelfs zit ik aan zelfmoord te denken.
wat ik normaal niet doe is hulp zoeken,toch gedaan en wel bij sensoor via de chat,heel mijn verhaal gedaan en buiten het feit dan ik minuten op moet wachten op antwoord komen ze uiteindelijk met het advies,,zoek hulp bij het overlijden van u vrouw,oke
ike bellen naar zoon begelijdings groep.ik zal u naam even opschrijven en dan vraag ik wel aan haar of ze u terug beld als ze terug is van vacantie,..ja hallo ik heb help nodig heb geen tijd voor tewachten,vraag nu om hulp wat al normaal niet doe,
wie o wie kan mijn hier in veder helpen
en ik weet het heeft tijd nodig maar als ik iets niet meer heb is tijd,,,

wie o wie?

1177 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 16, 2013 om 15:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag 1joop,

Ben je al te rade gegaan bij je huisarts? Indien niet dan zou ik dat snel doen.

vr.gr.

me
door mein33 - Jul 16, 2013 om 15:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zoals @aurora1 ook al schrijft, ga a.u.b. zo snel als mogelijk naar de huisarts, maak een afspraak voor de dubbele spreekuurtijd zodat u ruimere tijd heeft om uw situatie uit te leggen.
De huisarts is de eerst aangewezene die u met uw probleem moet benaderen.
De huisarts heeft kortlopende lijnen om u, als dat nodig blijkt, door te verwijzen naar de voor u geschikte hulpinstantie.

Ik wens u veel sterkte.

zoekster
door zoekster - Jul 16, 2013 om 16:07
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Huisarts is het beste advies, maar u kunt in de tussentijd ook nog bellen, mailen of chatten met de stichting Korrelatie. Huisartsen zijn nu helaas ook veel op vakantie.

klik HIER

tenormin
door tenormin - Jul 16, 2013 om 16:12
16936 Antwoorden / 108 Vragen

beste 1joop, gecondoleerd met je grote verlies. Probeer eens, want je nood lijkt hoog te zijn om te praten kijk hier. Ze staan je 24/7 te woord; misschien dat je er iets aan hebt. Vertel ook wat je hier schrijft: over dat je aan zelfmoord denkt. Heel veel sterkte.

1j
door 1joop - Jul 16, 2013 om 16:58
5 Antwoorden / 14 Vragen

oke lieve mensen ik weet het is ook zo
ik zou naar de huisarts moeten,
maar je probeerd het via allekanten zelfs nu biij 113 sorry geen vrijwiliger bij de chat.
Korrelatie. is hier niet voor misschien bij einder?kom je op een wachtlijst!

al met al ik zal moet bij erlkaar moeten zoeken om naar de huisarts te gaan bedankt voor u reactie lieve mensen

valerius-2
door valerius-2 - Jul 16, 2013 om 17:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik weet ook hoe moeilijk het is na een van 60 jaar heb ik 3 geleden ook het zelfde mee gemaakt. Maar ik had een gedachte het was beter dat zij eerder ging dan ik. Omdat zij nietalleen over kon blijven. Maar ik heb de gedachte van dat we een goed leven samen hebben gehad en we over en weer een goed leven hadden. Het is nu eenmaal zo dat wie het laats overblijft het moeilijkste heeft.Het is nu eenmaal zo de natuur beslist meestal en daar is niets aan te veranderen.Maar het bblijft altij een gemis en daar moet u echt aan werken zij zou willenj dat u nog lang aan haar zou kunnen denken en dat gebeurt ook elke meerdere keren. Maar zo is het lot nu eenmaal. Ik hoop dat u net zoals ik nog afscheid heeft kunnen nemen. Terwijl binnen 14 uur over was met haar leven.

el
door elze30 - Jul 18, 2013 om 22:06
150 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn ook rouw praatgroepen van Humanitas.

kanty
door kanty - Jul 21, 2013 om 21:22
284 Antwoorden / 69 Vragen

Lieve meneer.
Zoek aub hulp. Praat met uw huisarts. Die kan u door sturen naar mensen die er voor gestudeerd hebben om mensen te helpen, die het niet meer zien zitten. Drie jaar terug ook een poging gedaan, en dank God op mijn blote knieen dat het niet is gelukt. Ik wil u alle sterkte en kracht toewensen.
Lieve gr Kanty.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 21, 2013 om 21:59
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Maak er eens van 1 grote eens vele kleine problemen.

Heeft het leven nog nut? ja er zijn vrouwen teveel en mannen tekort op hogere leeftijd dus U heeft kans op 2e relatie als je deze verwerkt hebt en er aan toe bent...

Eten koken en zo, ja dat moet je alles zelf doen, en dat kost meer tijd dan vele mannen denken.

regelen, ja nu moet je het zelf doen en kun je vrijwel niemand iets vragen...
Als je twijfel gewoon uitstellen.
Vroeger vroeg je welke je moest kiezen in de winkel.... nu gewoon naar zogaan en volgende week kopen na 1 week denken, dat is nu dus anders om miskopen te voorkomen....

Huisarts, leuk advies maar niet elke huisarts heeft tijd genoeg en aandacht voor dit soort gevallen, vaak sturen ze door.

zoek handige tips, zoals voor groot gezin koken en teveel in kleine porties in vriezer doen, hoef je niet meer dagelijks te koken en kun je even in de vriezer kijken wat je enkele maanden terug gemaakt hebt....

Ja alles word anders maar het leven gaat verder.
En ook gehuwde hebben wel eens problemen dus soms is alleen beter en vergeet niet de slechte huwelijken die tegen scheiden aan zitten....
Dat is vaak een goede steun in deze moeilijke periode die je dan wel door zult komen, het leven gaat verder en sluit niets uit.

Wacht niet tot het verwerkt is maar als je een leuke vrouw vind, niet wachten maar toehappen want soms gaat iets snel, en soms niets te vinden....

Als je twijfel of aan zelfmoord denkt, gewoon 1 weekje bedenktijd en het is meestal over... doe dus niets impulsief.

Succes in deze lastige periode maar iedereen heeft wel eens dergelijke tijden.